Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
Beste mede-tweakers.

Ik heb even een vraag/probleem want ik kom er niet uit.

Ik ben een nieuwe game pc in elkaar aan het zetten en nu lukt het me niet om de koeler op de cpu te zetten.

Moederbord: Asus ROG Maximus Hero Z890
Koeler: Asus ROG Ryujin III 360
CPU: Intel Core 9 Ultra 285K

Via de handleiding en filmpjes van mensen die hetzelfde moederbord en koeler hebben kom ik er niet uit. Enige wat is steeds terugzie is dat je 4 van die "verhogingsdinges" wat bij je moederbord zit op je bracket moet schuiven. Maar als ik dat doe en ik zet de koeler op de CPU dan moet ik toch gewoon die schroeven (die er al op zitten) aandraaien tot die zichzelf vastzet? Dat lukt me niet want hij lijkt zich er niet in te draaien. Wat doe ik fout?
Andere koelers zitten standaard geen schroeven op en die hebben ook geen veer ertussen zitten zoals bij deze wel het geval is. Iemand die mij kan helpen die koeler toch op de cpu te krijgen?

Hoop dat ik het probleem zo een beetje goed omschreven heb. Ik werd er een beetje gefrustreerd van en dat is zonde want het is leuk om een pc in elkaar te zetten maar dit is op het moment wel een strikelblok dus hoop dat ik hem snel af kan maken om hem te gebruiken waarvoor ie bedoeld is natuurlijk.

Zitten hier vast wel wat extreme game pc builders die er al tig achter de rug hebben en die hier ook tegenaan zijn gelopen.

Alvast bedankt! :)

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:32
Maar je hebt wel de Intel backplate er op zitten?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10
Als ik de handleiding bekijk van de Asus ROG Ryujin III 360, dan moet je de meegeleverde Intel backplate gebruiken. Die zet je op de LGA 1700-stand (want deze is gelijk aan die van 1851). Dan draai je op de bracket de standoff-schroeven. Vervolgens kun je de pomp plaatsen met de vier gaten door de standoff-schroeven en kun je op deze standoff-schroeven de duimschroeven draaien waarmee je de pomp bevestigd.

[ Voor 3% gewijzigd door Degrader op 16-08-2025 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
Thnx. Het is me inmiddels gelukt. @Yaksa Ja dat zeker wel en had ook de standoffs erop zitten. Maar blijkt dat het een kwestie van uitlijnen was dus zat steeds in het luchtledige te schroeven en dat schiet niet op natuurlijk. Was ook iets te donker. Domme fout van mij, wilde ook iets te snel denk ik.

Maar heb nu nog een ander probleem. Ik weet niet of het topic dan naar een ander forum verplaatst moet worden/ Maar als ik nu mijn PC opstart (en dat maakt niet uit of ik hem met hdmi aansluit of met DP op mijn GPU,, en heb ook meerdere monitors geprobeert) dan post mijn mobo de foutcode D6. Heeft volgens de manual iets met output te maken. Ik heb ook geen beeld. Sluit ik mijn hdmi op de onboard gpu aan dan krijg ik wel beeld. Vriend van me zegt dat ik de interne gpu op disabled moet zetten en de settings dan met F10 moet opslaan. Als ik dat doe start hij idd op maar komt ie weer in de bios en staan de settings van de igpu weer op enabled. Is dit goed?
Ik wil W11 er nu op zetten maar dan moet mijn RTX 5090 wel beeld geven natuurlijk. En ik weet niet wat er mis is maar op dit moment ook niet hoe ik het moet oplossen. De GPU krijgt power, fans doen het, RGB ook dus ik snap het niet. Kan het dan toch zijn dat ie te weinig stroom krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Wanneer je via de inventarislijst even een volledig lijstje maakt met alle componenten van jouw nieuwe PC dan kunnen we je beter helpen. Nu is het een beetje gissen...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10
Code D6 is bij mijn Asrock moederbord ook dat het beeldscherm niet gevonden kan worden. Dit probleem heb ik soms alleen met DisplayPort, HDMI gaat altijd goed. Raar dat jij ook via HDMI geen beeld krijgt, heb je het beeldscherm dan wel op HDMI input staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:45
Ik denk dat je in de BIOS de grafische instelling moet veranderen van de "onboard" naar de RTX 5090.

