IMAC M3 en firewire voor camcorder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene71
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 09:33
Hallo allemaal,

ik heb anderhalf jaar geleden een IMAC M3 gekocht. Ik heb nog een oude camcorder liggen met DV video's. Nu wil ik deze importeren op de iMac maar ik kom er achter dat Apple de Thunderbolt naar firewire adapter niet meer produceert.

Op Ebay worden deze nog wel nieuw aangeboden tegen de hoofdprijs maar bij de comptabiliteit zie ik nergens de Apple iMac M3 staan.

Heeft er iemand een idee?

Dank.

Groeten, Eugene

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Eugene71 Dus de camcorder heeft een firewire aansluiting?

Koop dan een Firewire naar USB kabel zou ik zeggen, en van USB-A naar C zijn er volop adapters.

Kwam deze video op Youtube tegen, in de beschrijving zie je een lijst met kabels/adapters die hij gebruikt om het allemaal werkend te krijgen.

YouTube: Apple Fixed It! - MiniDV/HDV Camcorders work again with Macs via Fir...

[ Voor 74% gewijzigd door Greatsword op 17-08-2025 14:00 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Los van bovenstaande (het is dus nog werkend te maken) moet je je wel realiseren dat er een einde zal komen aan oude randapparatuur die kan werken met een nieuwe computer. Er komt een moment dat je hiervoor een geschikte oude computer voor achter de hand moet houden. Gelukkig zijn oude Macs op te pikken voor een habbekrats, zeker als het nog een Intel machine is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:26
Sterker nog, de volgende versie van MacOS (Tahoe) ondersteunt het al niet meer…

nieuws: 'Bètaversie macOS Tahoe bevat geen ondersteuning voor FireWire 400 en...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb nog wel een lading G4 Macs hier liggen met firewire, kunnen gelukkig geen moderne software draaien :+

I reject your reality and substitute my own