Doorlussen op WCD mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:51
Een wcd heeft bij insteekklemmen per klem 2 gaatjes. Ik heb er altijd maar één van gebruikt, en lassen met lasklemmen gedaan. Maar kwam nu ergens waar beide gaten gebruikt zijn dus de ingaande stroom en de andere loopt naar volgende wcd. In dit geval een K25 goot over de plint waar om de zoveel meter een wcd zit. plek voor 3 lasdoppen heb je niet in een K25 wcd. Dus het kwam wel goed uit om het zo te maken.
Maar de vraag is mag het? Je zou zeggen waarom zitten er anders 2 gaten in als het gevaar oplevert?

Andere situatie waar het wel handig is, 2 wcd naast elkaar, draad komt aan, en doorlussen naar naastliggende wcd. dan hoef je geen lasklemmen achter de wcd te frommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja mag, vaak ook gedaan bij ondiepe dozen/beperkte ruimte maar lasdoppen heeft wel mijn voorkeur.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krissiejj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-09 08:25
Dat mag idd, hoe zouden ze dit doen bij een 2 voudig wcd ;)

Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:20
DukeBox schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:17:
Ja mag, vaak ook gedaan bij ondiepe dozen/beperkte ruimte maar lasdoppen heeft wel mijn voorkeur.
Eigenlijk dus fout. Je maakt dan onnodige extra verbindingen.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 10:25

BrammT

The one and only!

Jazeker mag dit, sterker nog: Het is ook de bedoeling.... Zelf heb ik veel met hollewanddozen gedaan en die zijn misschien wat minder diep dan vaste dozen, maar ik zit er gemiddeld genomen ook niet echt verlegen om dat ik achter de wcd's ook nog 3 lassen mag gaan maken.... Dan wordt het wel erg gezellig.... Het kan natuurlijk wel, als 't moet.... Al betwijfel ik hoevaak ik 3 wago's achter een wcd heb moeten steken.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:51
Als de draad via 1 ander wcd gaat heeft net alsdan je er een lasdoos gebruikt 1 hop. De eerste wcd heeft met een lasdop een extra hop, die die niet hadbij doorlussen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

BennieWolters schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:42:
Eigenlijk dus fout. Je maakt dan onnodige extra verbindingen.
Als het een goede schroefklem verbinding is ben ik het met je eens maar de meeste zijn steek verbindingen (zoals de veel gebruikte jung as500 series) en juist die zijn nogal rottig, helemaal met 2 draden erin, de verbindingen hebben een veel grotere kans los te schieten gezien ze onder een gedeelde gripklem zitten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1