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
Yaksa schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:43:
Wanneer je via de inventarislijst even een volledig lijstje maakt met alle componenten van jouw nieuwe PC dan kunnen we je beter helpen. Nu is het een beetje gissen...
Begrijp ik volkomen omdat ik lees dat het verschillende oorzaken kan hebben, Hier een lijst met de componenten:

Intel Core Ultra 9 285K Boxed
ASUS ROG MAXIMUS Z890 HERO
ASUS ROG Astral GeForce RTX 5090 32GB GDDR7 OC Edition
ASUS ROG Strix Helios Zwart
ASUS ROG Ryujin III 360 ARGB Extreme Zwart
Corsair Vengeance RGB CMH64GX5M2B6000Z30
ASUS ROG Thor 1600W Titanium III
Samsung 990 EVO Plus 2TB
Samsung 990 EVO Plus 4TB

Even een toelichting wat misschien kan helpen. Als ik mijn monitor op mijn onboard GPU met hdmi aansluit krijg ik uiteindelijk code A9 en gaat ie naar mijn bios maar doet mijn monitor het wel en maakt ie de connectie dus wel. Kan wellicht komen omdat het OS er nog niet op staat. Maar als ik verbind met hdmi of DP (met verschillende kabels en monitoren, ook met de kabel en monitor die op de onboard gpu wel werkten) op de GPU zelf dan krijg ik dus d6.

Bij het display brand er een wit en groen lampje.

Hoop dat dit iets meer helpt, anders hoor ik het wel.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Heb je alle voedingskabels op de gpu correct aangesloten?

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
jovadca schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 03:47:
Ik denk dat je in de BIOS de grafische instelling moet veranderen van de "onboard" naar de RTX 5090.
Dat heb ik inmiddels al geprobeerd. Omdat het met onboard gpu wel lukt. Heb internal graphics dan op disabled gezet en met F10 de bios opgeslagen. Dan start hij opnieuw op en kom ik weer in de bios. Wellicht opdat volgens mij de opstartprocedure van het OS dan begint (via onboard GPU krijg ik ook code A9, das zo te zien het einde van de check). Maar hij slaat het dus niet op wat ie wel zou moeten doen.

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:46:
Heb je alle voedingskabels op de gpu correct aangesloten?
Heb een kabel waar bij mij PSU op staat (12+4 pin) in de voeding gedaan. Kan er maar op 2 poorten in. Op mijn voeding is nog 1 kabel meegeleverd met losse 2 pin (roze) en op de voeding is ook een roze poort waar die 2 pin in kan. Andere kant staat 600w, die moet voor de gpu zijn en die is ook 12+4 pin. Die zit in de gpu.

Van de PSU naar het mobo zitten ook 2 kabels, 1 grote (die is er maar 1 dus kan niet missen), en 1 ernaast die 6+losse pins is. Beiden ook aangesloten. Dit is volgens mij de correcte manier.

• Yaksa
Op welke BIOS versie draait het moederbord?
Voor dit moederbord worden regelmatig updates aangeboden, o.a. om nieuwe devices te kunnen herkennen.
Zonder de juiste BIOS versie bestaat de kans dat de GPU niet herkend wordt.

• jovadca
Nokian95dude schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:54:
[...]

Dat heb ik inmiddels al geprobeerd. Omdat het met onboard gpu wel lukt. Heb internal graphics dan op disabled gezet en met F10 de bios opgeslagen. Dan start hij opnieuw op en kom ik weer in de bios. Wellicht opdat volgens mij de opstartprocedure van het OS dan begint (via onboard GPU krijg ik ook code A9, das zo te zien het einde van de check). Maar hij slaat het dus niet op wat ie wel zou moeten doen.
Wat ik hier mis is het AANZETTEN (op enabled zetten) van de GPU-kaart in de BIOS in dezelfde "ronde" als het uitzetten (disabled) van de interne GPU. Je zet de interne GPU wel uit, maar de GPU-kaart niet aan. Hierna pas F10.

