verbinding naar bedraadnetwerk zonder internet en simkaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeloos
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-08 09:00
Mijn vraag
verbinding naar bedraadnetwerk zonder internet en simkaart dient dan internet te geven aan teamviewer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Windows 11 Enterprise
Systeemmodel HP EliteBook 860 16 inch G11 Notebook PC
Systeemtype x64-based PC
Processor Intel(R) Core(TM) Ultra 7 155U, 1700 MHz, 12 core('s), 14 logische processor(s)
BIOS-versie/datum HP W70 Ver. 01.03.07, 11-11-2024

Mijn probleem is het volgende de laptop maak via een Ethernet Adapter USB-C kabel verbinding met een netwerk zonder internet.
In dat netwerk zit ons product en soms heb ik hulp nodig via teamviewer. Het probleem is dat mijn simkaart dan geen internet verbinding maakt via teamviewer. Met mijn vorige en inmiddels overleden laptop kon dit wel.
Weet iemand hoe dit wel voor elkaar te boxen.

resume:
Laptop --> switch via utp zonder internet deze verbinding dient open te blijven en via de simkaart dan verbinding met teamviewer.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat een ontzettend warrig verhaal, zeg! Een simkaart maakt geen internetverbinding en doet ook geen teamviewer. En een "Ethernet-adapter USB-C-kabel" bestaat ook niet. Je hebt het dan mogelijk over een Ethernet-controller met USB-C-aansluiting die je, mogelijk via een USB-C-kabel, op je laptop aansluit?

Maar wat ik dus vermoed is dat je in je vorige laptop een simkaart stak en dan via mobiel internet (4G/5G) verbinding kon maken met Teamviewer, zodat je remote support kon krijgen. En dat werkt nu niet meer je nieuwe laptop?

Vragen:
1. Jouw nieuwe laptop heeft wel een simkaartslot? En is deze compatibel?
2. Heb je het al eens via een mobiele hotspot op je telefoon geprobeerd? Dan gebruik je het 4G/5G internet van je telefoon.

Maar probeer eerst eens een stapje afstand te nemen en te kijken wat je nou precies wel en niet hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeloos
Vragen:
1. Jouw nieuwe laptop heeft wel een simkaartslot? En is deze compatibel?
Uiteraard, wifi uit en geen utp eraan heb ik gewoon internet.
2. Heb je het al eens via een mobiele hotspot op je telefoon geprobeerd? Dan gebruik je het 4G/5G internet van je telefoon,. Zon leek ben ik nou ook weer niet.

Mijn KPN (LTE) verbinding moet leidend blijven ook al ben ik verbonden met een apparaat via een utpkabel naar een switch of ATS advance of alcatel telefooncentrale of een idis cctv systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrtwkrs
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10-10 01:32
Klinkt als een bedrijfslaptop, misschien is er een policy geactiveerd die verbinding met 2 netwerken tegelijk onmogelijk maakt? (die policy bestaat namelijk wel)
Zie hier bv: https://community.spicewo...-via-group-policy/1013797

Als het een bedrijfslaptop is, kan je beter niet zelf aan gaan knutselen maar even de betreffende afdeling hierover raadplegen.

[ Voor 44% gewijzigd door mvrtwkrs op 17-08-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 21:10

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Klinkt als iets met default routes en metrics:
Teamviewer werkt wel als je de Ethernet Adapter USB-C kabel er niet ingeplugd hebt?
Google: set metric network windows high LTE teamviewer
https://learn.microsoft.c...et-metrics-no-longer-work
https://www.howtogeek.com...-a-specific-network-card/

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeloos
mvrtwkrs schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:12:
Klinkt als een bedrijfslaptop, misschien is er een policy geactiveerd die verbinding met 2 netwerken tegelijk onmogelijk maakt? (die policy bestaat namelijk wel)
Zie hier bv: https://community.spicewo...-via-group-policy/1013797

Als het een bedrijfslaptop is, kan je beter niet zelf aan gaan knutselen maar even de betreffende afdeling hierover raadplegen.
Klopt dit is een bedrijfslaptop waarbij ik admin rechten heb. Onze eigen it afdeling weet het niet en het ingeschakelde it bedrijf heeft mijn nu 3 x geholpen met als resultaat niks.

Wat je geschreven heb ga ik op zekers terug sturen en ze moeten daar eens naar gaan kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeloos
ElMacaroni schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:18:
Klinkt als iets met default routes en metrics:
Teamviewer werkt wel als je de Ethernet Adapter USB-C kabel er niet ingeplugd hebt?
Google: set metric network windows high LTE teamviewer
https://learn.microsoft.c...et-metrics-no-longer-work
https://www.howtogeek.com...-a-specific-network-card/
werk als die is ingeplugd met kabel zonder apparatuur erop. de kpnlte simkaart verbinding valt pas weg als er apparatuur aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 21:10

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Poeloos schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:29:
[...]
Werkt als die is ingeplugd met kabel zonder apparatuur erop.
De kpnLTE simkaart verbinding valt pas weg als er apparatuur aanhangt.
Dus de Ethernet usb-C-adapter erin, maar nog niet de UTP-kabel in deze USB-C-adapter?
Dan heeft de adapter nog geen link, ergo geen route. Denk ik..

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe krijg je een IP als je in die netwerken gaat zonder internet? Is dat DHCP of stel je het handmatig in?
Mits DHCP, probeer het eens statisch zonder default gateway en DNS.

Als het dan wel werkt zou het idd zomaar een route of metric probleem kunnen zijn waardoor je ethernetaansluiting een hogere prioriteit krijgt dan LTE (wat in de basis ook logisch is).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 20:52
Idd, statisch ip doen zonder gateway

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:21
Poeloos schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:30:
Microsoft Windows 11 Enterprise
[...]
In dat netwerk zit ons product en soms heb ik hulp nodig via teamviewer. Het probleem is dat mijn simkaart dan geen internet verbinding maakt via teamviewer. Met mijn vorige en inmiddels overleden laptop kon dit wel.
Weet iemand hoe dit wel voor elkaar te boxen.
Dit lijkt erg op een zakelijke laptop. Morgen even de IT-support van je werk bellen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 08:56
Wat je omschrijft proeft alsof je twee gateways hebt.
Mocht je DHCP gebruiken op je interne netwerk, zorg dan dat je GEEN gateway krijgt. Kan dat niet met je DHCP-server, dan statische IP-configuratie gebruiken ipv DHCP en GEEN gateway invoeren. Vervolgens stel je een route in voor je interne netwerk zodat dit toch werkt.

route add -p <je interne netwerk> mask <subnetmask van je interne netwerk> <gateway van je interne netwerk>
Bv: route add -p 10.0.0.0 mask 255.0.0.0 gateway 10.254.254.254

Als je een probleem hebt met twee gateways, zou bovenstaande dat op moeten lossen.

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

Pagina: 1