Ik zoek een paar speakers voor een platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucalala123
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-09 19:36
Beste ...,

Ik ben net nieuw in de wereld van platen en platenspelers. Ik wil zelf een AT LP3XBT of LP120XUSB kopen. Maar ik kan er maar niet uit komen over welke speakers ik daarbij moet kopen. Ik heb een budget van 150-250 euro. Ik heb een kleine kamer dus het liefst boekenplank speakers (betere speakers krijg je ook denk ik niet voor dit budget ;) ). Heeft iemand misschien een idee welke speaker ik zou kunnen aanschaffen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:27
Edifier mr3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:22
Er zijn active luidsprekers waar je de platenspeler rechtstreeks op zou kunnen aansluiten. (zoals de optie hierboven) Anders heb je naast (passieve) luidsprekers ook een versterker nodig.

Nieuw voor dat budget is niet mogelijk maar voor 200 euro kan je tweedehands wel een prima versterker en luidsprekers aanschaffen. Je zou bij de kringloop kunnen kijken voor met name de versterker en op marktplaats 2 goede luidsprekers uitkiezen.

Met een aparte versterker heb je eventueel ook meer aansluitings mogelijkheden (ingangen) dan bij active luidsprekers. Active luidsprekers (met ingebouwde versterker) maakt het geheel wat compacter dat is wel een voordeel, en nieuw binnen budget.

[ Voor 34% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-08-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
*knip* geen V&A op het forum

[ Voor 92% gewijzigd door Gonadan op 18-08-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:04
Ik heb de LP120XUSB en de Pro-ject Speakerbox 5 S2.

https://darko.audio/2024/...er-box-5-s2-video-review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:13
Ook echt binnen budget. Ik heb Teufel Ultima 40 Active speakers, maar die raad ik ook niet aan bij dit budget.

Deze bijvoorbeeld wel: https://teufelaudio.nl/kombo-11-105968000

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucalala123
ozzynator schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Ook echt binnen budget. Ik heb Teufel Ultima 40 Active speakers, maar die raad ik ook niet aan bij dit budget.

Deze bijvoorbeeld wel: https://teufelaudio.nl/kombo-11-105968000
Heel erg bedankt! Dat setje ga ik zeker overwegen. Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucalala123
Roderiktweaker schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 22:12:
Er zijn active luidsprekers waar je de platenspeler rechtstreeks op zou kunnen aansluiten. (zoals de optie hierboven) Anders heb je naast (passieve) luidsprekers ook een versterker nodig.

Nieuw voor dat budget is niet mogelijk maar voor 200 euro kan je tweedehands wel een prima versterker en luidsprekers aanschaffen. Je zou bij de kringloop kunnen kijken voor met name de versterker en op marktplaats 2 goede luidsprekers uitkiezen.

Met een aparte versterker heb je eventueel ook meer aansluitings mogelijkheden (ingangen) dan bij active luidsprekers. Active luidsprekers (met ingebouwde versterker) maakt het geheel wat compacter dat is wel een voordeel, en nieuw binnen budget.
Bedankt je antwoord! Heeft me erg goed geïnformeerd.
Pagina: 1