buren hebben geen respect meer help mij

Pagina: 1
Acties:
  • 4.640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jok320
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17-08 23:20
Mijn buren zijn vreselijk. Ze zetten ’s nachts harde muziek aan terwijl ik wil slapen. Mijn vader heeft al vaak iets gezegd, maar ze luisteren niet. Ik wil alleen rustig slapen. Ze zijn altijd bezig: of ze maken een groot vuur buiten en zitten er luid bij, of ze draaien harde muziek. De straat is dag en nacht druk. Ze schreeuwen, lachen en praten heel hard. We kunnen niet verhuizen door woningtekort.

wat moet ik doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je al met ze gepraat? Of met de wijkagent?

Wat denk je dat wij hieraan kunnen doen (zoek voor de grap even naar alle soortgelijke voorgaande topics)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jok320
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17-08 23:20
ze luisteren niet ☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 25-09 22:13
Maatschappelijk werk inschakelen die kunnen je op weg helpen (bijv buurtbemiddeling, wijkagent enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Koop of huur woningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Als eerder gezegd, wijkagent / wijk mediator.
Belgie? Nederland? Scheelt nogal.
Video, geluid opnames.
Om 5 uur opstaan en de tamboerijn bespelen als ze gaan slapen (nee niet doen)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Klinkt misschien alsof ik het niet serieus zou nemen maar probeer anders eens met oordopjes.

Woon zelf hier ook aan een drukke straat en ben dan een nachtmens en slaap dus vaker ook door de dag heen. Alleen voor nu 2 jaar geleden hebben ze de riolering vervangen dus je kan je voorstellen, gigantisch lawaai door de dag heen. Sinds die tijd ben ik oordopjes in gaan doen en het toch echt wel scheelt dus ik zou zo zeggen van probeer eens.

Tja en verder kan je er denk ik weinig tegen doen als het binnen een bepaald geluidsniveau blijft en het dan gezien word als 'normale huiselijke geluiden'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon elke keer de politie bellen, dan kunnen ze een dossier opbouwen en misschien wordt het dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-09 23:27

Jorissie87

No diggity

Huur vrije sector, Sociale huur of koop? Als het sociale huur of vrije sector is kun je nog mogelijk je beklag doen bij de verhuurder. Ongetwijfeld staat in de huurovereenkomt afspraken over overlast en consequenties.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 18:03
jok320 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 23:12:
Mijn buren zijn vreselijk. Ze zetten ’s nachts harde muziek aan terwijl ik wil slapen. Mijn vader heeft al vaak iets gezegd, maar ze luisteren niet. Ik wil alleen rustig slapen. Ze zijn altijd bezig: of ze maken een groot vuur buiten en zitten er luid bij, of ze draaien harde muziek. De straat is dag en nacht druk. Ze schreeuwen, lachen en praten heel hard. We kunnen niet verhuizen door woningtekort.

wat moet ik doen?
Zoek een turkse cafe , vraag of ze allemaal keer zin hebben bij je langs te komen, en met de buren willen praten. Kost je wat turkse thee en wat lekkers te eten :P Ben je snel verlost :D

Of gewoon met wijkagent / politie bellen om dossier op te bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:36
Fordius schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 00:09:
[...]

Of gewoon met wijkagent / politie bellen om dossier op te bouwen.
In Nederland kan je ook zonder wijkagent/politie een dossier opbouwen. Zelf heb ik een situatie gehad met een buur in een sociale huurwoning die tijdens de nachtelijke uren leefde en mij liet 'meegenieten' van zijn muziek.

Van begin af aan ieder moment van ervaren overlast genoteerd met begin- en einddatum en een beschrijving. Soms ondersteund met geluidsopnames. Daar waren ze bij de woningbouwvereniging 'blij' mee. Na meerdere gesprekken tussen vereniging en huurder, is huurder uit huis geplaatst.

