Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realfooking
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18-08 21:33
Mijn data gebruik is vrijwel altijd onder de 1GB per maand, heel af en toe ligt het er boven. Ik bel en SMS vrijwel nooit.

Tot nu toe heb ik altijd KPN gebruikt, hier kon ik voor €1.99 een 1GB bundel kopen die volgens de app 2 dagen geldig is, echter bleef deze altijd een maand lang actief waardoor het toch een goede prijs was. Door het tatief KPN Bonus Rate is het beltegoed zelf ook een stuk goedkoper. Bijv. als je €10 opwaardeert, krijg je €15 aan beltegoed. Deze extra €5 kun je echter niet gebruiken om databundels te kopen.

Mijn probleem: Deze 1GB bundels van €1.99 duren nu 2 dagen, i.p.v 30 dagen. De 30 dagen bundel is te duur, welke idioot betaalt er €10 voor 1GB? En iedere keer €1.99 uitgeven voor 100MB aan data (omdat ik in 2 dagen tijd niet veel gebruik) is ook stom.

Mijn kosten per jaar waren met deze "oude" bundel tot nu toe rond de €24 per jaar.

Heeft iemand anders eenzelfde dillemma gehad? Wat zijn mijn oplossingen?

Beste antwoord (via realfooking op 17-08-2025 07:15)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
(Grappig, ben net met hetzelfde bezig geweest)

Mijn contract bij Simpel loopt af en was aan het zoeken naar iets goedkopers.
Toen via Google AI-bot een data-only simkaart gevonden: alwaysconnected.eu. Wat leuk is: je kan bundels delen met meerdere simkaarten en ze hebben twaalf maanden-bundels. Dit is dus prepaid en voor de wat zuinigere data gebruiker. Jammer is wel dat je geen limiet per simkaart per maand kan instellen maar met Android kan dat wel gelukkig.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57
Voor 24€ per jaar ga je dat niet meer vinden.

Je zou een 2 jarige simpel abbonenment kunnen nemen.

Dan betaal je de eerste 12 maanden 2,50€ per maand en in het 2e jaar 5 euro per maand + je zou eigenlijk ook de data plafond optie voor 50cent per maand moeten activeren, want als je over je data bundel heen gaat kan je flink gaan bij betalen.

Je krijgt dan 2GB aan data per maand.

Een andere optie is dat je gebruikt maakt van Lebara Prepaid One.

Dan betaal je 1 cent per mb, aangezien je zegt vrijwel altijd onder 1GB per maand te gebruiken kan dat ook een goede optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:16
Ik zat zelf ook te zoeken maar kwam helaas tot de conclusie dat een lebara sim only abo het goedkoopste is, iets van 6 EUR per maand dacht ik. 72 EUR per jaar dus.. veel geld voor wanneer weinig data nodig is, maar goedkoper kan niet echt. Icm 2 jarig abo kan het met 4 EUR pmnd dus 48 EUR per jaar. 24 EUR per jaar gaat 'm echt niet meer worden :(

Het slechte vind ik is dat als er meer dataverbruik is dan het limiet, dat dan fors betaald mag worden.. en een "cap" activeren kost 1.50 EUR pmnd.. dus er zit een verdienmodel achter.

Abo met nagenoeg nooit extra kosten zal dus icm 2 jaar op 6.50 EUR pmnd uitkomen (1gb met databundel limiter, onbeperkt sms/minuten).

[ Voor 52% gewijzigd door grasmanek94 op 15-08-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:09
ik gebruik hiervoor een andere oplossing die bestaat uit twee simkaarten, een voor internet en een andere voor bellen.
Ik heb een Roamless eSim voor data. Deze kost $2.45 per gb, met regelmatig een kortingsactie waardoor je minder betaalt. Je betaalt alleen voor de data die je gebruikt, en je tegoed blijft dus op de sim staan. Als je hierop bijvoorbeeld een tientje plaatst en gebruik maakt van een promo code krijg je rond de 8 gb aan data. Deze is onbeperkt geldig, dus het is geen probleem als je maar een paar honderd mb gebruikt, en volgende maand misschien iets meer.
Het belangrijkste nadeel is dat deze sim geen telefoonnummer heeft, het werkt alleen met data. Daarvoor zul je dus een alternatief moeten gebruiken. Ik heb zelf een simpele Lebara sim in het betreffende toestel zitten om toch bereikbaar te zijn en te kunnen bellen. De data loopt over de Roamless sim, zodat ook hier maar weinig tegoed nodig is.
Je kunt me bij interesse een dm sturen voor een kortingscode waarmee je het gratis uit kunt proberen.
Niet de meest eenvoudige oplossing, maar wel ideaal om zonder hoge kosten een esim apparaat te voorzien van wat data.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realfooking
draak42 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 09:51:
ik gebruik hiervoor een andere oplossing die bestaat uit twee simkaarten, een voor internet en een andere voor bellen.
Ik heb een Roamless eSim voor data. Deze kost $2.45 per gb, met regelmatig een kortingsactie waardoor je minder betaalt. Je betaalt alleen voor de data die je gebruikt, en je tegoed blijft dus op de sim staan.
Dit zou ideaal zijn, echter kan ik geen eSIM gebruiken. Wel heb ik 2 SIM slots, dus ik zou inderdaad ook SIM1 voor bellen & SMS kunnen gebruiken, en SIM2 voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48
Ik heb gekozen voor 50plus mobiel. had voor mijn android kastje onderweg data nodig. vond ik het interessants

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Ik zou op bellen.com je verbruik invoeren, en kijken wat daar uit komt, en dan ook even de kleine lettertjes lezen wat de kosten buiten je bundel zouden zijn.

