Beste Tweakersgebruikers,
Recent hebben wij onze sleutel gekregen van onze nieuwe woning. De woning is opgebouwd uit prefab betonwanden en prefab HSB wanden met fermacell platen. Deze wanden zijn allen afgewerkt met dunpleister.
Alle overgangen van de wanden naar de houten kozijnen heb ik afgekit met Den Braven Acryl Anti-Crack. Vervolgens heb ik het stucwerk afgeplakt met de paarse tape van de action. Bij het uitvoeren van een correctie van de afplaktape kwam ik er al achter dat ik het stucwerk meetrok.
Inmiddels heb ik ook de Kip Washi-Tec - 3309 Lila afplaktape gehaald. Ervan uitgaande dat deze aanzienlijk minder goed plakt. Wat mijn inziens de kans op het lostrekken van de stucwerk verminderd.
Vraag:
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Bo Smit:strip_exif()/f/image/k7dhIgp4GY5GvL2ADU2xvMDL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mErJ48yGXXS79KQqZzmryLrc.jpg?f=fotoalbum_large)
Recent hebben wij onze sleutel gekregen van onze nieuwe woning. De woning is opgebouwd uit prefab betonwanden en prefab HSB wanden met fermacell platen. Deze wanden zijn allen afgewerkt met dunpleister.
Alle overgangen van de wanden naar de houten kozijnen heb ik afgekit met Den Braven Acryl Anti-Crack. Vervolgens heb ik het stucwerk afgeplakt met de paarse tape van de action. Bij het uitvoeren van een correctie van de afplaktape kwam ik er al achter dat ik het stucwerk meetrok.
Inmiddels heb ik ook de Kip Washi-Tec - 3309 Lila afplaktape gehaald. Ervan uitgaande dat deze aanzienlijk minder goed plakt. Wat mijn inziens de kans op het lostrekken van de stucwerk verminderd.
Vraag:
- Verklein ik de kans op het lostrekken van het stucwerk als ik: eerst voortstrijk aanbreng? En eventueel ook eerst de muurverf aanbreng. Dit om daarna de wanden af te plakken en de houten kozijnen te gronden en af te plakken.
- Zelf ben ik in de veronderstelling dat de voorstrijk / de primer / de impregneer de algehele ondergrond sterker maakt. Dus ook de hechting van het dunpleister op de fermacell, dan wel de betonnen ondergrond.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Bo Smit
:strip_exif()/f/image/k7dhIgp4GY5GvL2ADU2xvMDL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mErJ48yGXXS79KQqZzmryLrc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eKxryKdtudrkeNvqgj5P7aF5.jpg?f=fotoalbum_large)