Televisie KPN vs Odido

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 12:29
EDIT: Ik wil dus graag mensen hun ervaringen met KPN horen. Met de middelen die KPN levert.
Odido levert mij geen consequent werkende TV, als dat bij jou wel het geval is is dat fijn voor jou maar voor mij dus geen nuttige informatie...

Hallo iedereen,

Ik heb moeite met antwoord op m'n vraag vinden via goggle, misschien kan ik hier mensen hun ervaring vragen.

Ik kijk momenteel TV via Odido. Tenminste, dat probeer ik. Ik heb een Samsung TV (eind 2022) en de Odido-app geeft regelmatig kuren. Ik heb tijdelijk van Odido een mediabox gehad maar die bleek nog slechter te werken dan de app.

Tijd voor een overstap dus. Nu heb ik al een glasvezelaansluiting van KPN, dus zou voor de hand liggen dat ik overstap naar hen. (Ik had eerder Ziggo maar werd moe van al hun marketingtelefoontjes.) Maar voor ik dat doe wil ik weten, kan ik bij KPN wel gewoon TV ontvangen op m'n Samsung?

Dus als iemand ervaring heeft - en dan natuurlijk niet dat er een keertje storing is, dat gebeurt overal, maar echt als je bijvoorbeeld wekelijks problemen hebt met de TV-ontvangst, of beeld en geluid niet synchroon lopen.

Ik geloof dat je bij KPN gratis een mediabox krijgt dus hoor graag ervaringen zowel via app als mediabox.

Bij voorbaat dank!

(PS Ik sta ook open voor een goed alternatief voor Google, want die zoekresultaten lijken steeds slechter te worden...)

[ Voor 9% gewijzigd door Adam_2.0 op 18-08-2025 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 16:29
Mediabox werkt hier prima van KPN. En als je die via netwerkkabel aansluit zou je eigenlijk ook 0 problemen moeten ervaren

Is je huidige odido ontvanger ook met netwerkkabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
Dank je, welk merk TV heb je?

De Odido-box was idd via kabel aangesloten, maar de beeldkwaliteit was veel slechter dan via de app en beeld en geluid liepen niet synchroon. Rondgang op internet leverde veel soortgelijke klachten op en Odido heeft reeds gezegd geen zicht op oplossing te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrdijkstra
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 14:30
ODIdo werkt hier prima met de app op onze Samsung van 2020.
Alleen wel heel irritant dat we elke maand weer moeten inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:56
Hier ook Odido, TV kijken doen we via de app op de Chromecast.
Zelf kijk ik nooit TV, maar de kinderen hier kijken meestal wel het jeugdjournaal.
En mijn schoonvader kijkt, als ze hier oppassen bijv. regelmatig via de Odido app.
Heb eigenlijk nog nooit klachten gehoord...

Dus Odido app via Chromecast hier gaat goed.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
Rensjuh schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:55:
Hier ook Odido, TV kijken doen we via de app op de Chromecast.
Zelf kijk ik nooit TV, maar de kinderen hier kijken meestal wel het jeugdjournaal.
En mijn schoonvader kijkt, als ze hier oppassen bijv. regelmatig via de Odido app.
Heb eigenlijk nog nooit klachten gehoord...

Dus Odido app via Chromecast hier gaat goed.
Dank je, maar ik zoek echt een alternatief voor Odido. ik ga niet zelf extra kastjes kopen omdat zij hun app niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:56
Adam_2.0 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:02:
[...]

Dank je, maar ik zoek echt een alternatief voor Odido. ik ga niet zelf extra kastjes kopen omdat zij hun app niet op orde hebben.
Ik zeg ook niet dat je extra kastjes moet kopen o.i.d.
Enkel dat de app prima werkt bij mij, en ook bij andere:
jrdijkstra schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:52:
ODIdo werkt hier prima met de app op onze Samsung van 2020.
Alleen wel heel irritant dat we elke maand weer moeten inloggen.
Misschien is er wel iets anders aan de hand waardoor je niet fatsoenlijk TV kunt kijken.
In je eigen netwerk, het Odido netwerk of misschien wel met de software van je TV.

Hoe is bijv. je verbinding, wifi of kabel, werkt dat wel altijd fatsoenlijk?
Zou jammer zijn als je dadelijk over moet gaan stappen en dat je dezelfde problemen ervaart bij een andere provider.

[ Voor 5% gewijzigd door Rensjuh op 18-08-2025 16:07 ]

PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:28
Adam_2.0 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:02:
[...]

Internet only nemen met een NLZiet abonnement.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:11
Ik heb zowel de app als de android tv+ van KPN in gebruik op eigen netwerkapparatuur en kan zeggen dat beide prima werken. De tv+ android box is vlot in gebruik en stelt mij niet teleur.

De app heeft een iets lagere bitrate tov het tv kastje maar is ook prima.

[ Voor 17% gewijzigd door huubhuub op 19-08-2025 09:38 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmersmother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-09 21:17
Devian schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:41:
[...]

