Kijkprofiel past niet meer bij Ziggo abbo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:36
Hoi allen,

Ik ben vast niet de enige, maar ik heb na even 2 weken van huis te zijn geweest de conclusie kunnen trekken dat mijn Ziggo Max TV (TV+Internet) abonnement niet meer bij ons kijk profiel past.

Wat hebben we:
- Ziggo Max TV met Next box voor LG C8 TV in huiskamer
- CI+ Module voor TV op slaapkamer + Chromecast (Samsung TV die niet heel erg smart is)
- Netflix, Disney+, Amazon Prime en F1 TV Pro

Wat kijken we (nu):
- Vooral Netflix, Amazon Prime en F1 TV Pro; voor de kids zo nu en dan wat programma's op de lineaire TV op NPO3.

Ooit bij verhuizing Ziggo aangehouden omdat destijds de ervaring met KPN niet heel positief was. Ook de coverage van de Formule 1 was een reden om bij Ziggo te blijven. Keken wij een paar jaar geleden nog best veel lineaire TV, dat is nu zo erg afgenomen dat er eigenlijk geen reden meer is om 86 euro per maand neer te leggen voor iets waar wij maar bijzonder gebruik van maken.

Afgelopen jaar lag de straat hier (West-Friesland, Noord-Holland) voor glasvezel van/voor Odido en KPN. We wachten nog steeds op een aanbod van deze partijen (of wellicht een derde partij) om te kijken wat ons gaat brengen (deze communicatie alsmede de werkzaamheden hieromtrent laten eerlijk gezegd te wensen over).

Ik ben benieuwd naar jullie overwegingen om over te stappen naar alternatieven (en als jullie dat al gedaan hebben, hoe dit nu wordt ervaren).

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
In jouw situatie is een internet only abbo wellicht ook een overweging waard. Die programma's voor de kids op NPO3 zijn prima terug te vinden in de NPO app.

Ik heb een half jaar geleden de overstap gemaakt, na jaren Ziggo, naar KPN glasvezel.
Je moet overigens niet wachten tot je een keer een aanbod krijgt vanuit hen maar ik zou gewoon zelf er eens achteraan bellen. Heb ik meermaals gedaan. Ook omdat ze hier de straat al een half jaar eerder hadden gedaan en ik wilde weten hoe het er voor stond.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:33

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Kan je altijd nog NLziet erbij nemen voor tv.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Hier stappen wij met Black Friday ook weer over op Odido denk ik ( afhankelijk van de aanbieding van KPN ). WIj kijken ook geen TV meer maar we nemen wel allerlei soorten programma's op. Wij kijken voornamelijk films en series maar soms zijn amerikaanse series wel al op TV en nog nergens via een streaming dienst te kijken:
- Chicaco Med
- Fire Country

Om maar een paar te noemen. Daarnaast nemen wel spelshows op zoals:
- Weet ik veel
- The floor
- Robinson
- De verraders

Al zijn sommige dus ook al via Videoland te kijken. Dit jaar gaan ook wij kritisch kijken of het extra geld wat KPN/Odido vraagt voor de generieke TV dienst het nog waard is, zeker als we bijna alle steaming diensten hebben:
- Videoland
- Netflix
- Prime
- HBO
- SkyShowTime
- Disney ( via de AH nu een aanbieding van 30 euro voor 1 jaar afgesloten, oude abo opgezegd )
- Crunchyroll ( dat is meer mijn ding :9 )

--edit
Overigens is bovenstaand verhaal vooral ontstaan na mijn relatie met mijn vriendin. Hiervoor had ik 1Gbit Odido zonder TV abo voor 30 euro en dat was perfect. Via de app op de tv of chromecast kon ik alltijd zien wat ik maar wilde via alle streamingdiensten en soms zelfs via de Ziggo app die ik van mijn ouders kon gebruiken incidenteel.

[ Voor 16% gewijzigd door hollandnick op 20-08-2025 10:05 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:05
Wij zijn een paar jaar geleden overgestapt op een internet only (glasvezel) abonnement.
Daarbij hebben we NLZiet voor de reguliere/lineaire tv en een aantal streamingsdiensten (wisselen we geregeld af).