Je hebt toch wel de speciaal bijgeleverde power aansluitkabel van Asus gebruikt, die bij kaart wordt geleverd, om de GPU-kaart te voorzien van stroom?

[ Voor 9% gewijzigd door jovadca op 21-08-2025 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
jovadca schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 18:02:
[...]

Wat ik hier mis is het AANZETTEN (op enabled zetten) van de GPU-kaart in de BIOS in dezelfde "ronde" als het uitzetten (disabled) van de interne GPU. Je zet de interne GPU wel uit, maar de GPU-kaart niet aan. Hierna pas F10.

Je hebt toch wel de speciaal bijgeleverde power aansluitkabel van Asus gebruikt, die bij kaart wordt geleverd, om de GPU-kaart te voorzien van stroom?
Ah oke. Ja dat is op zich wel logisch. Ik dacht dat het uitzetten van de interne GPU automatisch betekende dat ie de GPU kaart zou enablen. Maar dat is dus niet zo als ik jou zo goed begrijp? Dan moet ik even kijken want ik zie zo snel niet een optie om de GPU kaart op enable te zetten, wel om de interne GPU op disable te zetten... Heb ik dan niet goed gekeken?

Onder Advanced\System Agent (SA) Configuration\Graphics Configuration staat nu:

- Internal Graphics: Disabled
- DVMT Pre-Allocated: 128M
-RC6(Render Standby): Enabled

Maar waar zet ik de GPU dan aan?

En ja ik heb deze zeker aangesloten.Want ik dacht nog, dit kan nauw luisteren zeker bij deze voeding en GPU.
Yaksa schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:06:
Op welke BIOS versie draait het moederbord?
Voor dit moederbord worden regelmatig updates aangeboden, o.a. om nieuwe devices te kunnen herkennen.
Zonder de juiste BIOS versie bestaat de kans dat de GPU niet herkend wordt.
Ik ga even kijken. En kan je die bios updaten dan zonder dat er een OS op staat?

[ Voor 26% gewijzigd door Nokian95dude op 23-08-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
In welke sleuven heb je het werkgeheugen geplaatst? Ik hoop in A2 en B2?
Loop ook voor de zekerheid alle stekkerverbindingen even na of die er goed inzitten. Meestal hoor je een klik als die er goed inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
Zeker in A2 en B2 inderdaad, Ja dat weet ik. Als je een klik hoort zit ie goed. Heb voor mijn gevoel alles al eens nagelopen. Krijg het idee dat het wellicht een bios update moet doen, hoewel alle rgb en fans het wel doen, ook van de GPU. En wat je zei over het aanzetten van de GPU kaart, kan het zijn dat ik daarvoor geen optie zie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Ik ben de handleiding van jouw mobo aan het doorspitten. Dus antwoord volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Kijk eens op pagina 18 van de handleiding. Dat gaat over een PCIe switch. Verdere uitleg op pag. 29.
Probeer eens de standen AUTO - STEP 1 - STEP 2 uit. Misscien heeft deze er mee te maken?

Wat doen de LED's onder punt 24 op pag. 30?

In de handleiding wordt wel gesproken om de laatste BIOS versie te installeren. Dus misschien wel verstandig dit (eerst) te doen.

Krijg je eventueel een (fout-) Q-code te zien tijdens het opstarten? Uitleg code vanaf pag. 63.

Verder denk ik nog aan of alle kabels juist zijn aangesloten vanaf de PSU naar mobo en componenten.
Heb je de juiste kabels- en aansluitingen PSU gebruikt voor de CPU?
Heb je de juiste kabels- en aansluitingen PSU gebruikt voor de GPU?
Loop alles eens goed na of start vanaf het begin en sluit alles helemaal opnieuw aan.
CHECK en DUBBEL CHECK!

