DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
via 4in1 installen en dma aanzetten? www.viahardware.com
Dat heb ik gedaan. Mocht helaas niet helpen, toch bedankt voor de moeite.
Iemand anders een suggestie ?
Iemand anders een suggestie ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
heb nergens last van
heb een kt7a-raid
en een ata66 schijf op de primmaire ide gezet
en die haalt in sandra netjes ata66 score
heb een kt7a-raid
en een ata66 schijf op de primmaire ide gezet
en die haalt in sandra netjes ata66 score
Hmm..
nieuwste BIOS zit erin..misschien is het een instelling in het BIOS ofzo ? Hoe staat die onboard IDE controller bij jullie ingesteld ?
nieuwste BIOS zit erin..misschien is het een instelling in het BIOS ofzo ? Hoe staat die onboard IDE controller bij jullie ingesteld ?
Heb precies hetzelfde hier op het werk! Het werkte eerst prima! Maar sinds ik Windows opnieuw ging installeren was het mis..... toch een driver issue?
Het zou kunnen, maar welke driver dan ? Verder loopt alles als een tiet, alleen alles wat ik aansluit op de onboard IDE controller is megatraag...
Ik heb het idee dat het vooral erg is als de computer iets naar de harddisk wil schrijven... de muis wordt dan supertraag en het harddisklampje knippert in een vast patroon: ongeveer 2 x per seconde licht het lampje kort op... alsof ie constant aan het retryen is... je zou zeggen dat er bad sectors op de schijf zitten, maar ik heb de schijf al vervangen -- het probleem is alleen gebleven
Iemand ?
Verwijderd
Het kan natuurlijk zijn dat je onboard IDE controller defect is, maar je kunt je bios resetten met een jumper op het mainboard. Hiermee stel je weer je standaard bios instellingen in. Pak het mainboard boekje erbij voor de jumper- en bios instellingen.
mocht je het boekje niet vinden kun je alles vinden op de ABIT site!
www.abit.nl
dukey
mocht je het boekje niet vinden kun je alles vinden op de ABIT site!
www.abit.nl
dukey
Ik had dit probleem ook. Onder Win98 heb ik dma uitgeschakeld en toen was het probleem over. Onder XP hielp dit niet en heb ik bios 3R geinstalleerd. Wat noem je 30 MB/s? Als ik met sisoft sandra test, dan krijg ik verschillende waarden bij verschillende items.
Het probleem van een schokkende muis en een ontzettend traag systeem kwam alleen voor bij transfers van de highpoint naar normale ide controller.
Het probleem van een schokkende muis en een ontzettend traag systeem kwam alleen voor bij transfers van de highpoint naar normale ide controller.
Verwijderd
Heb zelf nooit zo'n mobootje gehad maar wat ik zelf zo proberen is in dos opstarten en effe een flinke dir xcopy'en. Dit is geen benchmark maar geeft een goeie indruk wat je schijf doet.
Ik heb onlangs een vergelijkbaar probleem gehad met mijn nieuwe kg7-raid. Mijn twee ibms 75gxp's zaten allebei aan hun eigen kanaal met jumpers op master ingesteld. Was niet vooruit te branden. Op een site had iemand een wijze opmerking om eens 'cable select' te proberen. Ik begrijp er geen fuck van maar het hielp wel. Van disk naar disk met Ghost toch ruim een gieg per minuut. Daarvoor maar 200 meg. In windows2000 ging het toen ook goed.
Success!
Ik heb onlangs een vergelijkbaar probleem gehad met mijn nieuwe kg7-raid. Mijn twee ibms 75gxp's zaten allebei aan hun eigen kanaal met jumpers op master ingesteld. Was niet vooruit te branden. Op een site had iemand een wijze opmerking om eens 'cable select' te proberen. Ik begrijp er geen fuck van maar het hielp wel. Van disk naar disk met Ghost toch ruim een gieg per minuut. Daarvoor maar 200 meg. In windows2000 ging het toen ook goed.
Success!
Pagina: 1