Sowieso is NLZiet + Internet only al goedkoper dan TV + Internet bij de glasvezelboer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Thinlanet schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:36:
Afgelopen jaar lag de straat hier (West-Friesland, Noord-Holland) voor glasvezel van/voor Odido en KPN.
Ligt de kabel nog buiten of is deze ook werkelijk in huis gebracht en aangesloten? In het laatste geval zou je er een abonnement op af kunnen sluiten. Check via de prijsvergelijkers welk pakket je het beste past. Vergeet ook niet dat een aantal aanbieders levert over de kabel van de KPN. Bijvoorbeeld Youfone en nog een aantal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:53
Jaren geleden het ziggo kastje niet aangesloten onder het mom van "doe ik van de week wel even" bij verplaatsing van de tv. Uiteindelijk overggaan op internet only abbo omdat ik ook geen tv kijk.

Ik zou gewoon even de stekker uit je Ziggo kastje halen en die CI module uit je TV trekken en de komende weken een proef abbo op Videoland of NLziet doen. Bevalt het dan bel je Ziggo op om je abbo om te zetten. Bevalt het je en je wilt bij Ziggo weg ga je om je heen kijken. Bevalt het je niet doe je gewoon die stekker er weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:07
In de overstap naar glasvezel, hebben we ook alleen een internet abbonement afgenomen. Ik heb ook in de streamingdiensten gesneden, alleen NPO-start en Netflix zijn overgebleven. Ik heb het voor je nageteld, ik heb de (lineaire) TV om héél precies te zijn, exact nul ( 0 ) keer gemist.

Trouwens, volgens mij worden de publieke (landelijk en regionaal) omroepen ongecodeerd (free to cable) door Ziggo doorgegeven. Dus de kans bestaat dat je die 'gewoon' kan ontvangen. Ook zonder klant bij Ziggo te zijn.
Nee, dat doen ze dus niet meer. Je zou wél kunnen overwegen om een Digitenne kastje te kopen, hiermee kan je wel gratis naar de publieke omroep kijken.

Dus, wat let je? OK, je mist de genuanceerde kijk van Johan Derksen en René van der Gijp op de actualiteit. Of je dat een gemis vindt, is aan jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Bernard0343 op 20-08-2025 10:29 . Reden: Correctie free to cable ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• Thinlanet
sypie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:07:
[...]

Ligt de kabel nog buiten of is deze ook werkelijk in huis gebracht en aangesloten? In het laatste geval zou je er een abonnement op af kunnen sluiten. Check via de prijsvergelijkers welk pakket je het beste past. Vergeet ook niet dat een aantal aanbieders levert over de kabel van de KPN. Bijvoorbeeld Youfone en nog een aantal.
Deze is nog niet in m’n huis gebracht. Zowel ODF (Odido) als Glasstroom (KPN) hebben de lus voor m’n huis begraven. Vanuit Glasstroom kreeg ik nog iemand aan de deur die aangaf wanneer zij de kabel van de straat naar het huis gingen schieten. Tevens op hun verzoek wat vlonderdelen losgeschroefd zodat zij tot aan het huis konden komen. Eenmaal in de betreffende week (2 maanden geleden) niets gebeurd en ook geen verdere communicatie over wanneer het dan wel ging plaatsvinden. Van ODF al helemaal niks vernomen. Zowel KPN als Odido gebeld en konden niet meer zeggen dat de aansluiting binnenkort zal plaatsvinden (al was die “forecast” nogal rekkelijk tussen morgen en eind 2025/begin 2026).

Voor nu voornemens om Glasvezel internet-only te nemen; mocht ik die lineaire TV echt missen kan ik dit er altijd nog bij nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik ben 5 jaar geleden overgestapt op glasvezel zonder extra's (geen telefonie en tv). Kost 25 euro per maand. Daar een NLZiet abo bijgenomen en Netflix. That's it. Voldoende voor ons gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:35

Cybje

First Post!

Probeer het gewoon en kijk hoe je het ervaart. Vind je het niks, dan sluit je gewoon weer een TV abonnement af.

Ik heb zelf al 10 jaar lang geen regulier TV abonnement meer en ik mis het niet, mede dankzij NLZiet en andere streamingdiensten. En ook NLZiet heb ik niet continu. In de zomer neem ik sowieso altijd pauze, want dan verschijnt er niks nieuws.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Ik heb pas geleden ook afscheid genomen van mijn TV start abbo. Ik had het er altijd nog bij voor ziggo sport, maar het is al maanden geleden dat ik daar naar gekeken heb. Daarbij komen ook nog eens prijsverhogingen voor de CI+ modules die ik in gebruik had.... Wat uiteindelijk de druppel bleek. Saillant detail, na het annuleren van het TV start abbo kreeg ik een mail dat ik de CI+ modules mocht houden....