Dit is wat ik vond o.a. in de handleiding van jouw mobo.
Misschien een paar overbodige vragen/opmerkingen, maar soms zie je iets simpels over het hoofd.
Ik hoop dat het je helpt.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
Thnx jovadca. Ik ga dat allemaal eens proberen. Zat ook al te denken eerst de laatste BIOS versie te installeren. Maar kan ik dat zonder OS doen? En hoe want ik heb dat nog nooit hoeven doen. Is dat gewoon dat bestand downloaden en via usb stick? Of moet je daarvoor toch eerst een OS geinstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Nokian95dude schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:28:
Thnx jovadca. Ik ga dat allemaal eens proberen. Zat ook al te denken eerst de laatste BIOS versie te installeren. Maar kan ik dat zonder OS doen? En hoe want ik heb dat nog nooit hoeven doen. Is dat gewoon dat bestand downloaden en via usb stick? Of moet je daarvoor toch eerst een OS geinstalleerd hebben.
Ik heb zelf ook nog nooit een BIOS update gedaan, maar kijk op pagina 59 en op de site die ze daar aangeven. Volg die instructies en de instructies die je op het scherm krijgt. Volgens mij moet je geen OS hebben. Dus met de "onboard" GPU werken, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
jovadca schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

Ik heb zelf ook nog nooit een BIOS update gedaan, maar kijk op pagina 59 en op de site die ze daar aangeven. Volg die instructies en de instructies die je op het scherm krijgt. Volgens mij moet je geen OS hebben. Dus met de "onboard" GPU werken, lijkt mij.
Ik heb de nieuwste BIOS versie geinstalleerd. Dat lukte prima met de EZ flash 3 tool in de bios. Alleen mekkert ie nu over een ME Firmware versie die niet overeenkomt met de verwachte ME Firmware versie. En ik weet niet hoe ik die dan moet installeren. Als ik het goed las moet ie die ook automatisch updaten maar dat doet ie kennelijk toch niet helemaal naar de nieuwste versie. De BIOS versie is wel de nieuwste zijnde 2006 x64, datum 7/18/2025. Staat nu bij ME FW version: 19.0.0.1726. Hij verwacht echter 19.0.5.1992. Maar hoe ik deze versie dan geupdate krijg? Zal even op pagina 59 kijken of ik daar uit kom dan.

Die switch onderop het mobo heb ik geprobeerd, auto, step 1, step 2. Alleen in het midden brandt een groen lichtje dus dat lijkt me goed (is meestal een goed teken). En in alle 3 de gevallen als ik mijn hdmi er in de GPU inprik, nog steeds dat de monitor niet "aangaat" dus hij lijkt m nog niet te herkennen.

Aangezien alles (rgb EN fans) het doet, en ook van de GPU hoop ik nog steeds dat dat niet alsnog betekent dat het mobo of GPU defect is. En de interne gpu ook. Maar het is best ingewikkeld om het probleem boven te krijgen begrijp ik... Ik weet op dit moment even niet wat ik moet doen of alles uit te sluiten. Heb helaas geen meerdere mobo's en/of gpu's tot mijn beschikking... Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met de d6 post error....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Voor de ME Firmware update moet je, volgens mij, naar de Asus website gaan. Het lijkt mij dat je hier dan wel een OS moet hebben, net als voor de GPU mogelijkheid. Ik denk dat je er verstandig aan doet om nu eerst een OS te installeren. Dan proberen de ME Firmware update binnen te halen en daarna de GPU-kaart te installeren. (Mogelijk moet je dan in de BIOS een setting veranderen om de GPU-kaart te kunnen gebruiken. Waarschijnlijk moet je de PC ook opnieuw opstarten, voordat alles werkt.)
Als de pc dan nogsteeds niet doet wat die moet doen, dan de leverancier benaderen en het probleem voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Nokian95dude
Ik heb wat snel door je topic gelezen en kan dus iets hebben gemist, maar heb je je GPU al eens in een ander PCI-e slot gezet?
En wellicht een andere hdmi kabel op enig andere poort op de monitor en GPU?
De monitor staat al wel op standby heh als je de boel opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
bierschuit schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:43:
@Nokian95dude
Ik heb wat snel door je topic gelezen en kan dus iets hebben gemist, maar heb je je GPU al eens in een ander PCI-e slot gezet?
En wellicht een andere hdmi kabel op enig andere poort op de monitor en GPU?
De monitor staat al wel op standby heh als je de boel opstart?
Ik ga het proberen. Nog niet aan gedacht want dacht eerst dat gaat niet. Ik hoop dat ik hem wel in het andere slot krijg en hij niet te breed is. Ik dat jij ook wel weet dat dit niet echt de kleinste en vooral niet de slankste kaart is dus hoop dat het past want dan zit ie recht tegen mijn voeding aan.

