Games worden toegankelijker: Europese wet is startschot…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Artikel: review: Games worden toegankelijker: Europese wet is startschot voor inclusie...
Auteur: @Imre Himmelbauer

Leuk artikel, maar ik vind het (als Xbox fan) dan wel jammer dat Sony hier als echte pionier wordt neergezet, terwijl Microsoft al jaren langer actief bezig is met inclusiviteit voor gamers. De Adaptive controller is inmidddels 7 jaar op de markt, terwijl Sony (even afgaande op het door jou aangehaalde artikel) hier in 2023 pas mee leek te beginnen. Dus al sik dan zo moeten kiezen welk van de twee ik expliciet als pionier zou willen benoemen, dan zou dat in dit geval toch echt Microsoft moeten zijn volgens mij (and again, ik ben biased...want zit in het Xbox kamp dus als ik iets raars zeg, dan hoor ik het ook graag natuurlijk).

Desalniettemin is het fijn voor mensen met een beperking dat ze ook binnen de gaming wereld steeds serieuzer genomen worden! Het werd ook wel tijd!

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 15-08-2025 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:30

Imre Himmelbauer

Redacteur
Hey TheVMaster,

Ik heb geprobeerd ze allebei in een positief daglicht te zetten, aangezien ze inderdaad allebei wat mij betreft erg mooie stappen zetten. Ik heb wel het idee dat Sony er de laatste tijd iets nadrukkelijker mee naar buiten treedt. Maar wat je ook benoemt: naast het feit dat hun adaptive controller eerder op de markt kwam, zijn ook gewoon meerdere games van Microsoft speelbaar door blinden. Ik zit niet echt in een 'kamp' en ik zie dat beide bedrijven erg goede stappen hebben gezet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Imre Himmelbauer schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:42:
Hey TheVMaster,

Ik heb geprobeerd ze allebei in een positief daglicht te zetten, aangezien ze inderdaad allebei wat mij betreft erg mooie stappen zetten. Ik heb wel het idee dat Sony er de laatste tijd iets nadrukkelijker mee naar buiten treedt. Maar wat je ook benoemt: naast het feit dat hun adaptive controller eerder op de markt kwam, zijn ook gewoon meerdere games van Microsoft speelbaar door blinden. Ik zit niet echt in een 'kamp' en ik zie dat beide bedrijven erg goede stappen hebben gezet. :)
Zou inderdaad kunnen dat Sony er nu iets meer mee naar buiten treedt, zij vinden het blijkbaar nog bijzonder om dit apart te vermelden. :-) Maar ff alle gekheid op een stokje, verder goed stuk hoor ik lees ook geen negatief verhaal. Nederland (en eigenlijk Europa ook wel) is gewoon meer Playstation georienteerd, is helemaal niet erg al moeten we niet vergeten dat er ook nog een ander platform bestaat wat gewoon goed bezig is.