Voegen op juiste kleur krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 23:12
Bij onze woning zijn onderaan een aantal voegen uit de muur gevallen of nooit gevuld na het reinigen/renoveren van de gevel, omdat er planten voor stonden.

Nu wil ik deze gaan opvullen maar hoe krijg ik het voegsel in de juiste kleur als het opgedroogd is?

Ons huis zijn we compleet aan het renoveren, dus ik heb ook een jaar geleden of zo nieuwe kozijnen gezet. Toen liep ik ook al tegen het probleem aan. Elke keer werden de voegen iets lichter of donkerder.

Een bedrijf heeft ook onze spouwmuur gevuld met korrels en hun boorgaten zijn later ook veel lichter opgedroogd. Nu hebben we van die stippen op de muur - deze wil ik ook graag corrigeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWhlkKTwFuOrw_69CXzHnUSAzIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzMw68hoB6QKsJDqFhkp4Kw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gBCCfKxz-tnsfEGMVXyfosyiA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUeeJ6vvTqtNV6vKJ7tk490y.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 08:35
Het is experimenteren met de kleurverhouding en dan kijken hoe het opdroogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:08
Voegen zien er uit als standaard grijze kleur. Isolatiebedrijf heeft lichtgrijs gebruikt.

Zelf onlangs wat stukken gevoegd en de gok genomen dat het grijs was. Gok is goed uitgevallen, ik zie geen verschil met de oude voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:36
Dat test je normaal met proefstukjes waarvan je de mengverhouding, als je zelf mengt, opschrijft. Gebruik je een standaard kleur dan hoeft dat niet, dan moet je alleen verschillende verpakkingen kopen. Meestal zijn voegen standaard kleuren, lichtgrijs, grijs, donkergrijs, antraciet. Dit wat jij hebt lijkt me gewoon grijs.
Is het heel hard? mogelijk is er zelfs gewoon met cement afgesmeerd bij het metselen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De voegen onderin lijken niet grijs maar zandkleur te zijn op het onderste plaatje? Ik denk dat je daar dus een beige / zand kleur voegmortel voor moet hebben.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 23:12
Onderaan, is heel zacht of keihard (beton) want daar zit je bij de eerste laag van de fundering.

Ik heb de voegen goed uitgekrabd/hakt, dat wat los zat. Nu ga ik een stukje vullen met een proefmonster.

Heb bij de Hornbach een zak kant-en-klare voegmortel van Sakrete (cementgrijs) gekocht en een potje met kleurstof (zwart). Hoop dat ik het nu in de juiste kleur krijg.
Pagina: 1