TP-LINK Wi-Fi Range Extender

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Hoi......

ik heb een TP-LINK TL-WA850RE | N300 Wi-Fi Range Extender die werkt goed.
Maar de laatste week heb ik een raar issue ( die voordoet na het streamen ( bijvoorbeeld 4 uur lang ), of na een week te hebben aangestaan )
Het voorval is

Na het streamen, of na een week te hebben aangestaan valt de bekabelde verbinding uit ( of geeft fouten )
Dus ik gebruik de Range Extender met de Netwerk aansluiting ( Hier heb ik dus een Netwerk kabel aangesloten op Range Extender
wanneer de verbinding uitvalt ( of fouten geeft ) zie ik alleen Controleer netwerk
Range Extender uit het stopcontact halen. ( en 50s wachten ) en de Range Extender terug stoppen in het stopcontact lost het probleem op
vreemd genoeg blijft de Wi-Fi van de Range Extender wel zonder problemen werken ( 4K video geen probleem )

Op de Netwerk kabel is een Computer aangesloten ( die van de Range Extender afkomt )

Specificaties
Productbeschrijving

De TP Link-wifiversterkeris niet alleen geschikt voor het uitbreiden van het draadloze bereik, maar dient ook als draadloze adapter voor een ethernetkabel. Wil je dus een bedrade verbinding voor jouw gameconsole? Dan plug je die kabel gewoon in het apparaatje. De draadloze verbindingen worden hierdoor niet belemmerd. Je beheert je netwerk bovendien eenvoudig met de Tether-app. Zo schakel je bijvoorbeeld de nachtmodus in om de ledlampjes uit te schakelen. Dat is wel zo prettig als de wifi repeater zich op je slaapkamer bevindt.

Specificaties
Connectiviteit

Signaaloverdracht
Draadloos, bedraad
WLAN-standaarden
WiFi 4 (IEEE 802.11n)
Maximale overdrachtssnelheid
300 Mbit/s
Maximale datasnelheid 2.4 GHz-frequentie
300 Mbit/s
Bluetooth
Nee
Frequentieband
Single-Band
Veiligheid
Wifi-codering
64/128/152-bits WEP, WPA-PSK / WPA2-PSK
Interfaces
Aantal ethernetpoorten
1
Aansluitingen
1x ethernet (LAN 100Mbps)
Geïntegreerd stopcontact
Nee
Algemene eigenschappen
Producttype
Wifi-repeater
Vermogensopname tijdens de werking
3 W
Breedte
11.0 cm
Hoogte
7.5 cm
Diepte
6.6 cm
Kleur (door fabrikant)
Wit
Gewicht
0
Verpakkingsinhoud
1x 300 Mbit/s Wifi Range Extender TL-850RE, 1x handleiding
Garantie
3 jaar
Manufacturer Part Number (MPN)
TL-WA850RE
zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:42
Hoe lang heb je hem al in gebruik? Deze repeaters worden al zo'n 13 jaar verkocht, dus het is niet uit te sluiten dat de elektronica langzaam aan het overlijden is.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik het zo lees lijkt het erop dat de Range Extender te warm word wat misschien 'normaal' kan zijn voor dit soort extenders, is uiteindelijk al een oudje vanuit 2012. Maar het zou ook inderdaad goed kunnen zijn dat het door slijtage komt zoals @FredvZ ook al schrijft en het misschien toch tijd word de extender te gaan vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

N300? Dat klinkt als een oud beestje...

Die 'slijtage' heeft vrijwel zeker met de condensatoren te maken, waarschijnlijk de grote gevallen direct achter de gelijkrichter. Die krijgen 100 keer per seconde een puls te verwerken en na verloop van tijd beginnen ze op te drogen.

Als je een soldeerbout hebt, wat nieuwe condensatoren en de kennis om ze te gebruiken heb je dit in nog geen 5 minuten gefixed. Vraag je je daarentegen af waar ik het in vredesnaam over heb... dan is het tijd om een nieuw apparaat te overwegen.

Daarbij wil ik wijzen op de voordelen van een bedrade netwerkaansluiting. Ja, het is even gedoe om te regelen, maar omdat het passief is (gewoon een kabel in de muur/langs de plint/door de krupruimte/wat dan ook) gaat het niet na x-jaar stuk. Komt bij dat het geen stroom verbruikt. Ding als dit verbruikt tussen de 5 en 10W, maar over een levensduur van 10 jaar gaat dat qua verbruikskosten richting de EUR 200. Voor dat geld kun je iemand inhuren om kabel voor je te trekken en genoeg overhouden om lekker uit te gaan eten. Oh, en je verbinding zal sneller en stabieler zijn, maar als je tevreden was met wat je had boeit dat wat minder.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 22:15
Hoi...

Nog een vraagje
Kan ik deze netwerk kabel in elk thuisnetwerk zonder problemen gebruiken

https://www.digikey.com/e...MP-6ARJ45SNNB-001/6052310

( ik bedoel hiermee dat de netwerk kabel geen problemen geeft met het huidige netwerk apparatuur dat de meeste mensen gebruiken )

Ik wil eigenlijk hier gaan bestellen ( omdat dit voor mij het beste uitkomt )

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik snap je vraag van "problemen geven met huidige apparatuur" niet. Een kabel is een passief ding. Tenzij je lomp andere apparatuur omver trekt bij het plaatsen heeft de kabel zelf geen effect op dingen die niet direct op die kabel aangesloten zijn.

Dit is degelijke patchkabel, maar overspecced: je hebt in een thuissituatie echt geen shielded FTP kabels nodig. Bovendien heeft Cat6A pas voordeel boven Cat6 als je >55m gaat overbruggen. Wat ik niet in specs lees is waar de geleiders van gemaakt zijn. Je wilt zuivere koperen ("CU") geleiders, geen CCA of CCS.

Maar stap terug: dit is een patchkabel van 3m, bedoeld voor het aansluiten van een apparaat aan een switch of wandcontactdoos. Als je vaste bekabeling tussen ruimtes gaat aanleggen wil je daar stugge kabel voor gebruiken die je vervolgens afmonteert op een wandcontactdoos (of evt patchpanel). Vervolgens gebruik je een zo kort mogelijke flexibele patchkabel om je apparaat op die doos aan te sluiten.

Zie voor tips/discussie: Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1