Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gforceken
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:34
Hallo,

We zitten momenteel in PC200, en een andere firma heeft ons overgenomen. (cao32bis is van toepassing). Firma is in België

Ik heb een bijberoep wat ik al 2.5 jaar uitoefen. De huidige werkgever deed hier niet moeilijk over, maar de overnemer wel. Zij zeggen dat ik hiermee moet stoppen omdat zij dezelfde activiteiten doen.

Kan de overnemer dat zomaar eisen?

Bedankt voor de reply.

groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Deed hier niet moeilijk over", is dat formeel gecommuniceerde toestemming, of dat men een oogje dichtdeed? Heb je ooit toestemming gevraagd? Wat staat in je contract?

En ja, toestemming gegeven kan ook weer ingetrokken worden. Is je werk of je andere werkgever concurrerend, en is dat veranderd met de nieuwe werkgever?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gforceken
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 19:34
Hij heeft hier inderdaad toestemming over gegeven.
De overnemer doet inderdaad dezelfde activiteiten, maar is maar een klein deel, hun hoofdactiviteit is een andere branche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gforceken schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:24:
Hij heeft hier inderdaad toestemming over gegeven.
De overnemer doet inderdaad dezelfde activiteiten, maar is maar een klein deel, hun hoofdactiviteit is een andere branche
Maar hoe is die toestemming gegeven?

Maar zoals gezegd, omstandigheden veranderen. Is die andere baan een bijbantje in de avond of weekend? Je geeft echt veel te weinig informatie.

Wees eens specifiek, wat is de bijbaan en wat is de hoofdbaan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:15

Kheos

FP ProMod
snip

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 16-08-2025 19:15 . Reden: Maak dan een TR :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:10

H-W

"Deed hier niet moeilijk over" zal juridisch geen stand houden. Staat het ergens zwart op wit dat je toestemming had van je oude werkgever? En wat is er afgesproken voor het personeel bij de overname? Verandert er iets aan je arbeidsvoorwaarden? Als er niks aan wijzigt door de overname zou ik duidelijk aangeven dat die toestemming ook onderdeel uitmaakt van die voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:@gforceken zoals je al eerder hebt begrepen van mijn collega’s, is Tweakers geen helpdesk. We verwachten een bepaalde eigen inzet. Dit ontbreekt helaas (weer). Daarom gaat deze dicht

Als je een nieuw topic start, kijk dan eerst naar onze huisregels. Specifiek naar hoe je een topic start maakt en wat we verwachten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.