Geheugen van Epson inktcartridge wissen

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11681

Topicstarter
Het schijnt dat Epson (870 Photo) een geheugen in de cartridge inbouwd die ervoor zorgt dat indien de inkt op is dit op de computer wordt aangegeven. Zodra je een nieuwe cartridge erin doet staat het volume weer op 100%. Echter is hierdoor navullen onmogelijk. Dit omdat de cartridge nog steeds op 0% staat bij het nieuw gevulde (dus oud) patroon (omdat het geheugen in de cartridge dit aangeeft) en de printer het dus niet doet. Is het mogelijk om de printer 'voor de gek' te houden zodat deze 'denkt' dat er een nieuwe cartridge in zit terwijl je de oude cartridge met inkt opnieuw gevuld hebt? Snap je het een beetje? Weet niet hoe andders uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11681

Topicstarter
Is er niemand bekend met dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik snap precies wat je bedoelt, alleen weet ik niet hoe dat inkt-is-op mechanisme werkt.. Het lijkt me stug dat er electronica in een inktcartridge zit die dat doorgeeft, lijkt me meer een benzine-meter-achtig iets..

Ik heb zelf een Epson Stylus Color 760, ik weet niet eens of je die kunt bijvullen.. Ik zou proberen de cartridge eruit te halen, bijvullen en terug erin stoppen, zien wat ie doet.. Of heb je dat al geprobeerd?

edit:
Hmm zo te lezen heb je dat inderdaad geprobeerd.. Dan maar een mailtje naar Epson sturen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 15:44

grep

meer begrep...

Volgens mij tellen inkjet printers gewoon het aantal druppels die verbruikt zijn, sinds de cartridge geplaatst is. Tijdens de gebruikelijkke procedure voor het verwisselen van een cartridge wordt deze teller (die dus in de printer zit, niet in de cartridge) gereset en begint het hele spel opnieuw. Vaak kan je de teller ook handmatig resetten door een combinatie van indrukken knoppen op de printer + aanzetten printer. Dit verschilt alleen per printer.
Ik denk dus dat het wel goed zal gaan, als je de nagevulde cartridge maar op de juiste manier verwisselt.

Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 14:35

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Bij de nieuwere epson modellen (weet zo even niet welke, in ieder geval de x80 en x90 series) zit een chipje (zoals op je chipknip en telefoonkaart) op de inkttank...deze houdt het gebruik bij en hierdoor is navullen er niet meer bij...niet met dezelfde cartridge in ieder geval.. :(

Er waren nog niet zo lang geleden geruchten dat ook HP en Canon dit wilden gaan toepassen, maar ik heb dit nog niet gezien, vooral van canon lijkt het me stug want hun beleid lijkt erop dat ze navullen in lichte mate gedogen...
Persoonlijk moet ik zeggen nog geen overtuigende voorbeelden gezien te hebben waarom geen originele cartridges te gebruiken, te meer omdat ik de innovaties van printerfabrikanten wel kan waarderen en hun hiermede dus steun. B-)
Komt ook nog bij dat ik niet dagelijks 15 fotos of A3 vellen te printen heb, maar met mijn toch wel druk gebruikte printer doe ik gemiddeld wel 6 maanden met een cartridge...(terwijl ik mensen ken die 't de helft minder lang uithouden met dezelfde hoeveelheid print-werk, op zelfde printer..)

Maar goed, terug on topic, totdat iemand een chiplezer/schrijver "uitvind" die de epson chippies kan veranderen denk ik niet dat de nieuwe cartridges gebruikt kunnen worden voor het hervullen... :(

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Die chipdinges is al uitgevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wecare.nl/inkjetcartridges/images/wec4190.jpg
W-S-870
Art.nr.:WEC4190
Ref.nr.: Epson starterkit TO07401+TO08401 54,00
(incl. 19% BTW)

5 x 9 ml Color
20 ml Black
1 x Chip-reprogrammer
Black, Color
Dan heb je een kitje waarmee je dus dat ding kan refillen, en wordt de chip gereset zodat je verder lekker doorkan :)

Is er momenteel van Wecare in 3 soorten. -> zie www.wecare.nl

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-04 14:35

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Wat gaat dat toch allemaal snel.. heh... (8>

Wel mooi dat ze er iets op gevonden hebben...(nog) niet aan mij besteed, maar dat heb ik boven al verteld..

Ga toch eens snuffelen waar ze te koop zijn, kan er wel een paar mensen blij mee maken denk ik zo :)

edit:
ff niet gezien dat je er supplier bij gezet had, bedankt :)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[off-topic]
Andere manier om het bij te houden is een soort van zekering in / op de cartridge.

Zodra je een nieuwe cartridge erin stopt, wordt de zekering verbroken. Wat voor de printer inhoudt tellerstand op nul.

Dit hadden we bij oude Xerox printers, ook al was de cartridge vol, zodra de zekering verbroken was, nam de printer hem niet als "vol" zijnde.
[/off-topic]

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 17:09

Leon

Rise Of The Robots

Staat geloof ik ook iets over die dingen in de Computer totaal... ( :r )

Eeuwige n00b

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
ho ho ho, bij epson nooit geen andere cartridges als die van epson zelf. Is niet goed voor de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

mijn vriendin heeft een epson stylus color 440 en met gloednieuwe cardridges (MERK EPSON) geeft hij nog steeds aan dat alle 2 de tanks leeg zijn.

Is hier al iets op gevonden?

een schoner internet begint bij jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
de software starten en de optie cardridge vervangen kiezen
alle stappen doorlopen en de cardridges gewoon laten zitten
dan staan ze weer op 100
( dit werkt in ieder geval op een Color 480 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Die cartridges van wecare zijn net zo duur als de originele als je ze op internet koopt. Ik heb een tijdje geldeden 2 kleuren en 2 zwart cartridges besteld voor de stylus photo 870, dat was maar 160 piek. Geen halve capaciteit dingen gewone de goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

Op zaterdag 22 september 2001 07:52 schreef onkruid71 het volgende:
ho ho ho, bij epson nooit geen andere cartridges als die van epson zelf. Is niet goed voor de printer.
Laat je toch niet te veel wijsmaken. Natuurlijk proberen Epson/HP/etc. zulke verhalen de wereld in te helpen, want die verkopen hun printers zonder winst, misschien wel met verlies en maken hun winst op cartridges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Laatst online: 19-04 14:39

Diamon

The Weird One

Maar de kwaliteit bij het printen wordt welk aanziendelijk minder, als je van die navul dingen gebruikt.

And The Only One

Pagina: 1