Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:19
Ik zoek een?
compacte telefoon voor mijn zoon (12).

Wat is je budget?
250 euro, liefst iets minder gezien hoe hij ermee omgaat

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te gamen en YouTube te kijken, oh hij moet ook soms bereikbaar zijn voor mij en mijn vrouw....

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto edge 50 Neo, lekker compact maar eigenlijk net boven budget, zeker als ik kijk hoe mijn zoon ermee omgaat.
Moto edge 50 Fusion, prijs is beter maar weer net te groot

Welke vragen heb je hier nog over?
worden er nog compacte budget phones gemaakt?
In het algemeen, waarom zijn compacte telefoons enkel in de hogere klasse gemaakt?
Is Motorola nog te overwegen? Ik lees slechte ervaringen over hun update beleid?
Zijn de genoemde telefoons een beetje stevig?

Vast dank voor jullie ideeën/input!
Ps. Mijn telefoon Samsung S serie is wel compact, maar wordt pas over een jaar vervangen, zo lang houdt de telefoon van mijn zoon het niet uit

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

peter13579 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:55:
Ik zoek een?
compacte telefoon voor mijn zoon (12).

Wat is je budget?
250 euro, liefst iets minder gezien hoe hij ermee omgaat

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te gamen en YouTube te kijken, oh hij moet ook soms bereikbaar zijn voor mij en mijn vrouw....

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto edge 50 Neo, lekker compact maar eigenlijk net boven budget, zeker als ik kijk hoe mijn zoon ermee omgaat.
Moto edge 50 Fusion, prijs is beter maar weer net te groot

Welke vragen heb je hier nog over?
worden er nog compacte budget phones gemaakt?
In het algemeen, waarom zijn compacte telefoons enkel in de hogere klasse gemaakt?
Is Motorola nog te overwegen? Ik lees slechte ervaringen over hun update beleid?
Zijn de genoemde telefoons een beetje stevig?

Vast dank voor jullie ideeën/input!
Ps. Mijn telefoon Samsung S serie is wel compact, maar wordt pas over een jaar vervangen, zo lang houdt de telefoon van mijn zoon het niet uit
Geef je zoon gewoon een goedkope dumb phone. Ben je voor minder dan 100 euro klaar. Wil ie wat luxers dan moet ie het maar verdienen, zodat ie meer gemotiveerd is om het ding in een goede staat te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:19
Goed idee @downtime , ik ben echter bang dat mijn zoon iets meer verwacht.

Ik heb eerder voor mijn oudste de Moto Edge 30 Neo gekocht, was toen ook betaalbaar en deze leeft nog steeds. Daarom moet de 2e nu ook een goede telefoon krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Compacte telefoons met dezelfde inhoud betekend meer gepruts om het erin te krijgen, dus duurder om te maken. Daarbij is de markt voor compacte telefoons relatief beperkt in de wereld. Resultaat fabrikanten maken beperkte volumes compacte telefoons.

Vraag is of het budget van de Edge 30 Neo vermenigvuldigd met de inflatie sindsdien niet iets meer ruimte geeft om nu de Edge 50 Neo te kunnen kopen?
Daarnaast een goede stuiterhoes eromheen en op zijn hart drukken, is die kapot moet je zelf sparen voor een nieuwe.

Laatste, wie bepaald wat te groot is voor een telefoon voor je zoon. Is dat jou mening, of zijn wens? Zoals je ziet zijn compacte telefoons zeldzaam, dus als het hem om het even is, waarom hem niet laten wennen aan een grotere telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
<rant>Een telefoon is geen speelgoed. De Nokia van vroeger kon je niet kapot krijgen, moderne telefoons helaas wel.</rant>

Ik zou gewoon voor de A26 gaan. Grote telefoon lijkt mij geen probleem. Is toch alleen maar fijn voor Youtube? Stevig hoesje erom en eventueel screenprotector.

uitvoering: Samsung Galaxy A26 5G, 6GB ram, 128GB opslag Zwart
https://www.smartphonehoe...B%5D=Goede+valbescherming
https://www.smartphonehoe...axy-a26/screenprotectors/