Toon posts:

Aanspraak maken op .COM domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je als nederlands bedrijf aanspraak maken op een .com domein wanner het domein alleen geregistreerd staat en wel op een hotmail-account?

Zijn hier procedures/richtlijnen voor?

(search leverde geen concrete informatie)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh?
Je bedoelt dat je geen bewijs hebt dat het jouw domein is?
Tenminste, alleen de gegevens van je hotmail account dan.

Dus niet een koppeling aan adres/bedrijfsnaam/kvknummer/whatever ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 09:32 schreef ACM het volgende:
Euh?
Je bedoelt dat je geen bewijs hebt dat het jouw domein is?
Tenminste, alleen de gegevens van je hotmail account dan.

Dus niet een koppeling aan adres/bedrijfsnaam/kvknummer/whatever ?
OK ff verduidelijking.

Situatie is als volgt: We zijn bezig een bedrijf op te richten en willen natuurlijk graag ook het .COM domein hebben. Deze is echter bezet met als registratiegegevens (via een "who is" gevonden) een P.O. Box en als contact alleen maar een hotmail-account:
code:
1
2
3
4
5
6
7
   Administrative Contact:
    xxx xxxx (xxx-xxx) xxxxxxxxx@hotmail.com
    xxx
    P.O. Box 453
    xxxxxxx, WA  xxxxxxxxxx US
    (xxx)xxx-xxxx
     (FAX)

Uit privacy redenen heb ik de "xxxxx" toegevoegd.

Verwijderd

Je toch eerst de eigennaar van het domein moeten vinden, omdat iedereen een .com adres kan registreren zal je het waarschijnlijk moeten kopen. Als hij dat niet wil en je denkt dat je ECHT recht hebt op het account kan je het probreren met een rechtzaak in de VS, maar waarschijnlijk zal dat een lang en kostbaar grapje worden en je weet niet zeker of je hem wint... Ga gewoon voor een andere domeinnaam, dat is veel goedkoper, kost minder tijd...

Verwijderd

als je net een bedrijf aan het opzetten bent heb je helemaal geen recht op het domeinnaam...misschien kan jehem overkopen van hem

Verwijderd

Geen enkel recht, je zou hem kunnen overtuigen om hem van de hand te doen voor een financiele vergoeding.
Als je reeds een trademark op je naam hebt staan geregistreerd voordat het .com is geregged door de andere partij heb je ook een poot om op te staan (zou trouwens wel dom zijn aangezien je dan ook gewoon het domain had moeten reggen)
Suc6 ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 september 2001 09:44 schreef h_e_k het volgende:
zou trouwens wel dom zijn aangezien je dan ook gewoon het domain had moeten reggen
Suc6 ermee.
We zijn startende, dus nog geen trademark, handelsnaam oid. Zoeken dus naar een goede naam met bijpassende domeinen.

Thnx.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij kun je beter eerst een domeinnaam kopen en als dat lukt dat als bedrijfsnaam aannemen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

zeker namezero.?? :)

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 09:50 schreef limoentje het volgende:
volgens mij kun je beter eerst een domeinnaam kopen en als dat lukt dat als bedrijfsnaam aannemen :)
bij .nl is dat leuk, dan moet je hem eerst als partciulier via een ander bedrijf kopen, als dat bedrijf hem niet wil afstaan heb je nog niks:)

gewoon sochtens naar kvk gaan, reggen, krijg je gelijk kvk spul mee, dan gelijk de .nl reggen en klaaaaar

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Kan je als nederlands bedrijf aanspraak maken op een .com domein wanner het domein alleen geregistreerd staat en wel op een hotmail-account?
Ja, maar alleen als je kan aantonen dat je recht hebt op die naam.

Een en ander is afhankelijk van het rechtssysteem waar beide partijen onder vallen. Indien beide partijen niet onder het zelfde rechtsysteem vallen gaat het via het WIPO.

Concreet maak je alleen kans als je een handelsmerk of iets dergelijks hebt, wel geregistreerd voordat het domein is geregistreerd is natuurlijk.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
en zijn meestal van die tering amerikanen en andere kooplieden in cyberspace die gewoon poen willen verdienen aan een .com-naam.

Dus je zult veel geld moeten hebben om zo'n naam over te nemen of gewoon een andere naam kiezen.

Erg wel tegenwoordig dat je een bedrijfsnaam moet bedenken en continue checks moet doen op domeinnamen.

Voor mijn bedrijfsnaam zijn de com/org/net ook weg maar het kan me eigenlijk niet verrotten. Als ik volgend jaar de .eu erbij krijg dan vind ik het wel goed.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 09:37 schreef I-eye het volgende:

Situatie is als volgt: We zijn bezig een bedrijf op te richten en willen natuurlijk graag ook het .COM domein hebben. Deze is echter bezet met als registratiegegevens (via een "who is" gevonden) een P.O. Box en als contact alleen maar een hotmail-account:
En waarom denk je dat je eventueel recht hebt op die naam?

De enige manier waarop je die naam zou kunnen krijgen is als de huidige eigenaar de naam aan je wil overdoen, zo simpel is het.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 14:01 schreef intert0y het volgende:
Erg wel tegenwoordig dat je een bedrijfsnaam moet bedenken en continue checks moet doen op domeinnamen.
Dat is idd bijzonder vervelend...
Pagina: 1