Onbekend Easypark account op mijn auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perspective
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-08 23:36
Ik heb ook een probleem met Easypark. En het is eigenlijk precies tegenovergesteld aan dit probleem. Vooropgesteld: Ik maak geen gebruik van Easypark en heb hier nooit een account gehad. De auto heb ik +- 1 jaar geleden gekocht.

Ik rij de parkeergarage, de slagboom gaat automatisch open en ik krijg geen kaartje. Ik parkeer hier al jaren en heb hier nog nooit eerder problemen mee gehad. Navraag bij de parkeergarage levert mij op dat iemand mijn auto geregistreerd heeft bij Easypark. Het voordeel hiervan: iemand betaald mijn parkeerkosten. Nadeel: Ik kan de parkeergarage niet in, want ik heb geen kaartje. Ik heb dus moeten wachten tot iemand anders de parkeergarage in ging om binnen te komen... Daarnaast kan een voor mij onbekend persoon dus zien wanneer ik waar parkeer. Nu weet ik niet in welke mate er overal automatische Easyparkparkeerplaatsen zijn, maar dit geeft mij geen fijn gevoel.

Ik heb contact opgenomen met Easypark en zei weigeren dit uit te zoeken voor mij. Ze willen het alleen ongedaan maken als ik bewijs dat de auto van mij is. Ik vind dit de omgedraaide wereld. Iemand heeft dit kenteken geregistreerd en Easypark weet als het goed is wie. Ik vind dus dat Easypark bij hun klant moet zijn om dit te regelen, daar gaan zij echter niet in mee.

Heeft iemand ervaringen hiermee? En hoe ziet het registratieproces eruit bij Easypark, je kunt dus willekeurig elk kenteken invoeren? En zijn er nog andere tips hoe ik geregeld krijg dat mijn kenteken niet meer gekoppeld is? Of moet ik mijn principes aan de kant zetten en Easypark toch de bewijzen sturen dat dit mijn eigen auto is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Perspective schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:12:
Ik heb ook een probleem met Easypark. En het is eigenlijk precies tegenovergesteld aan dit probleem. Vooropgesteld: Ik maak geen gebruik van Easypark en heb hier nooit een account gehad. De auto heb ik +- 1 jaar geleden gekocht.

Ik rij de parkeergarage, de slagboom gaat automatisch open en ik krijg geen kaartje. Ik parkeer hier al jaren en heb hier nog nooit eerder problemen mee gehad. Navraag bij de parkeergarage levert mij op dat iemand mijn auto geregistreerd heeft bij Easypark. Het voordeel hiervan: iemand betaald mijn parkeerkosten. Nadeel: Ik kan de parkeergarage niet in, want ik heb geen kaartje. Ik heb dus moeten wachten tot iemand anders de parkeergarage in ging om binnen te komen... Daarnaast kan een voor mij onbekend persoon dus zien wanneer ik waar parkeer. Nu weet ik niet in welke mate er overal automatische Easyparkparkeerplaatsen zijn, maar dit geeft mij geen fijn gevoel.

Ik heb contact opgenomen met Easypark en zei weigeren dit uit te zoeken voor mij. Ze willen het alleen ongedaan maken als ik bewijs dat de auto van mij is. Ik vind dit de omgedraaide wereld. Iemand heeft dit kenteken geregistreerd en Easypark weet als het goed is wie. Ik vind dus dat Easypark bij hun klant moet zijn om dit te regelen, daar gaan zij echter niet in mee.

Heeft iemand ervaringen hiermee? En hoe ziet het registratieproces eruit bij Easypark, je kunt dus willekeurig elk kenteken invoeren? En zijn er nog andere tips hoe ik geregeld krijg dat mijn kenteken niet meer gekoppeld is? Of moet ik mijn principes aan de kant zetten en Easypark toch de bewijzen sturen dat dit mijn eigen auto is?
Vooropgesteld, ik denk dat dit zijn eigen topic verdient, en geen topic hijack.

Maar zie het zo: ik zou, aan de hand van jouw standpunt, bij Easypark kunnen reclameren dat ze een bepaald kenteken, bijvoorbeeld dat van mijn ex, uit het systeem moeten halen, zonder dat ik bewijs dat dat kenteken aan mij toebehoort. Mooie manier om mijn ex te frustreren, maar dat lijkt me niet de weg.