De stappen die ik had gezet:
  1. Zelf langsgaan op momenten van overlast. Werkte soms, meestal slechts voor vijf minuten.
  2. Bij buren geïnformeerd. Ervaren zij hetzelfde of valt het wel mee met die overlast?
  3. Woningbouw informeren met eerst tien keer nachtelijke overlast in drie weken tijd, vervolgens per keer (dit laatste vroegen ze ook om direct in contact te kunnen blijven met huurder).
Bij een koopwoning zal het ongetwijfeld allemaal wat lastiger zijn en zal ik vaker hulp inroepen bij gemeente voor bemiddeling en politie. Zodat ook officieel vastgesteld kan worden door een neutrale partij dat er sprake is van overlast. Het opbouwen van een dossier en ook eens informeren blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:49
Lees, indien het een koopwoning betreft, voor de gein ook even dit topic door: De buurman (en vrienden)
Voor huurwoningen zijn ook zat andere topic's te vinden, en eigenlijk is het resultaat altijd verhuizen. Hoe krom dat ook voelt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 12:59
EJlol schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:25:
Lees, indien het een koopwoning betreft, voor de gein ook even dit topic door: De buurman (en vrienden)
Voor huurwoningen zijn ook zat andere topic's te vinden, en eigenlijk is het resultaat altijd verhuizen. Hoe krom dat ook voelt...
Let op, dit topic is niet voor iedereen (inclusief TS) leesbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:19
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 18-08-2025 12:56 . Reden: terug pesten is niet waar tweakers voor staat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

MrXzombie schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:16:
Automatische tuinsproeier laten wapperen als ze in de tuin zitten, om 7 uur in de ochtend beginnen met gaten boren in de muur met een betonboor tot ze een keer wakker zijn. Drummen als nieuwe hobby aanleren en je eenmansband de vroege vogels noemen, dus structureel om 7:00 beginnen met oefenen.

We zijn in een wereld beland waar je kwaad alleen kunt bestrijden met kwaad, toegeven en verhuizing zal het laatste zijn wat ik zou doen.
Dan leef ik in een andere wereld denk ik! Ik kan me niet herinneren dat een burenconflict ooit is opgelost door te escaleren, dus het lijkt me geen goed advies.

Gewoon de politie blijven bellen en een dagboekje bijhouden, dat is het enige advies wat zou kunnen werken. Naast het gesprek aangaan met de buren, maar dat mislukt meestal in de gevallen die op Tweakers voorbij komen.

Overigens lijkt dit topic wat op een trolltopic.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:05
Alle buurconflicten worden op Tweakers opgelost door met een kratje bier naar de buurman te gaan en het lekker onder een goed gesprek deze op te drinken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:20
Ik zie dat je sinds 17 augustus jl op dit forum zit. Volgens mij is dit een technologie forum en hoort dit onderwerp hier niet echt thuis maar misschien zie ik het verkeerd. Wellicht beter om in gesprek te gaan met je buren of via een vertrouwenspersoon bij de gemeente oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:51
Taatort schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:39:
Volgens mij is dit een technologie forum en hoort dit onderwerp hier niet echt thuis maar misschien zie ik het verkeerd.
Zoek eens op buren en kijk eens hoeveel topics m.b.t. buren en problemen je hier vind...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik zie dat je sinds 17 augustus jl op dit forum zit. Volgens mij is dit een technologie forum en hoort dit onderwerp hier niet echt thuis maar misschien zie ik het verkeerd. Wellicht beter om in gesprek te gaan met je buren of via een vertrouwenspersoon bij de gemeente oid.
Tweakers is volgens mij een technologie website/platform. Met daarop een forum, met daarin een afdeling "wonen". Dit draadje mag volgens mij best hier.

Of TS alleen maar goede adviezen krijgt betwijfel ik. Ik zou inderdaad, omdat praten blijkbaar niet werkt omdat de buren niet luisteren, naar de wijkagent of de gemeente of politie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Tweakers is allang geen tech forum meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 10:07

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

MrXzombie schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:16:
Automatische tuinsproeier laten wapperen als ze in de tuin zitten, om 7 uur in de ochtend beginnen met gaten boren in de muur met een betonboor tot ze een keer wakker zijn. Drummen als nieuwe hobby aanleren en je eenmansband de vroege vogels noemen, dus structureel om 7:00 beginnen met oefenen.

We zijn in een wereld beland waar je kwaad alleen kunt bestrijden met kwaad, toegeven en verhuizing zal het laatste zijn wat ik zou doen.
Klinkt theoretisch leuk, maar de kans is heel groot dat je dan een wapenwedloop krijgt. Dat de buren dan ook weer een stapje verder gaan, waardoor je zelf ook weer ergere dingen gaat doen, etc. etc.

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:37

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit topic gaat nergens heen en krijgt dan ook een slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.