Gevelbekleding gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 22:33
Mijn vraag
Onze woning is deels bekleed met trespa en ziet er niet meer mooi uit.
Het trespa is helaas niet te verwijderen en moet dus wat nieuws over de bestaande bekleding aanbrengen

Iedereen kent de akoestische panelen wel voor in de woonkamer met houten latjes zoiets wil ik ook gaan monteren.

Nu wil ik over de bestaande bekleding nieuwe platen aanbrengen, helaas wil dit door de opbouw niet geventileerd en moet het op de bestaande gevelbekleding gelijmd worden en mag het ook nog eens max 10mm dik zijn waardoor hout al afvalt.

Nu kwam ik onderstaande bekleding tegen op onze camping in het toiletgebouw en dit lijkt mij wel geschikt maar kan het nergens vinden.
Het lijkt een soort hpl/trespa

Ip de camping heb ik het al gevraagd maar zij konden ons helaas niet verder helpen

Weet iemand waar ik een vergelijkbaar product kan vinden? Het mag in plaatform

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Py9_RkjW0O2WvllgJtqXv9Kyic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNiRg2N4BEhBVE6XeHXKbFNz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8TRGsjv9m2JosLfbvxeqwQuRmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBX36XPScqII1EXrw1KLXuaa.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 21:47
Rockpanel is misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-09 20:42
H143 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:23:

Het trespa is helaas niet te verwijderen
Is verlijmd zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 10:25

BrammT

The one and only!

Wat je zoekt is iets als rhombus profielen. Maar ik raad je af om dat ongeventileerd te gaan monteren... Je kunt het evt ook in kinustof(achtig materiaal) krijgen. Dat is wel duur.

Kun je eens foto's laten zien van de huidige situatie? Ik zou echt proberen om er de tijd, moeite en geld nu eenmalig goed in te gaan steken...

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 22:33
BrammT schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:26:
Wat je zoekt is iets als rhombus profielen. Maar ik raad je af om dat ongeventileerd te gaan monteren... Je kunt het evt ook in kinustof(achtig materiaal) krijgen. Dat is wel duur.

Kun je eens foto's laten zien van de huidige situatie? Ik zou echt proberen om er de tijd, moeite en geld nu eenmalig goed in te gaan steken...
Rhombus zietber goed uit maar is helaas te dik, de huidige platen trespa zijn verlijmd en helaas niet zonder de onderconstructtie te beschadigen te verwijderen, gelukkig betreft het niet een gevel maar een balustrade om het dakterras.

Rockpanel is inderdaad ook wel een optie maar ben ik nog niet in een lat structuur tegen gekomen