Abonnement: https://www.bellen.com/sim-only-vergelijker
Prepaid: https://www.bellen.com/vergelijken/prepaid

Persoonlijk zou ik een abo nemen bij Simpel (sterker nog, dat heb ik ook gedaan), die geeft 2 Gb data (waardoor je gedekt bent in de maanden dat je over de 1 Gb gaat). In je telefoon kun je een data plafond instellen dat je er niet boven komt, dan hoef je niet een plafond beschermer te kopen a 50 cent.

Lebara is ook nog een optie, maar die gaat aantikken boven de 1 Gb. Dan is het 10 cent per MB of 2,50 voor een bundel van 500 MB: https://www.lebara.nl/nl/sim-only/extra-tegoed.html Plafondbeschermer is hier 1,50 Euro per maand.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
(Grappig, ben net met hetzelfde bezig geweest)

Mijn contract bij Simpel loopt af en was aan het zoeken naar iets goedkopers.
Toen via Google AI-bot een data-only simkaart gevonden: alwaysconnected.eu. Wat leuk is: je kan bundels delen met meerdere simkaarten en ze hebben twaalf maanden-bundels. Dit is dus prepaid en voor de wat zuinigere data gebruiker. Jammer is wel dat je geen limiet per simkaart per maand kan instellen maar met Android kan dat wel gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realfooking
Soldaatje schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:33:
alwaysconnected.eu. Wat leuk is: je kan bundels delen met meerdere simkaarten en ze hebben twaalf maanden-bundels. Dit is dus prepaid en voor de wat zuinigere data gebruiker.
Ik denk dat dit eigenlijk het beste is. Voor 10GB betaal ik dan per jaar €25, wat in principe goedkoper is, want vaak heb ik ook gehad dat ik van de 1GB per maand slechts 200MB heb gebruikt, en vervolgens in een andere maand 2GB nodig heb gehad.

DANKJEWEL!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38
realfooking schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Dit zou ideaal zijn, echter kan ik geen eSIM gebruiken. Wel heb ik 2 SIM slots, dus ik zou inderdaad ook SIM1 voor bellen & SMS kunnen gebruiken, en SIM2 voor data.
Je kunt een sim naar esim simkaart kopen op AliExpress en daarmee kan je een esim profiel op een sim koppelen. Ga naar bijvoorbeeld keepgo.com en koop een 25gb bundel voor 49dollar. Deze bundel blijft onbeperkt geldig en kan dus goedkoper zijn als wat je had bij kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:24
Prepaid. Of mag het ook een abonnement zijn?

In het laatste geval heeft Mobiel.nl vaak leuke deals op Magic Monday met cashback op Lebara sim-only.

Afgelopen maanden was dat een cashback van 150 euro op een 24 maanden sim-only van Lebara met 10Gb of meer. En een paar maanden 50% korting.

Bij Lebara kun je maandelijks switchen van bundel, dus dat 24 maandabonnement kun je na het ontvangen van de cashback teifgzetten naar het goedkoopste abonnement van Lebara en dat is 4 euro per maand.

Met de 150 euro cashback levert zo'n abonnement je dus geld op als je deze terugzet naar de goedkoopste bundel zodra je deze cashback hebt ontvangen en ben je 24 maanden voorzien van een 1Gb bundel en bellen voor nop en zelfs met geld toe
Alleen wel maandelijks een incasso dus en geen prepay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:59
En voor de volgende optie dan?

Een GPS tracker waar een datakaart in moet?
Zelf kom ik vrijwel altijd uit bij Always Connected, maar zijn er geen andere, lees beter, goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Check ook zeker eens https://esimdb.com/

Wellicht dat je mooie deals kunt vinden waarbij data voor 365 dagen geldig is. Als je dan niet al te veel data verbruikt, veel gebruik van WIFI kunt maken wanneer je niet onderweg bent, dan kan je prima deals scoren. Filter op providers die in heel de EU leveren en niet alleen in NL. De scope van de site is wereldwijd. Je hebt ook de keuze om wel/niet een telefoonnummer er bij te nemen of enkel voor data te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChauffeurVB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:59
Er moet sowieso een echte simkaart in.
En ja, ik ken de opties om van een Esim een simkaart te maken, maar dat is ook weer een heel gedoe toch.
Pagina: 1