ASM1064 betrouwbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspook
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:38

Janspook

Fryslân boppe

Topicstarter
Ik heb een HP elitedesk 800 G6 die ik gebruik als thuis server.
Nu heb ik nog wat headroom over en dacht ik een OMV VM te maken binnen proxmox.
De mini PC heeft natuurlijk geen sata poorten.
Toen vond ik dit https://www.amazon.nl/Hdu...Gemakkelijk/dp/B0CVXQKGGK

Wat ik nu heb is een 10 inch rack waar mijn QNAP nas niet inpast.
Het rack is 3d print en kan eventueel groter gemaakt worden echter zit in dan met ruimte in de kast waar hij staat.
Mijn doel is om mijn NAS te gaan vervangen en de hardeschijven die er nu in zitten te verbinden met proxmox om vervolgens door te zetten naar OMV.

Heeft iemand toevallig ervaring met deze ASM chips?
Hoe voor zie ik 4 sata 3.5 inch schijven van stroom?

Eventueel ook gezien naar een RPI5 met RADXA Penta SATA HAT.
Weet alleen niet hoe verstandig dat is en zit ik ook met het probleem hoe ik dat allemaal van stroom voorzie.

Gewoon een spook

Beste antwoord (via Janspook op 21-08-2025 15:40)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:06

nelizmastr

Goed wies kapot

De ASM1064 zou prima moeten zijn. Ondersteunt ook netjes ASPM om wat energie te sparen.
Ik heb zelf ook een vergelijkbaar kaartje (maar dan met gewone SATA aansluitingen) in gebruik in mijn Plex server waar kale Debian op draait en 't is al jaren stabiel.

Wat betreft je SATA voeding ligt het eraan wat je nu hebt qua PC. Van de Elitedesk 800G6 bestaan een aantal smaken:
- MT (tower)
- SFF (sff tower of desktop kast)
- Mini

Als je de mini hebt gaat 't lastig worden. Dan wordt het sowieso een externe voeding regelen, maar dan kun je de schijven sowieso ook niet inbouwen. Wellicht kom je dan op zoiets:

https://www.printables.co...ni-flex-port-2-sata-cable

Dan kun je iig de kabels naar buiten routeren.

Als het een SFF of MT is zouden er al voedingskabels aanwezig moeten zijn en anders kun je die wel met wat zoekwerk vinden. Moet je even het partnummer zoeken.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:06

nelizmastr

Goed wies kapot

De ASM1064 zou prima moeten zijn. Ondersteunt ook netjes ASPM om wat energie te sparen.
Ik heb zelf ook een vergelijkbaar kaartje (maar dan met gewone SATA aansluitingen) in gebruik in mijn Plex server waar kale Debian op draait en 't is al jaren stabiel.

Wat betreft je SATA voeding ligt het eraan wat je nu hebt qua PC. Van de Elitedesk 800G6 bestaan een aantal smaken:
- MT (tower)
- SFF (sff tower of desktop kast)
- Mini

Als je de mini hebt gaat 't lastig worden. Dan wordt het sowieso een externe voeding regelen, maar dan kun je de schijven sowieso ook niet inbouwen. Wellicht kom je dan op zoiets:

https://www.printables.co...ni-flex-port-2-sata-cable

Dan kun je iig de kabels naar buiten routeren.

Als het een SFF of MT is zouden er al voedingskabels aanwezig moeten zijn en anders kun je die wel met wat zoekwerk vinden. Moet je even het partnummer zoeken.

I reject your reality and substitute my own