Welke Teamviewer alternative?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyr74
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 11:03
Mijn vraag:
Voor de lokale sportclub zoek ik een Teamviewer alternative. Op de sportclub staan 2 PC's voor de sturing van oa. scorebord, audio, reclamesscherm, .... Deze 2 PC's starten 's morgens automatisch op en sluiten 's avonds automatisch af. In de meeste gevallen moet dan overdag niks gedaan worden. Af en toe moet toch eens die PC bediend worden om bvb een instelling aan te passen of moet een PC in de gaten gehouden worden tijdens een wedstrijd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Eén PC draait op windows 10, de andere op windows 11.
Beiden hangen aan hetzelfde netwerk en zijn verbonden met het internet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De trial van Teamviewer werd al geprobeerd. Gezien we het maar beperkt nodig hebben zouden we liever een free programma gebruiken.

Wensen en/of eisen:
-free
-vaste code of login van de remote PC (zodat bij opstart van de PC dit programma ook opstart en kan gebruikt worden zonder tussenkomst van iemand om bvb code of passwoord doorgeven)
-niet beperkt is tijd gedurende één sessie. Hoewel het aantal sessie waar we het nodig hebben zal beperkt zijn, zou één enkele sessie niet beperkt mogen zijn in tijd (maar zal ook niet meer dan bvb 10u zijn)
-...

Welke alternatieven van Teamviewer zijn dan aan te raden?
Reeds gevonden maar nog niet allemaal geprobeerd:
-Tight VNC
-Ultra VNC
-Rustdesk
-Anydesk
-...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben zelf al een jaar of 2 geleden overgestapt naar https://www.aeroadmin.com/nl/ gezien TeamViewer ineens 600 euro per jaar wilde ontvangen, terwijl ik het maar weinig gebruik. In jouw overzicht mis ik nog TrustViewer (heb ik nog niet geprobeerd) en Quick Assist (standaard in Windows 10/11 aanwezig).

[ Voor 25% gewijzigd door cjdijk op 17-08-2025 14:36 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyr74
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 11:03
Update:
Teamviewer hebben we geprobeerd maar daarvoor moeten we nu ook betalen.
TightVNC werkt als de host PC op hetzelfde netwerk zit als de clients. Zoniet moet er nog iets aan de netwerkinstellingen worden gedaan --> nog niet verder geprobeerd.
Rustdesk vandaag even geprobeerd: dit werk maar nog niet in detail kunnen uitproberen.
Andere: nog niet geprobeerd momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

andyr74 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:57:
TightVNC werkt als de host PC op hetzelfde netwerk zit als de clients. Zoniet moet er nog iets aan de netwerkinstellingen worden gedaan
Pas je wel een beetje op de beveiliging? Als jij er makkelijk bij kan, dan een boosdoener ook als je niet de juiste maatregelen neemt ;)
Alleen bereikbaar vanaf interne netwerk zie ik erg als een pluspunt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
Je kunt ook een VPN server opzetten zodat je in het netwerk komt en dan met RDP werken.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 00:45

sus

is druk :+

Rustdesk. Werkt echt prima. Even een eigen servertje in de lucht hangen voor een retestrakke verbinding.

Help met regelmaat mensen op serieuze afstanden en dat gaat ook naadloos zonder vertragingen
Pagina: 1