Philips Videorecorder E3 error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenejk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 10:29
Is er toevallig iemand bekend met de E3 error van de Philips videorecorder (VHS).
Wat ik lees is dat het mechanisme vies kan zijn of dat er iets vervangen moet worden. De recorder laadt echter wel gewoon maar gaat na enkele seconde op stand-by of spuugt de band weer uit. Loopwerk van binnen oogt mij netjes en op orde.
Misschien iemand een suggestie of advies?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Klw4HkB6YsR01XkPR095Ezxay2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByWgBxeqCBFRehN51NL9Woum.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
koenejk schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:26:
De recorder laadt echter wel gewoon maar gaat na enkele seconde op stand-by of spuugt de band weer uit.
Wordt de band daarbij ook ingeregen/om de koppen gelegd?
Je moet dan de kap eraf halen om te zien wat er precies gebeurd.
Wel opletten, sommige videorecorders hebben een gevoelige led sensor om te zien of er een tape is geplaatst.
Dus niet in het volle licht doen anders gaan deze direct in storing of vertonen ander vreemd gedrag.
Als de tape direct wordt uitgeworpen of in error gaat kan het soms een probleem zijn met de mode switch
Soms is deze vervuild en maakt geen goed contact.
Meerdere keren herhalend tape plaatsen loste dat bij mij in sommige gevallen op.
Gebruik voor testen wel een onbelangrijke "scratch" tape.
Verder kan er natuurlijk nog van alles defect/versleten zijn zoals snaren, tandwielen enz.
Zoeken naar het specifieke VCR model/type kan ook misschien nog wat helpen.
Later VCR Philips modellen zijn vaak JVC clones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22

StarWing

Huh ?!?

VCR, doet me denken aan oudere hardware. Nergens een condensator die bol staat?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke videorecorder precies en wat zegt de handleiding er over?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenejk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 10:29
Dank voor de reacties.
Het gaat om de VR750. Ik kan er niets specifieks over vinden.
Als ik de kap eraf heb zie ik dat hij goed laat maar de banden lijken niet te gaan draaien, dan stopt het na enkele seconden en werpt hij hem weer uit óf hij springt op standby.

Hem stofzuiger erbij gepakt maar er was nauwelijks vuil of stof.
Zal de condensatoren nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou toch de reactie van @The_Doman nog eens na lezen. Het lijkt erop dat de capstan motor niet gaat draaien en dus mogelijk de mode switch vervuild is. Soms na een paar x de band er in te doen wil hij soms we weer draaien.
Pagina: 1