Anyways, met NLZIET en wat andere streamingsdiensten ben ik gered. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sowieso: je hebt Ziggo TV Max. Dat is het duurste TV abonnement. Best kans dat als je een iets mindere abonnement neemt dat al aardig wat knaken scheelt zonder dat je echt iets mist.

Overstappen heeft voor- en nadelen. Ik ben in december overgestapt van Ziggo naar Odido. Ben ik eigenlijk niet heel erg tevreden over. Met name bij slecht weer merk je dat er erg veel storingen zijn. Ook het ontbreken van IPv6 anno 2025 vind ik zorgelijk: dan is er te weinig geïnvesteerd in de techniek, in de kennis of allebei. Het zou ook reden kunnen zijn waarom het beeld regelmatig (bij slecht weer) stoort. Het is voor mij in ieder geval een extra reden om met Black Friday te gaan shoppen.

Mijn broer is net overgestapt naar Ziggo vanaf KPN. Hij is enthousiast over hoe scherp het beeld is en de snelheid van de mediabox die meegeleverd wordt. Persoonlijk is mij dat niet opgevallen toen ik van KPN naar Ziggo overstapte. Ook toen ik van Ziggo naar Odido overging had ik niet het idee dat het beeld slechter is of de mediabox trager.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:56
Internet only + NLZiet en vul aan met andere streamingdiensten die je wenst. Heel veel moeilijker, en goedkoper, is/wordt het niet 😄

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:45

FeaR

In GoT we trust

Thinlanet schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:36:
We wachten nog steeds op een aanbod van deze partijen (of wellicht een derde partij) om te kijken wat ons gaat brengen...
Al ben je bestaand klant bij Ziggo, ook Ziggo kan je een aanbod doen. Gaat gepaard met een nieuw contract voor een jaar maar ook met korting. De korting zal niet zo veel zijn als overstappen en bij Ziggo zal je nooit een symmetrische verbinding krijgen zoals met glas wel mogelijk is. Maar als je tevreden bent over de dienstverlening...

Vorig jaar wilde ik overstappen naar Odido. Na actieperiode was de prijs Odido en Ziggo gelijk. Odido had als actie de eerste negen maanden 50 euro korting. Ziggo gebeld, nieuw contract aangegaan (zelfde snelheid) en 50 euro korting voor zes maanden gehad. Ja, het is niet vol profiteren maar niet over hoeven stappen geeft rust. Ik heb Ziggo en Vodafone gecombineerd, overstappen zou dan ook voor twee diensten zijn.

Betreffende verschuiving van gebruik, ik ben zelf ooit begonnen met een Internet, TV en Bellen- pakket met daarnaast een zwik extra zenders. Lekker compleet. Maar net als jij inzicht dat ik bepaalde diensten niet gebruik en deze daarom opgezegd. Ik heb nu alleen nog internet, TV abonnement voelde gek om stop te zetten maar heb het geen moment gemist.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit topic past beter bij het specifieke subforum over internet en hosting. Internet en hosting

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Pietervs schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:30:
Sowieso: je hebt Ziggo TV Max. Dat is het duurste TV abonnement. Best kans dat als je een iets mindere abonnement neemt dat al aardig wat knaken scheelt zonder dat je echt iets mist.

Overstappen heeft voor- en nadelen. Ik ben in december overgestapt van Ziggo naar Odido. Ben ik eigenlijk niet heel erg tevreden over. Met name bij slecht weer merk je dat er erg veel storingen zijn. Ook het ontbreken van IPv6 anno 2025 vind ik zorgelijk: dan is er te weinig geïnvesteerd in de techniek, in de kennis of allebei. Het zou ook reden kunnen zijn waarom het beeld regelmatig (bij slecht weer) stoort. Het is voor mij in ieder geval een extra reden om met Black Friday te gaan shoppen.

Mijn broer is net overgestapt naar Ziggo vanaf KPN. Hij is enthousiast over hoe scherp het beeld is en de snelheid van de mediabox die meegeleverd wordt. Persoonlijk is mij dat niet opgevallen toen ik van KPN naar Ziggo overstapte. Ook toen ik van Ziggo naar Odido overging had ik niet het idee dat het beeld slechter is of de mediabox trager.
Als het beeld bij slecht weer stoort, kan dat een aantal oorzaken hebben.

