Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Onlangs bij Joeps een a36 gekocht.
Bij het opstarten vraagt deze of ik gegevens wil overzetten. Met de standaard oplossing, waarbij ik op het scherm moet tikken om contact met het andere toestel te maken (een A40) ging iets mis. Vervolgens wil die naar "mijn" samsung account, die ik niet heb , vervolgens kwam ik bij google terecht, en deze wil een pin.
Maar ik heb geen pin. nooit gehad. Nog gezocht op mijn google account op de computer: deze geeft aan U heeft geen pin.
Ik kwam er niet meer uit, het toestel wil alleen een pin. Niets anders. elke poging +15 minuten wachten
dus teruggestuurd binnen de 14 dagen.
Joeps neemt het toestel echter niet terug omdat het nu onbruikbaar is.

Daar sta je mooi te kijken. Hoe komen we nu door die pin barrière? Het toestel ligt nu bij joeps...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
In principe zou Samsung de telefoon moeten kunnen vrijgeven, joeps zou ze moeten bellen of je doet het zelf:
https://www.androidplanet.nl/tips/pincode-vergeten-samsung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Probleem is, we weten niet echt welke pincode het toestel wil. Het is gewoon zo een schermpje dat eruitziet als de pin van je sim (maar er zit geen sim in, dus kan niet). En het toestel is helemaal nieuw.
Hoe zou er een samsung pin op dat toestel kunnen zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
Reepje schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:03:
Probleem is, we weten niet echt welke pincode het toestel wil. Het is gewoon zo een schermpje dat eruitziet als de pin van je sim (maar er zit geen sim in, dus kan niet). En het toestel is helemaal nieuw.
Hoe zou er een samsung pin op dat toestel kunnen zitten?
Geen idee waar de Pin vandaan komt, maar Samsung kan het toestel resetten dat die Pin er vanaf is en weer op fabrieksinstellingen staat. Daar heb je Samsung bij nodig ivm diefstal beveiliging.

Dan heb je een schone telefoon, en als je het jezelf gemakkelijk wilt maken installeer je die als een nieuwe telefoon zonder backup of smartswitch gedoe met gegevens overzetten, en zet zaken als WhatsApp achteraf handmatig over dat het niet weer mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Vandaag maar eens met samsung bellen. Bedankt voor de tips.