Voor de studie van mijn zoon hadden we de HP Probook 445 14 inch uitgezocht
Deze is echter al 2 weken niet leverbaar, dus wil ik kijken naar een alternatief.
We twijfelen tussen 2 modellen:
De HP Probook 465 16" G11 is exact dezelfde laptop maar met 16 inch scherm, wat mogelijk wat minder fijn is als je elke dag met de bus naar school moet en kwa accuduur
De Lenovo Ideapad Slim 3 15AHP10 zit er kwa scherm met 15,3" tussenin en heeft een Ryzen 5 8540U ipv de Ryzen 5 7535U in de andere 2
Welke is de beste keuze?
Of zijn er nog andere alternatieven die we gemist hebben?
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld voor de studie van mijn zoon, hij gaat HR volgen aan de Fontys hogeschool.
Voor gamen heeft hij een aparte desktop, wel zou hij wat minecraft op de laptop kunnen willen spelen met mods.
De eisen vanuit school zijn niet hoog:
Windows, minimaal ryzen 5 of core i5 en 8Gb ram
Programma's: Microsoft Office incl teams en een programme dat Testvison heet, geen zware apps in ieder geval.
Wat is je budget?
Budget is max 700 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dagelijk gaat ie mee naar school, vandaar dat we een 14 inch hadden uitgezocht
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op het werk hebben we uitsluitend HP en Lenovo, thuis hebben we 2 Lenovo's die het prima gedaan hebben, dus die 2 merken hebben voorkeur.
Verder had ik gezocht op systemen met minimaal 16Gb ram vanwege teams en minecraft met mods en de mogelijheid om later te upgraden naar 32Gb
En liefst een mat scherm, touch is geen pre
Deze is echter al 2 weken niet leverbaar, dus wil ik kijken naar een alternatief.
We twijfelen tussen 2 modellen:
De HP Probook 465 16" G11 is exact dezelfde laptop maar met 16 inch scherm, wat mogelijk wat minder fijn is als je elke dag met de bus naar school moet en kwa accuduur
De Lenovo Ideapad Slim 3 15AHP10 zit er kwa scherm met 15,3" tussenin en heeft een Ryzen 5 8540U ipv de Ryzen 5 7535U in de andere 2
Welke is de beste keuze?
Of zijn er nog andere alternatieven die we gemist hebben?
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoeld voor de studie van mijn zoon, hij gaat HR volgen aan de Fontys hogeschool.
Voor gamen heeft hij een aparte desktop, wel zou hij wat minecraft op de laptop kunnen willen spelen met mods.
De eisen vanuit school zijn niet hoog:
Windows, minimaal ryzen 5 of core i5 en 8Gb ram
Programma's: Microsoft Office incl teams en een programme dat Testvison heet, geen zware apps in ieder geval.
Wat is je budget?
Budget is max 700 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dagelijk gaat ie mee naar school, vandaar dat we een 14 inch hadden uitgezocht
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op het werk hebben we uitsluitend HP en Lenovo, thuis hebben we 2 Lenovo's die het prima gedaan hebben, dus die 2 merken hebben voorkeur.
Verder had ik gezocht op systemen met minimaal 16Gb ram vanwege teams en minecraft met mods en de mogelijheid om later te upgraden naar 32Gb
En liefst een mat scherm, touch is geen pre
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...