Toon posts:

ScsiUW kaart niet compatible met msi moederbord ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin van verhaal

Oude computer ging moederbord van kapot dus ben ik vandaag naar een computerzaak gegaan en heb ik een msi moederbord gekocht en een 1,1 ghz amd processor en 512 mb ram en een nieuwe kast met 300W voeding
Eenmaal thuis aangekomen het hele zooitje in elkaar gezet en mijn oude scsi kaart (aha2940-UW) erin gezet en cd-rom en hdd die eerst in de oude comp hebben gezeten
Dus alles erin en computer aangezet

Probleem!!
Hij vind de scsi kaart niet terwijl t gewoon een bootable scsikaartje is :'( ( de scsi kaart geeft wel een rood lampje heb altijd de kist dicht gehad van de vorige comp dus ik weet niet od het hoort) in het tweede scherm na het opstarten staat ie tussen de apparatenlijst als unknown pci device :?

win 98 opstartdiskette:
t enigste wat t nu doet is mn floppy (ramdrive word aangemaakt als c schijf)

HELLUP

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Dat ledje hoort daar en vertegenwoordigd HD activiteit. Komt er wel een bios melding voor het laden van windows? zo nee dan is je scsi kaartje kaduuk (tenzij je geen bios erop heb) zowel dan ff windows opnieuw installeren

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Nee de bios melding word niet aangegeven

dus hij is kapot :'(

Iemand een idee voor een goede andere bootable scsiU2W kaart
(mijn harde schijf is U2W dus het is eigelijk ook verbetering)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Heb je in je bios ook de boot volgorde aangepast :?
Mischien dat dat nog helpt :)
ipv; C,CDrom, A of zoiets het volgende: SCSI,C,CDrom
Je moet in het bios namelijk wel aangeven of je van de SCSI wil booten :)

en druk de kaart eens in een andere pci slot probeer dan nog eens weer.
Suc7 :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
ja hij boot eerst via scsi -> cdrom -> floppy

en ik had m ook al in een andere slot gedaan

dus toch scsi kaart kapot ?

Verwijderd

Ik heb een MSI moederbord + Tekram U2W SCSI adapter.
En dat werkt prima.

Het lijkt me dat Adaptec op elk moederbord moet werken, omdat Adaptec door vrijwel elke fabrikant/leverancier wordt ondersteund.

Probeer de Adaptec in een ander systeem, als ie het dan nog niet doet dan is ie kapot.

De volgorder van booten in Bios:
Floppy / HD / Cdrom / .....

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het kan ook zijn dat je geen bios heb he, en als hij wel herkend wordt binnen windows heb je misschien nog een kans. Probeer eens achter de driver te komen. Suc6

Meh ...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:15
Die lamp fikt meestal alleen constant als je PCI bus of je SCSI controller vastloopt (alleen als ik te hoge FSB heb en mijn TV kaart de SCSI bus ophangt fikt ie bij mij)
Pagina: 1