We gaan een hek plaatsen. De bedoeling is dat deze geopend wordt met een lineaire poortopener.
Het zijn 2 vleugels van ieder 2 meter.
Het gewicht per vleugel is ± 170 kg (maximaal, maar waarschijnlijk minder)
Ik heb gekozen voor een poortopener van het merk Ditec.
Bij het type Ditec PWR25 staat geschreven dat geschikt is voor vleugels van maximaal 2,5 meter.
En voor een gewicht van 400 kg x 1,5m | 200 kg x 2,5m.
Dit lijkt de geschikte poortopener voor mij.
Echter, toen ik de vraag ook stelde aan Chat GPT gaf deze aan dat ik beter een model groter kon nemen.
Type Ditec PWR35. Voor vleugels tot 3.5 meter en gewicht van 600 kg x 1,75 m | 250 kg x 3,5 m.
Deze is dus groter en sterker. Want, aldus Chat GPT, een beetje extra overcapaciteit kan geen kwaad. De motor hoeft dan minder hard te werken, slijt minder, en bij wind werkt de poort beter.
Wie kan mij hierin van advies dienen? Ik ga morgen ook met een leverancier bellen, maar wil alvast wat meer inzicht hebben.
Prijsverschil is er, maar niet heel groot, dus dat is geen factor van belang voor mij in dit geval.
Het zijn 2 vleugels van ieder 2 meter.
Het gewicht per vleugel is ± 170 kg (maximaal, maar waarschijnlijk minder)
Ik heb gekozen voor een poortopener van het merk Ditec.
Bij het type Ditec PWR25 staat geschreven dat geschikt is voor vleugels van maximaal 2,5 meter.
En voor een gewicht van 400 kg x 1,5m | 200 kg x 2,5m.
Dit lijkt de geschikte poortopener voor mij.
Echter, toen ik de vraag ook stelde aan Chat GPT gaf deze aan dat ik beter een model groter kon nemen.
Type Ditec PWR35. Voor vleugels tot 3.5 meter en gewicht van 600 kg x 1,75 m | 250 kg x 3,5 m.
Deze is dus groter en sterker. Want, aldus Chat GPT, een beetje extra overcapaciteit kan geen kwaad. De motor hoeft dan minder hard te werken, slijt minder, en bij wind werkt de poort beter.
Wie kan mij hierin van advies dienen? Ik ga morgen ook met een leverancier bellen, maar wil alvast wat meer inzicht hebben.
Prijsverschil is er, maar niet heel groot, dus dat is geen factor van belang voor mij in dit geval.
:strip_exif()/f/image/CEZXMdPxLbZrRZQA4UzjTSgG.png?f=user_large)