Maar ga het proberen en laat wel iets weten of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
jovadca schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:39:
Voor de ME Firmware update moet je, volgens mij, naar de Asus website gaan. Het lijkt mij dat je hier dan wel een OS moet hebben, net als voor de GPU mogelijkheid. Ik denk dat je er verstandig aan doet om nu eerst een OS te installeren. Dan proberen de ME Firmware update binnen te halen en daarna de GPU-kaart te installeren. (Mogelijk moet je dan in de BIOS een setting veranderen om de GPU-kaart te kunnen gebruiken. Waarschijnlijk moet je de PC ook opnieuw opstarten, voordat alles werkt.)
Als de pc dan nogsteeds niet doet wat die moet doen, dan de leverancier benaderen en het probleem voorleggen.
Hmm ja zoiets dacht ik ook al want het lukte zonder OS dus niet ook al stond er op hun site bij dat deze automatisch zou updaten naar die firmware en toch is de firmware versie nu lager dan dat hij verwacht, waarvoor ik nu een melding kreeg voor ik in de bios kom. Ik ga denk ik eerst even proberen nog wat bierschuit voorstelde. Lukt dat niet ga ik Win 11 installeren en hopenlijk werkt dat. Iemand miste de mogelijkheid om de losse gpu aan te zetten en die optie kon ik niet vinden in de bios alleen de optie om de interne GPU uit te schakelen maar als je mijn topic hebt dorgelezen heb je gezien dat alles wat ie dan doet is opnieuw opstarten en staat in de bios de interne gpu weer op enabled.

Maar ik ga jullie opties proberen en ik laat het zeker weten of het gelukt is of niet. Duimen maar want ik zou nu wel eens willen dat ie gaat werken natuurlijk. Dan weet je ook dat alles oke is. Nu is het troubleshooten en dat is leuk maar aangezien ik dus geen moederborden en videokaarten rond heb liggen slingeren en een ander onderdeel proberen om dingen uit te sluiten niet mogelijk helaas. En anders zie ik geen andere oplossing dan bierschuit me voorstelde. Goedekomen gaat het, duurt soms wat langer maar ben jullie nu al dankbaar voor de opties waar ik zelf niet aan gedacht heb. Altijd goed dat er meerdere meekijken die zijn wellicht dingen die ik over het hoofd zie. Het is geen schande om hulp te vragen maar vind het wel moeilijk omdat ik nog steeds denk dat ik als een noob overkom terwijl ik dat absoluut niet ben. Weet echt wel wat ik doe als het om game pc's aankomt alleen defecte onderen hebben we allemaal vast wel eens gehad. Ik hoop dat me dat bespaard blijft in ieder geval. Maar alvast bedankt voor jullie meekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
@bierschuit @Degrader @Yaksa en @jovadca Ik ben denk ik een stapje verder nu (hoop ik) ik heb Win 11 geinstalleerd, de Asus driver hub en alles naar de nieuwste drivers laten updaten. Daarna de MEupdate en firmware update gedaan en in het bios staat nu ook de juiste versie die hij eerder verwachtte dus hij lijkt niet meer te mekkeren. Als ik nu de hdmi kabel probeer op de GPU komt ie niet meer met d6 (is bemoedigend) maar lijkt het nummer op het display te cyclen tussen 27, 28, 29, 30 en 31 (hij staat nu een tijdje aan). Het display doet het overigens nog steeds niet. En even later zie ik steeds andere nummers ook. Ik weet niet wat dat betekent, maar wellicht betekent het dat ie voorbij de bios procedure is en het OS heeft opgestart. Ik kan alleen niks zien. Dit denk ik omdat als ik hem op de hdmi van het moederbord aansluit en hij start daar het os op dat ook doet. Dus dat zal wel in orde zijn.

