Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 14:53
De vragen

Wat ga je met je laptop doen?
Primaire doel is Davinci Resolve op vakantie. Ik edit daarin video (4k60) van mijn drone of actioncams. Daarnaast mag hij mijn oude laptop vervangen in de donkere dagen als zwift-platform. Daarvoor is een groot/helder beeldscherm prettig

Wat is je budget?
1500 maximaal

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, buiten vakantie zal ik er weinig mee op pad zijn. Op vakantie vooral van huis tot huis, in een auto. Draagbaarheid is dus niet zo'n issue.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen ervaring met een mac/macos maar lees op veel plekken dat dit voor video bewerken een goede keuze kan zijn. Ik ben totaal niet merkgebonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:01
Als je zo'n zware laptop zoekt en je gaat toch van huis naar huis....
Waarom dan geen compacte SFF desktop?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-08 23:32
Groot beeldscherm is dan weer niet echt in lijn met mee op reis nemen...
Zou je voor Zwift niet gewoon een los beeldscherm gebruiken? ook 16-17 Inch is niet bepaald groot voor zoiets.

EDIT:
Dat gezegd hebbend, wil je in ieder geval een behoorlijke GPU. Ik zou voor 32 GB geheugen gaan, ook. En dan minimaal een Intel of Ryzen 7.
Daarnaast zou ik dan ook kiezen voor een hogere schermresolutie dan 1080P, en dan is er al een aardige schifting gemaakt.
Dan zou ik denk ik voor 1 van deze 2 gaan:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2084564;2241046/

Waarbij de HP wat beter zal presteren, maar persoonlijk ben ik dan weer niet zo van de volle game-laptops. Als je dus iets ingetogeners wilt, dan lijkt de Lenovo mij een prima optie.

[ Voor 69% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-08-2025 22:44 ]

iRacing Profiel