Daarom vind ik het terecht dat Easypark aangeeft dat jij eerst zal moeten bewijzen dat het jouw kenteken is, voordat zij het uit hun systeem verwijderen/ontkoppelen van de klant die, mogelijk per abuis, jouw kenteken heeft ingevoerd; overkomt de beste.

Wel frustrerend inderdaad dat je dan geen kaartje hebt waardoor je na sluitingstijd niet meer de parkeergarage binnenkomt. 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:27:
[...]
Daarom vind ik het terecht dat Easypark aangeeft dat jij eerst zal moeten bewijzen dat het jouw kenteken is, voordat zij het uit hun systeem verwijderen/ontkoppelen van de klant die, mogelijk per abuis, jouw kenteken heeft ingevoerd; overkomt de beste.
Ja, maar....

Easypark kan ook hun klant een berichtje sturen met de vraag of deze zijn kentekens kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

Reinier

\o/

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:27:
[...]
Wel frustrerend inderdaad dat je dan geen kaartje hebt waardoor je na sluitingstijd niet meer de parkeergarage binnenkomt. 8)7
Dat kan niet kloppen. Is er dan geen kentekeninvoerschermpje bij de ingang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Pat911 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:56:
[...]

Ja, maar....

Easypark kan ook hun klant een berichtje sturen met de vraag of deze zijn kentekens kan controleren.
Wellicht, maar daar zou ik niet op zitten te wachten (als mijn ex, in mijn vorige voorbeeld), of het komt in de spam of weet ik wat.

"Wie eist, bewijst" is hier wellicht van toepassing: Perspective wil graag dat 'zijn' kenteken ergens wordt verwijderd, mag hij eerst bewijzen dat het 'zijn' kenteken is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Reinier schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 16:45:
[...]
Dat kan niet kloppen. Is er dan geen kentekeninvoerschermpje bij de ingang?
Lang niet elke garage heeft dat soort moderne dingen :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

Reinier

\o/

YakuzA schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Lang niet elke garage heeft dat soort moderne dingen :p
Ik ging ervan uit dat garages die bij Easypark zijn aangesloten wel hebben bedacht dat men ook weer terug naar de auto moet kunnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dpH7sAqBSg6sI6S6dQyauLMv5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gv2LfpQ08vVOUXr2pfyEaAGI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Of moet ik mijn principes aan de kant zetten en Easypark toch de bewijzen sturen dat dit mijn eigen auto is?
correct.

of de auto in de parkeer garage rijden, je kenteken afplakken. met de vermiste kaart optie de garage verlaten en het zo laten en er nooit meer komen.

Wanneer je de auto laat staan, zal je zien dat ze na 3 weken wel je auto uit de app halen, en je vervolgens zelf kan betalen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

-d-

Ik heb hetzelfde gehad met Q-Park toen ik een tweedehands bij de dealer had gekocht; reed een Q-Park garage in, slagboom ging open en hoefde niks te betalen. Contact opgenomen met Q-Park, vorige eigenaar had de auto nog in zijn account staan. Ze hebben het toen ontkoppeld en parkeeractie ongedaan gemaakt - ik heb nog aangeboden te betalen voor die parkeersessie maar dat was niet nodig. Heb je niks aan, maar zie je wel dat het makkelijker gaat bij de concurrent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

...Ze willen het alleen ongedaan maken als ik bewijs dat de auto van mij is. Ik vind dit de omgedraaide wereld. Iemand heeft dit kenteken geregistreerd en Easypark weet als het goed is wie. Ik vind dus dat Easypark bij hun klant moet zijn om dit te regelen, daar gaan zij echter niet in mee.
Ik vind het eigenlijk alleszins redelijk dat het bedrijf om meer bewijs vraagt. Of je nou wel of niet de rechtmatige eigenaar bent van de auto; blijkbaar is KENTEKEN de unieke trigger bij Easypark maar ook bij een verzekeraar of bij het CJIB voor een automatische boete.

Bij elke auto horen meerdere documenten waaronder het kentekenbewijs en de overschrijfcodes. Als je de rechtmatige eigenaar bent van de auto kan je dus aan Easypark, verzekeraarm CJIB en anderen heeeeel simpel dit toonbaar maken door het kentekenbewijs en een ietwat gecensureerde kopie van je overschrijf-brief aan te leveren (dus bijvoorbeeld wel je achternaam zichtbaar maar niet de meldcodes of je postcode).