En in het bios kan ik de interne graphics dus wel uitschakelen maar wellicht mis ik iets, maar zie niks om de GPU zelf IN te schakelen. Want als ik nu die interne graphics op disabled zet, met F10 opsla en hij opnieuw opstart lijkt hij dit niet op te slaan want de interne graphics staan weer op disabled.

Krijg het idee dat ik of in het bios iets mis of in Win 11 ergens nog wat graphics drivers moet updaten. Maar ik weet niet direct waar ik daar voor moet zijn. Wellicht kunnen jullie het hopenlijk laatste zetje geven dat hij wel beeld gaat geven. Of zou er alsnog iets kapot kunnen zijn? Hoop niet dat laatste in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Nokian95dude schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:00:
[...]
Heb een kabel waar bij mij PSU op staat (12+4 pin) in de voeding gedaan. Kan er maar op 2 poorten in. Op mijn voeding is nog 1 kabel meegeleverd met losse 2 pin (roze) en op de voeding is ook een roze poort waar die 2 pin in kan. Andere kant staat 600w, die moet voor de gpu zijn en die is ook 12+4 pin. Die zit in de gpu.

Van de PSU naar het mobo zitten ook 2 kabels, 1 grote (die is er maar 1 dus kan niet missen), en 1 ernaast die 6+losse pins is. Beiden ook aangesloten. Dit is volgens mij de correcte manier.
Krijgt jouw GPU-kaart wel power (genoeg) via de 12+4 pins aansluiting?
Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat jouw GPU-kaart niet werk op de 12+4 pins aansluiting van de PSU, maar aangesloten moet worden met de bijgeleverde GPU verloopstekker en 4 X de 8 polige PCI-e aansluitingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
jovadca schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 03:19:
[...]

Krijgt jouw GPU-kaart wel power (genoeg) via de 12+4 pins aansluiting?
Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat jouw GPU-kaart niet werk op de 12+4 pins aansluiting van de PSU, maar aangesloten moet worden met de bijgeleverde GPU verloopstekker en 4 X de 8 polige PCI-e aansluitingen?
Nou de rgb en fans doen het wel gewoon hoor. En ik heb hem aangesloten middels de speciale ASUS Rog stekker die bij mijn voeding zat. Die heeft nog een extra aansluiting voor op de voeding waar in het roze ROG op staat en die stekker zelf is ook roze dus dat zal wel goed zijn.

Maar na wat proberen (ik kreeg hem niet in het andere slot en wilde niet pushen want wil em niet kapot maken) heb ik een update. Ik stopte hem dan maar terug in het bovenste slot, goed aangedrukt. Zou het toch kunnen zijn dat hij niet goed aangedrukt was, wel zodanig dat de rgb en fans het doen maar dat de kaart toch niet door Win 11 herkend wordt? Want ik probeerde het weer op de hdmi aansluiting van de GPU zelf en de monitor gaf nu beeld! Het probleem is opgelost volgens mij! Staat er nu ook bij in apparaatbeheer. Stond alleen de juiste naam niet in Wel even de drivers en alles geupdate wat er geupdate kan worden dus ook nog even naar windows update gekeken. En is allemaal up to date nu. Na deze updates staat er nu de juiste naam zodat je echt weet dat het de GPU is en ook ZONDER uitroepteken. Dus denk dat het nu goed is. Dan kan ik nu alle 3 beelschermen aansluiten en het kabelmanagement doen.

Bedankt alle 4 nog voor alle hulp, de tips hebben me zeker geholpen! Ben zo blij nu! Thnx nogmaals!

• jovadca
Mooi dat alles nu werkt en goed dat je dat even post!
Zo zie je maar dat een klein "foutje" snel gemaakt is en zeer lastig te vinden.

@Nokian95dude Veel plezier met je nieuwe speeltje.

[ Voor 5% gewijzigd door jovadca op 04-09-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude

Nokian95dude

I'll be back!!

Topicstarter
Ja inderdaad. Je kijkt er zelf soms ook overheen vandaar dat ik mijn mede tweakers om hulp vroeg. Samen zien we soms toch meer dan 1 alleen.

En bedankt @jovadca dat gaat wel goed komen! :)

Pagina: 1