Internet only nemen met een NLZiet abonnement.
NLZiet kan je 14 dagen gratis proberen, dus een mooie periode om uit te vinden of je daar ook problemen mee hebt. En is ook nog goedkoper dan TV via KPN/Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Adam_2.0 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 11:56:
Dank je, welk merk TV heb je?

De Odido-box was idd via kabel aangesloten, maar de beeldkwaliteit was veel slechter dan via de app en beeld en geluid liepen niet synchroon. Rondgang op internet leverde veel soortgelijke klachten op en Odido heeft reeds gezegd geen zicht op oplossing te hebben.
LG Oled uit 2020.

KPN gebruikt de multicast streams als je de ontvanger bekabeld aansluit; met de beeldkwaliteit zit het dus wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door krakendmodem op 19-08-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 13:12
Bij KPN moet je 1 TV box slikken. Zit in TV abbo. Zonder TV abbo kun je bij KPN geen tv kijken, niet met een app, niet online. Optioneel gooi je die box op zolder en doe je het met de app op tv, mediabox, chromecast, enz. Enige nadeel (?), geen 18+ kanalen in de tv+ app's. Alleen mogelijk in de app op het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01:11
n8tur3 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:36:
Bij KPN moet je 1 TV box slikken. Zit in TV abbo. Zonder TV abbo kun je bij KPN geen tv kijken, niet met een app, niet online.
Als ik op de KPN website kijk voor een nieuw samen te stellen abonnement, zie ik ook een optie om geen TV+ box mee te bestellen. De eerste ontvanger is nog steeds gratis, en levert (naar mijn idee) een betere beeldkwaliteit, maar dat een ontvanger verplicht is, lijkt niet meer zo te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isDgNOLH9nbOnfvooKDWJFcLlTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A7CDed5W403VuCw8Rc57vhDH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
n8tur3 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:36:
Bij KPN moet je 1 TV box slikken. Zit in TV abbo. Zonder TV abbo kun je bij KPN geen tv kijken, niet met een app, niet online. Optioneel gooi je die box op zolder en doe je het met de app op tv, mediabox, chromecast, enz. Enige nadeel (?), geen 18+ kanalen in de tv+ app's. Alleen mogelijk in de app op het kastje.
Ik snap je punt niet echt. Ik heb geen enkel bezwaar tegen een mediabox - alleen die van Odido is prut en dan moet je er nog voor bijbetalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
krakendmodem schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:39:
[...]
LG Oled uit 2020.

KPN gebruikt de multicast streams als je de ontvanger bekabeld aansluit; met de beeldkwaliteit zit het dus wel goed.
Ik weet niet wat je bedoelt met multicast streams. Ik ben... nouja ik ben wel technisch maar niet op dat vlak.
In ieder geval zou ik het hoe dan ook bekabeld doen, niet via wifi. Ik ben misschien ouderwets maar als het bedraad kan dan doe ik dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
Rensjuh schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:06:
[...]

Ik zeg ook niet dat je extra kastjes moet kopen o.i.d.
Enkel dat de app prima werkt bij mij, en ook bij andere:

[...]

Misschien is er wel iets anders aan de hand waardoor je niet fatsoenlijk TV kunt kijken.
In je eigen netwerk, het Odido netwerk of misschien wel met de software van je TV.

Hoe is bijv. je verbinding, wifi of kabel, werkt dat wel altijd fatsoenlijk?
Zou jammer zijn als je dadelijk over moet gaan stappen en dat je dezelfde problemen ervaart bij een andere provider.
Of ik kan Odido geloven als ze zeggen "We hebben problemen met de app en geen idee wanneer het opgelost is." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam_2.0
Sende115 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:49:
[...]

Als ik op de KPN website kijk voor een nieuw samen te stellen abonnement, zie ik ook een optie om geen TV+ box mee te bestellen. De eerste ontvanger is nog steeds gratis, en levert (naar mijn idee) een betere beeldkwaliteit, maar dat een ontvanger verplicht is, lijkt niet meer zo te zijn.
[Afbeelding]
Nou, voor mij is een TV-box geen probleem. Overigens klinkt die TV-box met speaker als een marketingtrucje. Ik heb toch echt liever een soundbar aan m'n TV. Heb je ook nog wat aan als je niet via je provider kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Nu online
Sinds bijna een jaar hebben we nu Odido. We kijken via de app, omdat er nooit iemand tv kijkt bij ons, behalve als (schoon) ouders op komen passen. Hiervoor hadden we KPN met een kastje. Dit ging ook gewoon prima.

Beide gevallen TV (samsung 2022) met internet bekabeld en beide keren glasvezel. Nog nooit problemen gehad met beide providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

De KPN TV app werkt op LG TVs in ieder geval prima. Geen klachten :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Adam_2.0 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:04:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met multicast streams. Ik ben... nouja ik ben wel technisch maar niet op dat vlak.
In ieder geval zou ik het hoe dan ook bekabeld doen, niet via wifi. Ik ben misschien ouderwets maar als het bedraad kan dan doe ik dat ook.
Meestal houdt dat in de de kwaliteit van het beeld dan net iets beter kan zijn.