Succes in ieder geval; want gezien de startpost heb je ook jezelf ermee (zeker op bepaalde nachtelijke momenten) als je wel kan inrijden maar niet meer de garage lopend in kan als je geen kaartje of parkeeractie in de app hebt :)
Ja, kenteken is in principe niet uniek aan een auto; dat is chassisnummer maar omdat dat zo lastig te controleren is voor oom Agent en andere instanties, maken we in NL in principe gebruik van kenteken om het gedrag en bijbehorende verplichtingen van een voertuig en bestuurder te monitoren

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
MAX3400 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:39:
[...]
Bij elke auto horen meerdere documenten waaronder het kentekenbewijs en de overschrijfcodes. Als je de rechtmatige eigenaar bent van de auto kan je dus aan Easypark, verzekeraarm CJIB en anderen heeeeel simpel dit toonbaar maken door het kentekenbewijs en een ietwat gecensureerde kopie van je overschrijf-brief aan te leveren (dus bijvoorbeeld wel je achternaam zichtbaar maar niet de meldcodes of je postcode).
@Perspective
Je kunt bij de RDW makkelijk een overzicht opvragen van de kentekens die op jouw naam staan.
Misschien neemt Easypark genoegen met een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gerritjan schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:59:
[...]

@Perspective
Je kunt bij de RDW makkelijk een overzicht opvragen van de kentekens die op jouw naam staan.
Misschien neemt Easypark genoegen met een screenshot.
CJIB accepteert het in ieder geval niet altijd dus of Easypark met een screenshot uit de voeten wil, mogelijkerwijs :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:14
een foto van je kentekencard en een mailtje en het is opgelost. Principes zijn leuk maar maken het soms voor jezelf moeilijker dan het is.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Reinier schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:20:
[...]
Ik ging ervan uit dat garages die bij Easypark zijn aangesloten wel hebben bedacht dat men ook weer terug naar de auto moet kunnen :)

[Afbeelding]
Allemaal opties die geen kenteken invoer zijn idd :)

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59
Ik heb contact opgenomen met Easypark en zei weigeren dit uit te zoeken voor mij. Ze willen het alleen ongedaan maken als ik bewijs dat de auto van mij is. Ik vind dit de omgedraaide wereld.
ze weigeren niks. ze willen gewoon zeker weten dat jij degene bent van wie de auto is.
anders kan ik de auto van de buren ineens uit de app gooien.

Waarom zou je niet gewoon meewerken daarmee? En wat probeer je nou met dit topic te bereiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Of moet ik mijn principes aan de kant zetten en Easypark toch de bewijzen sturen dat dit mijn eigen auto is?
Ja, als je wilt kunnen parkeren. Je kunt natuurlijk wel heel moeilijk gaan doen, maar Easupypark doet dit correct. Ze kunnen niet zomaar accounts gaan wijzigen zonder bewijs, alleen maar omdat een Jandoedel of Perspective dat claimt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-09 18:52
MAX3400 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:39:
[...]

Dit zou ik dus absoluut niet doen. Wat hebben ze aan een achternaam? Dat zegt alsnog niets. Aangezien ze geen gegevens hebben van de melder. Bovendien zou ik het niet willen verstrekken, want ik heb verder geen relatie met Easypark.

Persoonlijk zou ik nu gewoon afwachten. Als het goed is, is er een melding gedaan door de topicstarter met een kenteken. Wanneer vervolgens de accounthouder met het kenteken contact opneemt met het bedrijf, zullen ze zelf ook wel tot de conclusie komen dat het waar is en daarop acteren.

Overigens vind ik het wel bijzonder dat iemand het kenteken niet weghaalt bij een dergelijk account na de verkoop, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
gambieter schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:14:
[...]

Ja, als je wilt kunnen parkeren. Je kunt natuurlijk wel heel moeilijk gaan doen, maar Easupypark doet dit correct. Ze kunnen niet zomaar accounts gaan wijzigen zonder bewijs, alleen maar omdat een Jandoedel of Perspective dat claimt.
Hij kan dus wel parkeren, maar wil niet dat de poort automatisch opent omdat iemand anders zijn kenteken in de app heeft.

Simpelste oplossing is inderdaad kentekencard en tenaamstellingsbewijs opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

r_kluft

Hmmmmmm

Laat maar.

[ Voor 98% gewijzigd door r_kluft op 15-08-2025 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:02
Ik heb dit dus andersom gehad, auto ingeruild, vergeten af te melden.

