Vraag over retoursprocedure Starlink Mini

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-09 21:47
Ik heb getracht mijn Starlink Roam te annuleren. Echter, dit soort praktijken waarbij er dempels worden opgeworpen, vind ik verwerpelijk, namelijk de optie om te annuleren was er niet. Dus dan maar heractiveren om te KUNNEN annuleren.

Ik ben er zo klaar mee en wil volledig af van de telsa troep. Ik heb een mail ontvangen voor retour van Starlink mini maar voordat ik hem verstuur graag jullie ervaring. Verloopt het soepel, hoeveel betalen ze terug (staat uiteraard nergens vermeld, ik heb meer als 440€ betaald)?
Voordat ik nog meer ellende op m'n nek haal, ander verkoop ik hem op marktplaats.

Thanks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat moet in de voorwaarden staan. Heb jij de Starlink Mini gekocht of in bruikleen? Waar betaalde je die €440 euro voor? Ik lees vooral frustratie en weinig inhoudelijks/constructiefs. ;)

edit:
Hier staan alle voorwaarden nog eens op een rijtje: https://www.starlink.com/legal?regionCode=NL

edit:
Op basis van het door jou betaalde bedrag en de voorwaarden punt 3.4, lijkt het mij dat jij eigenaar bent van de Startlink Mini. Ik denk dan niet dat zij, tenzij jij nog in de 30 dagen proefperiode zit, geld terugkrijgt voor jouw Starlink Mini.

Ik zou dus even checken met de klantenservice, als je het zeker wilt weten. Doe dat schriftelijk (op een normale toon ;)).

[ Voor 67% gewijzigd door Room42 op 15-08-2025 10:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Ja is eigendom/gekocht. Frustratie, ja vind je het gek. Een overeenkomst afsluiten en dan de voorwaarden veranderen, uiteraard ten nadele van de consument, is schadelijk. Dat geleuter over, ja daar ga je mee akkoord, dan begeef je je op een glijdende schaal.

Opzeggen kan natuurlijk niet als je in de pauze stand staat dus hoppa weer 10 euro binnenharken. Dit is oplichting, niets anders!

Ik vertrouw ze voor geen centimeter. Terug sturen en fluiten naar de centen. Ik zal die "klantenservice" een proberen maar tot nu toe roeleer ik in hun chatbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, 't zal wel. Als voorwaarden gedurende de contractperiode veranderen ten nadelen van de klant, mag die per ingang van die voorwaarden het contract verbreken.

Maar dit soort praktijken kun verwachten van een bedrijf als dit. Die zitten er echt niet voor jou. Je zult zelf veel energie moeten steken in het opzeggen. Jouw probleem is dat je er voor ruim 440 euro mee 't schip in gaat. Hopelijk vind je iemand op V&A die hem over wilt nemen van je.

Maar als je zo in je boosheid blijft zitten, wordt het sowieso niks. Dus zeg op, pak je verlies, haal diep adem en ga door met je leven.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 15-08-2025 12:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 14:39
tweakn00b schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 12:03:
Ja is eigendom/gekocht. Frustratie, ja vind je het gek. Een overeenkomst afsluiten en dan de voorwaarden veranderen, uiteraard ten nadele van de consument, is schadelijk. Dat geleuter over, ja daar ga je mee akkoord, dan begeef je je op een glijdende schaal.

Opzeggen kan natuurlijk niet als je in de pauze stand staat dus hoppa weer 10 euro binnenharken. Dit is oplichting, niets anders!

Ik vertrouw ze voor geen centimeter. Terug sturen en fluiten naar de centen. Ik zal die "klantenservice" een proberen maar tot nu toe roeleer ik in hun chatbot.
Welke voorwaarden zijn er veranderd? De klantenservice van Starlink is over het algemeen vrij coulant als je netjes bent. Ik zou heel even afkoelen voordat je een ticket bij ze opent :)

Het annuleren van een abonnement is nog steeds mogelijk. Je hebt het abonnement gepauzeerd zeg je zelf. Dus je betaald niks. Wat wil je nu annuleren?

Pauzeren van een abonnement kost nu €5,- per maand en daarbij blijf je (beperkt) online. Helemaal opzeggen kan ook nog steeds. Starlink veranderd wel vaker de prijzen van abonnementen en daar krijg je altijd op tijd bericht van en je kan dan ook altijd kosteloos annuleren. De e-mail over de nieuwe pauze service is ook al een tijd terug verstuurd.
De hardware heb je alleen wel gekocht en die blijft van je. Kan je eventueel doorverkopen en dan bij Starlink niet vergeten de hardware over te dragen. Tenzij je nog binnen de 30 dagen retour periode zit.

Starlink kent ook geen contractperiode. Je gaat een abonnement aan voor 30 dagen en die je daarna steeds per maand opzeggen. De kosten van het abonnement worden ook altijd pas in een nieuwe maand aangepast door Starlink en je hebt dan alle tijd om op te zeggen. Starlink is vrij in het aanpassen van de abonnementskosten omdat er dus geen contractperiode is.

Ik lees een hoop (ongegronde) frustraties en irritatie en dat gaat je niet helpen met het krijgen van een antwoord en een goede oplossing :)

[ Voor 9% gewijzigd door s_schimmel op 15-08-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Ik lees vnl. over mijn frustratie, die wat mij betreft terecht is. Of het nou Starlink of ieder andere partij is, de voorwaarden veranderen binnen een termijn (veelal 1 jaar) vind ik onacceptabel. De manier waarop je dan "kan" annuleren is verwerpelijk. Geef dan de consument de mogelijkheid om te vertrekken zonder extra kosten. Maar nee, ze willen nog wel even cashen voordat je gaat. Dat is ronduit belachelijk.

Antwoord op mijn vragen mbt refund of afwikkeling zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
@Room42 over teruggave staat, as per usual, geen concrete vermelding. Waarom het rookgordijn? Zij zijn toch degene die het noodzakelijk vinden om de voorwaarden te wijzigen? Pure misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

tweakn00b schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:45:
@Room42 over teruggave staat, as per usual, geen concrete vermelding. Waarom het rookgordijn? Zij zijn toch degene die het noodzakelijk vinden om de voorwaarden te wijzigen? Pure misleiding.
Die schotel, die koop je. Die is dus je eigendom. Tenzij het expliciet ergens vermeld staat in de voorwaarden of het contract zelf (of als het als onderdeel van de aanbieding ergens vermeld staat), en/of tenzij je de koop zou ontbinden om een geldige reden, heb je geen recht op teruggave van de aanschafprijs van de schotel als je het contract opzegt.

Omdat de schotel je eigendom is, mag je hem uiteraard wel verkopen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Bij opzegging wordt direct een retour formulier met gratis terugsturen gemaild. Blijkbaar willen zij hun hardware gratis terug. Leuk verdienmodel, eerst de klant met aantrekkelijke tarieven binnenhalen, daarna de tarieven ophogen, klant naar de exit duwen en dan lekker vaag blijven over wel of niet terugbetalen. Nog even na-cashen en dan je verschuilen achter je schimmige, tussentijds aangepaste, voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik denk dat inmiddels het een en ander wel gezegd is. Dat @tweakn00b je het niet eens bent met de gang van zaken begrijpen we, maar het is niet nodig om dat tot in den treuren te herhalen.

Aangezien er verder weinig hulpvraag te vinden is, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.