Hoi, amateur-renoveerder hier. Ik installeerde in juni m'n eigen IKEA-keuken. Alles goed, ware het niet dat de afvoer van de spoelbak (met aansluiting vaatwasser) om de paar weken dichtgaat. Eerst is er een paar daagjes weinig doorstroming, en dan gewoon niks meer. Heb de sifon ondertussen een viertal keer opnieuw in elkaar gezet (vandaar een zeker frankenstein-gehalte, zie foto). Er is een ontluchtingsventieltje dat via een buis tot boven de spoelbak uitkomt (oranje stippellijn), een groene afvoer van de vaatwasser, en drie ongebruikte aftakkingen.
Aan de binnenkant is wel wat opbouw van slib, maar dat verklaart niet waarom er NIKS meer doorstroomt. Voor ik 'm zonet opendeed, liep het traag; nu hij uitgekuist is, loopt hij ... niet. Met een ontstoppingsveer raak ik gerust 7 meter diep, maar als ik nieuw water laat lopen, loopt het al vast lang voor die lengte volloopt. Het lijkt alsof het water de sifon gewoon niet uit raakt, ook al is ie helemaal schoon. Ik haal er deze keer wel een loodgieter bij, maar heeft iemand een idee of ik iets voor de hand liggends fout doe? 🫠
Dank, fijne zondag
...
Aan de binnenkant is wel wat opbouw van slib, maar dat verklaart niet waarom er NIKS meer doorstroomt. Voor ik 'm zonet opendeed, liep het traag; nu hij uitgekuist is, loopt hij ... niet. Met een ontstoppingsveer raak ik gerust 7 meter diep, maar als ik nieuw water laat lopen, loopt het al vast lang voor die lengte volloopt. Het lijkt alsof het water de sifon gewoon niet uit raakt, ook al is ie helemaal schoon. Ik haal er deze keer wel een loodgieter bij, maar heeft iemand een idee of ik iets voor de hand liggends fout doe? 🫠
Dank, fijne zondag
...
:strip_exif()/f/image/uNQvAdnH26rIRu5kR8N13AbD.jpg?f=fotoalbum_large)