Toen met die auto twee parkeeracties tegelijk - in het buitenland - met een camera die ik niet kon annuleren - wat aan het eind van de maximale parkeerduur zou neerkomen op zo'n 4000 euro ofzo. Klantenservice is bij easypark helemaal geoutsourced en kan echt helemaal niets.

Uiteindelijk via LinkedIn de legal counsel benaderd met de mededeling dat ik na 3 weken tegen een muur stompen voornemens was om preventief juridisch stappen te gaan nemen, uurtje later wel contact met iemand die bij EasyPark werkte en e.e.a. zwart op wit kon zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 00:28
Reinier schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 17:20:
[...]

[Afbeelding]
Dat lukt natuurlijk niet als de parkeeractie aan een ander account gekoppeld is.

Voor de rest is het makkelijk oplosbaar door een foto van het kentekenbewijs op te sturen. Wie eist, die bewijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:03
Aan de andere kant, had Easypark niet bij het registreren van dat andere account een bewijs moeten vragen dat die persoon eigenaar is van de auto? Klinkt alsof je nu elk willekeurig kenteken kan koppelen aan een nieuw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01

Honesty

kattenneus!

segil schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:23:
Aan de andere kant, had Easypark niet bij het registreren van dat andere account een bewijs moeten vragen dat die persoon eigenaar is van de auto? Klinkt alsof je nu elk willekeurig kenteken kan koppelen aan een nieuw account.
Dat klopt, maar als je iedere keer als je een parkeerapp wil gebruiken omdat je ff parkeert je kenteken bewijs moet opsturen(en dat moet nagekeken worden) ben je dagen verder voordat het geregeld is. Mensen willen snelheid en zoals nu als er iets fout gaat is het lastig om het goed te krijgen

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 16:03
Honesty schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:25:
[...]

Dat klopt, maar als je iedere keer als je een parkeerapp wil gebruiken omdat je ff parkeert je kenteken bewijs moet opsturen(en dat moet nagekeken worden) ben je dagen verder voordat het geregeld is. Mensen willen snelheid en zoals nu als er iets fout gaat is het lastig om het goed te krijgen
Dat is dan toch éénmalig, bij het aanmaken van een account? Zodra die gevalideerd is, kan je de app gebruiken op jouw kenteken. Als mensen daar niet op kunnen wachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
segil schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:30:
[...]
Dat is dan toch éénmalig, bij het aanmaken van een account? Zodra die gevalideerd is, kan je de app gebruiken op jouw kenteken. Als mensen daar niet op kunnen wachten....
Als een parkeerapp dat van mij verlangt kies ik een andere app waar dat niet nodig is.
Omslachtig en waarschijnlijk ook niet AVG-proof. Denk ook even aan de kosten die gemoeid zijn met die validatie.
En hoe wil je dat met lease-auto's doen? Bewijs opvragen dat jij de berijder bent, opsturen met je ID 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

gerritjan schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:46:
[...]

Als een parkeerapp dat van mij verlangt kies ik een andere app waar dat niet nodig is.
Omslachtig en waarschijnlijk ook niet AVG-proof. Denk ook even aan de kosten die gemoeid zijn met die validatie.
Het interessante in deze hele discussie is dan wel dat een niet-klant van de app deze gegevens dan wel zou moeten aanleveren. Bij gebrek aan enige overeenkomst is dat al helemaal niet AVG-proof, terwijl een wel-klant gebonden is aan de overeenkomst waarin gegevensverwerking afgesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

segil schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:23:
Leen ik de auto van de buurman, omdat de mijne bij de garage staat. Ik parkeer ergens waar ik graag Easypark wil gebruiken... en nu? Moet ik naar de parkeerautomaat lopen, want de auto staat niet op mijn naam.

Of de leaseauto van mijn werkgever, die ik vast onder mijn bips heb, staat niet op mijn naam...

Nee, dat lijkt me not doable. Je moet m.i. prima met welk kenteken dan ook kunnen parkeren. Huurauto, leenauto, auto van je ouders of je eigen auto. Zo werkt het voor mij bij ANWB ook. Kan gewoon het kenteken invoeren als ik een keer een ander voertuig onder mij heb. Hoef ik niet te bewijzen dat het mijn auto is.

Maar als ik wil dat ze bij iemand anders' account een wijziging aanbrengen, omdat die per abuis een verkeerd kenteken heeft gekoppeld, vind ik wel dat je moet bewijzen dat het jouw auto is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donkerlicht
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:33:
[...]

