Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen,Mailen, foto bewerking in Lightroom. (of vergelijkbaar programma, gebruik nu Lightroom 6 nog)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Scherm; Eizo Flexscan EV2455, bedraad toetsenbord Logitech, Bluetooth muis Logitech.
Portable harddisk Samsung G3 station 1TB. (vrij traag)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete nieuwe desktop, liefst met sd kaart lezer.
Redelijke videokaart ivm lightroom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Had zelf gevonden dat de AMD Ryzen 7 9700x goed presteert icm Lightroom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een desktop waar ik weer jaren mee vooruit kan, die redelijk stil is, en vlot is. Extreme foto bewerkingen in bijvoorbeeld Photoshop doe ik nooit, puur af en toe Lightroom gebruik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een op elkaar afgestemd systeem dat er weer een tijd tegen aan kan.
Wellicht op basis van de Ryzen 7 9700x. Ik wil de pc laten assembleren, want heb dit nog nooit gedaan en ben verder ook niet heel erg thuis in de pc wereld. De omvang van de behuizing hoeft niet heel klein trouwens, komt onder een tafel te staan.
Tot slot, mijn huidige pc is een i5 7400, met nvidia geforce GTX 1050 2GB, 16 GB RAM,
238 GB SSD + 932 GB HDD.
Alvast bedankt voor eventuele adviezen,
Groet Gerrit
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen,Mailen, foto bewerking in Lightroom. (of vergelijkbaar programma, gebruik nu Lightroom 6 nog)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, Scherm; Eizo Flexscan EV2455, bedraad toetsenbord Logitech, Bluetooth muis Logitech.
Portable harddisk Samsung G3 station 1TB. (vrij traag)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete nieuwe desktop, liefst met sd kaart lezer.
Redelijke videokaart ivm lightroom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Had zelf gevonden dat de AMD Ryzen 7 9700x goed presteert icm Lightroom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een desktop waar ik weer jaren mee vooruit kan, die redelijk stil is, en vlot is. Extreme foto bewerkingen in bijvoorbeeld Photoshop doe ik nooit, puur af en toe Lightroom gebruik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een op elkaar afgestemd systeem dat er weer een tijd tegen aan kan.
Wellicht op basis van de Ryzen 7 9700x. Ik wil de pc laten assembleren, want heb dit nog nooit gedaan en ben verder ook niet heel erg thuis in de pc wereld. De omvang van de behuizing hoeft niet heel klein trouwens, komt onder een tafel te staan.
Tot slot, mijn huidige pc is een i5 7400, met nvidia geforce GTX 1050 2GB, 16 GB RAM,
238 GB SSD + 932 GB HDD.
Alvast bedankt voor eventuele adviezen,
Groet Gerrit