Maar omdat je een kabel gebruikt zal die box dat automatisch gelijk goed doen. Aansluiten en gaan dus.

• Adam_2.0
krakendmodem schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:49:
[...]

Meestal houdt dat in de de kwaliteit van het beeld dan net iets beter kan zijn.

Maar omdat je een kabel gebruikt zal die box dat automatisch gelijk goed doen. Aansluiten en gaan dus.
Hm, kan het dan zijn dat Odido dat niet gebruikt? (Kastje was in hun geval overigens niets meer dan Google device waar dezelfde app op draait als op de TV. Maar dan ook echt - je moet eerst door allerlei Google menu's en aangeven dat je hun ad tracking niet wil en dat soort shit voordat je eindelijk in het Odido menu komt. Dan was Ziggo beter.)

• Adam_2.0
huubhuub schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:37:
Ik heb zowel de app als de android tv+ van KPN in gebruik op eigen netwerkapparatuur en kan zeggen dat beide prima werken. De tv+ android box is vlot in gebruik en stelt mij niet teleur.

De app heeft een iets lagere bitrate tov het tv kastje maar is ook prima.
Android box - betekent dit dat het echt opstart als een Android device waar je je Google-account op moet geven etc voordat er een KPN-app opstart? M.a.w. draait KPN erop als app of als firmware?

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Adam_2.0 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Android box - betekent dit dat het echt opstart als een Android device waar je je Google-account op moet geven etc voordat er een KPN-app opstart? M.a.w. draait KPN erop als app of als firmware?
Beide, het is een Android TV device met KPN-specifieke firmware en app.
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.

De KPN TV+ firmware heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

[ Voor 54% gewijzigd door EagleTitan op 21-08-2025 11:41 . Reden: Quote uit release notes toegevoegd ]

• Adam_2.0
EagleTitan schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Beide, het is een Android TV device met KPN-specifieke firmware en app.

[...]
Nou, dan klinkt het kastje wat KPN je gratis geeft een stuk beter dan waar Odido je 5E/maand voor rekent. Daar mogen we conclusies uit trekken ;)

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:09
de samsung 2022 heeft memleak problemen met de odido app, dus dat is maar tijdelijk dat die het slecht doet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam_2.0
torretje2012 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:31:
de samsung 2022 heeft memleak problemen met de odido app, dus dat is maar tijdelijk dat die het slecht doet :)
Het pleistoceen was ook tijdelijk.

Kijk, dit speelt al lange tijd - we hebben het over maandenlang. En dat na initieel problemen te hebben gehad met beeld en geluid dat niet synchroon liep, zie ook vele klachten daarover op internet. Dus nu doe ik het onderzoek voor de overstap bij Odido vandaan wat ik eigenlijk had moeten doen voor ik naar hen toe ging.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:56
Adam_2.0 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Een Google account is niet verplicht, heb ik ook niet ingesteld.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:24
Ik wil ook weg bij Odido. TV werkt op zich goed bij ons, maar de beeldkwaliteit is gewoon net iets minder dan KPN heb ik begrepen. Ook lopen de Odido streams zeker een halve minuut of minuut achter op live. Geen idee hoe dat bij KPN zit. Maar bij voetbal kijken weet heel het dorp eerder van doelpunten dan wij ;)

Verder is Ziggo ook een prima TV aanbieder. Heb wel begrepen dat hun IPTV oplossing ook minder van beeldkwaliteit is dan KPN.

Dan is er nog Canal+ maar daar lees ik ook teveel slechte dingen over.

NLziet heb ik een hele tijd geleden geprobeerd maar dat vond ik een erg slechte ervaring qua zappen en gids toentertijd. Maar misschien is er in twee jaar wel veel veranderd daar.

Mijn conclusie is dat KPN het beste is.

• Adam_2.0
GekkeRipper schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 17:20:
Ik wil ook weg bij Odido. TV werkt op zich goed bij ons, maar de beeldkwaliteit is gewoon net iets minder dan KPN heb ik begrepen. Ook lopen de Odido streams zeker een halve minuut of minuut achter op live. Geen idee hoe dat bij KPN zit. Maar bij voetbal kijken weet heel het dorp eerder van doelpunten dan wij ;)

Verder is Ziggo ook een prima TV aanbieder. Heb wel begrepen dat hun IPTV oplossing ook minder van beeldkwaliteit is dan KPN.
Ziggo werkte op zich wel maar ik vond dat zo'n rotbedrijf. Belt je de hele tijd om je extra diensten aan te smeren terwijl de diensten die je afneemt niet verbeterd worden. Bovendien vind ik ze niet eerlijk in hun reclames over glasvezel. En hun modem leek niet de meest stabiele device.
(Overigens heb ik ook het vermoeden dat ze logen over het schrappen van BBC4. Bij Odido kon je dat wel als optie krijgen, bij Ziggo verdween het opeens uit het optiepakket en dat zou dan komen omdat de BBC besloten had het niet meer naar NL te sturen.)
Pagina: 1