Maar als ik wil dat ze bij iemand anders' account een wijziging aanbrengen, omdat die per abuis een verkeerd kenteken heeft gekoppeld, vind ik wel dat je moet bewijzen dat het jouw auto is.
Dat ga ik dus niet bewijzen wanneer blijkt dat iemand een verkeerd kenteken dat van mij is op een account heeft gezet. Ik zal bellen naar het bedrijf en het melden en daarmee is het wel gedaan. Ik heb verder geen relatie met het bedrijf, en ga ook niets aanleveren. Het is uiteindelijk niet mijn probleem en ik heb netjes de melding gedaan. Dan is het aan het bedrijf zelf of ze het kenteken van het account halen of bij de accounthouder valideren of dit correct is.

Ik ga er dan ook vanuit dat wanneer de accounthouder zich meldt over een onbekend kenteken met parkeeracties, deze door mijn melding direct gevalideerd kan worden als zijnde verkeerd geregistreerd. Dan kunnen er dus direct acties ondernomen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

donkerlicht schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Dat ga ik dus niet bewijzen wanneer blijkt dat iemand een verkeerd kenteken dat van mij is op een account heeft gezet. Ik zal bellen naar het bedrijf en het melden en daarmee is het wel gedaan. Ik heb verder geen relatie met het bedrijf, en ga ook niets aanleveren. Het is uiteindelijk niet mijn probleem en ik heb netjes de melding gedaan. Dan is het aan het bedrijf zelf of ze het kenteken van het account halen of bij de accounthouder valideren of dit correct is.

Ik ga er dan ook vanuit dat wanneer de accounthouder zich meldt over een onbekend kenteken met parkeeracties, deze door mijn melding direct gevalideerd kan worden als zijnde verkeerd geregistreerd. Dan kunnen er dus direct acties ondernomen gaan worden.
Zeker waar en erg goed punt, en dat zal uiteindelijk vast ook werken.

Maar "Het is uiteindelijk niet mijn probleem", is het dus wel als jij, zoals in de TS vermeld staat, de parkeergarage niet meer inkomt omdat je geen kaartje hebt, en daardoor moet wachten tot je met iemand kan meeliften. En als die dat weigert, sta je nog langer te wachten tot je naar binnen kan.

offtopic:
(Daarnaast, maar nu denk ik wel heel ver vooruit en gaat offtopic: ik vraag me af of je dan niet strafbaar bent voor inbreken (461Sr) aangezien je niet betalend klant bent en je geen geldig toegangsbewijs hebt. Heb verder niet de huisregels van de parkeergarages doorgenomen wat hierover staat.)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 20:52
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 17:30:
[...]

Maar "Het is uiteindelijk niet mijn probleem", is het dus wel als jij, zoals in de TS vermeld staat, de parkeergarage niet meer inkomt omdat je geen kaartje hebt, en daardoor moet wachten tot je met iemand kan meeliften. En als die dat weigert, sta je nog langer te wachten tot je naar binnen kan.

offtopic:
(Daarnaast, maar nu denk ik wel heel ver vooruit en gaat offtopic: ik vraag me af of je dan niet strafbaar bent voor inbreken (461Sr) aangezien je niet betalend klant bent en je geen geldig toegangsbewijs hebt. Heb verder niet de huisregels van de parkeergarages doorgenomen wat hierover staat.)
Dus het enige wat TS moet regelen is toegang tot de garage...

Dat gratis parkeren is toch juist perfect? Scheelt een hoop geld...

Ik zie het probleem niet zo.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donkerlicht
[...]

offtopic:
Ik ken eigenlijk geen garage waar je niet naar binnen kan zonder pinpas of intercom. Via intercom zal ook wel moeten lukken, want kenteken is een parkeeractie gestart bij het naar binnenrijden (zolang accounthouder geen betalingsachterstand heeft, zal het goed moeten gaan). Maar geen idee of dit onder strafbaarheidstelling staat.

Vorig jaar heb ik nog meegemaakt dat ik via intercom naar binnen moest omdat ik te snel na parkeren weer de garage inliep. Persoon aan andere kant verschafte mij toegang op basis van mijn kenteken.

