Nest Deurbel (bedraad) geeft geen geluid meer op Sonos One

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCKM
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-08 20:45
Hallo allen,

Wij hebben al jaren een Nest Deurbel Bedraad aangesloten. In de keuken en badkamer hebben we een Sonos One speaker waarop ik meldingen had ingeschakeld. Wanneer er gebeld werd kreeg ik een duidelijke: er staat iemand bij de voordeur / front door.

Recentelijk echter zijn we overgestapt van KPN naar Ziggo (dus wijziging in Wifi netwerk) en inmiddels krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat om de Sonos One speakers te laten fungeren als Gong. We krijgen alleen nog melding op de telefoon, maar die staat niet altijd aan of hard genoeg. Bezoekersmeldingen etc. etc. staat allemaal ingesteld (in de Nest en Google app) en ook op de Sonos One speakers is de Google Assistant geactiveerd.

Alles heeft uiteraard al lang en breed een harde reset / terug naar fabrieksinstellingen gekregen, maar het werkt gewoon niet meer. Vrij frustrerend allemaal....

Iemand enig idee waarom dit opeens niet meer werkt en nog beter hoe we dit weer aan de praat krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 18:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-yss-W0Cgpg4KV84ozvRT9Zrgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHyTgF0iGjRVnqZVj2pzrwTR.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet of dit helpt, maar dit is wat ik online vind.

[ Voor 7% gewijzigd door felder op 17-08-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCKM
Bedankt Felder. Dit zal ik straks testen wanneer ik thuis ben, echter was het voorheen niet nodig om dit aan te maken. Zolang beiden apparaten zich in de Google Home en dus hetzelfde huis bevinden, de Google Assistent en Bezoekersmeldingen ingeschakeld stonden, kreeg ik met het indrukken van de bel altijd direct ''Er staat iemand bij de frontdoor'', zonder daarvoor een extra IFTTT regel aan te moeten maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCKM
Helaas is dit niet de oplossing gebleken.

Om één dan welke reden kan ik wel een routine aanmaken voor het verhogen / verlagen van het volume van de Sonos speaker wanneer de bel wordt ingedrukt. De Google Assisent werkt los van de deurbel gewoon prima met alle opties van dien, maar zodra er een melding via de Speaker gedaan moet worden na het indrukken van de bel gebeurt er nog altijd niks.

Iemand andere suggestie(s)?