Het kan zijn dat ergens in de keten een kabel verzuipt als de grond verzadigd is met water, wat in combinatie met een beschadigde kabelmantel voor signaalverlies of zelfs kortsluiting kan zorgen. Maar dat is natuurlijk een xDSL/COAX-ding, en geen glasvezel-ding (glasvezelkabels sturen geen elektrische signalen door namelijk).Maar goed, misschien gebruikt ODIDO nog wel ergens een koperkabel in de keten voor TV.

Het kan ook zijn dat het TV-signaal ergens in de keten door de lucht gaat (straalzenders, satellietverbindingen) en dat díe delen van de verbinding last hebben van het weer. Mensen die zelf een schotel of Digitenne hebben kennen dat fenomeen maar al te goed.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:13:
[...]

Het kan zijn dat ergens in de keten een kabel verzuipt als de grond verzadigd is met water, wat in combinatie met een beschadigde kabelmantel voor signaalverlies of zelfs kortsluiting kan zorgen. Maar dat is natuurlijk een xDSL/COAX-ding, en geen glasvezel-ding (glasvezelkabels sturen geen elektrische signalen door namelijk).Maar goed, misschien gebruikt ODIDO nog wel ergens een koperkabel in de keten voor TV.

Het kan ook zijn dat het TV-signaal ergens in de keten door de lucht gaat (straalzenders, satellietverbindingen) en dat díe delen van de verbinding last hebben van het weer. Mensen die zelf een schotel of Digitenne hebben kennen dat fenomeen maar al te goed.
Na 10 jaar gebruik van Ziggo kan ik inmiddels wel de afname van het Coax signaal correleren met intensieve regenval. Geen idee waar ik de keten het mis gaat. Goed, nu heb ik er weinig last van, maar ik wil dat dergelijke voorzieningen het altijd netjes blijven doen. Circa 7 jaar geleden heb ik alle Coax verbindingen in huis vervangen met kwaliteit maar mocht niet baten.

De rekensom/optelsom is inmiddels wel helder voor mij; ik maak onvoldoende gebruik van reguliere TV en de diensten die exclusief Ziggo aanbiedt. Ik ben daarnaast meer gebaad bij sneller internet (zowel download als upload) wat glasvezel mij kan bieden en kan ik dmv NLZiet alsnog lineaire TV ontvangen mocht daar de behoefte voor terugkomen. Ik zal nog even moeten wachten op m’n glasvezel aansluiting, al zal ik over een paar weken Odido en KPN nogmaals benaderen voor status en aanbod.

Dank voor het meedenken allemaal! Wordt erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:13:
[...]

Meerdere keren gezien dat bij slecht weer Odido klanten aan het klagen waren over de beeldkwaliteit, en het leek niet uit 1 deel van het land (of stad) te komen. Dus ik verwacht eerder dat er een probleem is met een straalzender.

Daarnaast: het feit dat IPv6 nog steeds niet uitgerold is doet me vermoeden dat er niet geïnvesteerd wordt in het bestaande netwerk of de mensen die het moeten onderhouden. Of beiden.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01
Alle reacties over NLziet zijn op zich leuk maar als je echt alleen maar wat NPO3 kijkt en geen commerciële zenders dan kun je ook overwegen om enkel NPOstart te gebruiken. Is nog helemaal gratis ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
Andros schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:00:
Alle reacties over NLziet zijn op zich leuk maar als je echt alleen maar wat NPO3 kijkt en geen commerciële zenders dan kun je ook overwegen om enkel NPOstart te gebruiken. Is nog helemaal gratis ook :) .
Klopt, maar er is wel een flink kwaliteits verschil tussen NPOstart en NLziet, dus eerst even proberen of de kwaliteit van NPOstart op een grotere TV acceptabel is.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83001632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:33

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Andros schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:00:
NPO-Start is sinds kort ook eindelijk in 1080p. Ik gebruik het zelf ook heel af en toe. Begin dit jaar was ik nog Ziggo klant qua internet en TV maar inmiddels heb ik Odido K&K en nog geen enkele behoefte gehad aan NL-Ziet. Nu is het voor mij makkelijk praten want ik bestier een eenpersoonshuishouden. NPO is natuurlijk niet helemaal gratis omdat je daar verplicht aan bij moet dragen via de belastingdienst.

[ Voor 7% gewijzigd door vdr01 op 29-08-2025 17:34 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Pagina: 1