En oh ja, ik zou ook zelf parkeeracties en -tijden bij gaan houden. Net als bewijs dat er contact is geweest met Easypark. Mochten Easypark en/of accounthouder de kosten bij TS gaan achterhalen. Dan zou ik wel zelf willen nagaan of de gemaakte kosten inderdaad correct zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door donkerlicht op 16-08-2025 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Easypark kan toch bij de RDW zelf zien wanneer er een andere eigenaar van een auto is geweest? Wie de nieuwe eigenaar is, maakt dan niet uit. Als ze dan zien dat de huidige gekoppelde gebruiker zich ruim vóór die datum heeft geregistreerd, dan kan er best een memo naar die gebruiker toe dat ze nu zien dat er een andere eigenaar is.

Want nu betaald nog de oude eigenaar. Die zal wel boos worden van de kleine lettertjes en dat hij moet betalen voor een auto die niet meer van hem is.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Perspective Ik bedenk me net een "oplossing" voor jouw probleem. Zorg dat je kenteken nog niet op de camera te zien is, door of je kenteken af te dekken, of door de camera af te plakken (met een post-it), en dan pas naar binnen te rijden. Dan krijg je toch een kaartje? Of vergis ik mij hier?
En als iemand commentaar heeft leg je uit dat easypark weigert mee te werken. En je zelf wilt betalen. Etc...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SPee schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 18:50:
Easypark kan toch bij de RDW zelf zien wanneer er een andere eigenaar van een auto is geweest? Wie de nieuwe eigenaar is, maakt dan niet uit. Als ze dan zien dat de huidige gekoppelde gebruiker zich ruim vóór die datum heeft geregistreerd, dan kan er best een memo naar die gebruiker toe dat ze nu zien dat er een andere eigenaar is.

Want nu betaald nog de oude eigenaar. Die zal wel boos worden van de kleine lettertjes en dat hij moet betalen voor een auto die niet meer van hem is.
Klinkt eigenlijk niet alsof dat het geval is bij TS?
Ik parkeer hier al jaren en heb hier nog nooit eerder problemen mee gehad.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

FreakNL

Well do ya punk?

Dus er wordt ook al jaren betaald voor de TS? En dat kwartje valt pas nadat Easypark gebeld is? Beetje ongeloofwaardig.

Anyways, je kunt ook gewoon elke keer bellen naar de betreffende PG eigenaar (bijv Q-park)om het poortje te openen. Gaat vrij snel.

[/quote]

Nu weet ik niet in welke mate er overal automatische Easyparkparkeerplaatsen zijn, maar dit geeft mij geen fijn gevoel.

[quote]

Volgens mij op heel veel plekken.

Hoe land heb je dit probleem al @Perspective ?

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 17-08-2025 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:36
Zo spannend is het niet. TS heeft de auto ongeveer een jaar in bezit. Hoogstwaarschijnlijk is de oude eigenaar vergeten om het kenteken af te melden bij EasyPark.

Particulier gekocht? Heb je de gegevens nog? Neem even zelf contact op met de vorige eigenaar.

En anders een geanonimiseerde kopie van je kentekenbewijs opsturen naar EasyPark.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
[...]
offtopic:
offtopic:
creatief. 461 is overigens geen inbraak, maar ‘verboden toegang voor onbevoegden’. Er staat in:

Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.

Dus zonder daartoe gerechtigd te zijn. Nu ben jij een persoon met een auto die voornemens is om daar te parkeren en daarvoor te betalen. Dan ben je dus gewoon gerechtigd om daar te zijn. En dat is even aangenomen dat er naar buiten toe, met een bordje, duidelijk is gemaakt dat je daar niet mag zijn. Een bordje ‘verboden toegang voor onbevoegden’ is daar voldoende voor (geen idee waarom men daar altijd 416 Sr. zonder wil zetten, want dat is niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:12
Toch wel frustrerend dit soort zaken. Wij hebben hetzelfde met Q-park. Kunnen ons kenteken niet registreren in de app omdat deze al geregistreerd is.

[ Voor 70% gewijzigd door PostalDude op 18-08-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
PostalDude schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 12:45:
Toch wel frustrerend dit soort zaken. Wij hebben hetzelfde met Q-park. Kunnen ons kenteken niet registreren in de app omdat deze al geregistreerd is.
tuurlijk kan je je auto registeren, alleen niet via de normale route.
Dus je zal er even een belletje of mailtje aan moeten besteden.
En vermoedelijk je id en kentekenbewijs even inscannen en mailen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Pagina: 1