Toon posts:

E-tech modem arghhhhhhhh... (help dus)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:'( Ik probeer al een week lang een e-tech PCI56rwm te installeren. Het modem komt altijd op een IRQ terecht waar ook een ander apparaat op zit. Is dat altijd een probleem of mag men tegenwoordig 'sharen'?

Ik heb geprobeerd om de E-tech op een ander IRQ te krijgen maar dit lukt me niet. Niet via W98se (daar kan ik het niet veranderen) en niet via de BIOS van mijn Epox 8kta3+.

Als ik wil gaan bellen hoor ik 2 zachte klikjes en verder niets. Als ik 'meer informatie' opvraag bij Instellingen krijg ik wel allemaal info terug dus het lijkt of het modem wel goed reageert...

Wat moet ik in G*dsnaam doen om dit t*ringmodem aan de praat te krijgen :(

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

Je kan een ander slot proberen, heft bij mij geholpen met pci kaarten, maar zou je wat meer systeem gegevens willen geven?? En dan welke kaarten je nog meer in je systeem hebt.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
je gebruikt de verkeerde drivers ! ik ken het probleem.
Op de chipset van je modem staat een naam
99% zal dit conexant zijn..
dat nummer wat er achter staat moet je hebben. zoek dat op op internet..
dan zal ie het zeker doen!

Verwijderd

Topicstarter
OK, here we go...

Epox 8kta3+ pro raid moederbord
512 MB cas2 pc133 geheugen
Viper v550 op AGP-slot (nieuw kaartje in bestelling :) )
Op pci 2 terratec dmx xfire 1024
Op pci 4 de E-tech
Rest: liteon dvd-speler, liteon rewriter, Ibm harde schijf en interne zip (100mb).
Alles in Inwin Q500 kast.

Dualboot: W98se en W2k prof.

Veranderen van PCI-slot reeds geprobeerd, kwam inderdaad op een ander IRQ terecht, maar ook weer met ander apparaat.

Hoe kan ik een IRQ afdwingen?

(Het kan natuurlijk ook gewoon een defect modem zijn. Als het niet lukt deze week ga ik er mee terug)

Verwijderd

Topicstarter
Tmaster,

Het is inderaad een conexant...
Als ik jou begrijp ligt het dus aan de driver en niet aan een geshared IRQ?

Verwijderd

Topicstarter
Tmaster,

Heb je ook een linkje?

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik gebruik dagelijks dit modem in diverse systemen en het is wel de meest makkelijke om te installeren dat ie een irq deelt met iets anders zal jou een biet wezen werkt gewoon.

ik stop hem meestal in slot 4 of 5 daarna start ie op vind ie het modem daarna verwijzen naar de driver op de cd die erbij gelevert word en hierna werkt ie direkt je moet eerst de kiestoon horen is dat niet het geval dan moet je de externe telefoon draad nakijken ook het stekkertje moet in line niet zoals zovelen in telefoon.

erg veel zin heeft het niet om een merk gelijk maar af te zeiken alleen omdat jij het niet werkend kan krijgen ga anders naar de winkel waar je hem heb gekocht en die zetten hem er wel even in moet echt geen probleem zijn.

mocht ie het echt niet doen wat heel zelden voorkomt dan zou ie kapot kunnen zijn en ook dan naar de winkel voor een andere.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

definitely een driver probleem. vaak lost een van de volgende acties het probleem op:

- als je de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd hebt, probeer dan die van je originele CD.
- als je de driver van de CD geinstalleerd hebt, probeer dan de nieuwste van de website...

ik kan zo die driver niet online vinden (op www.e-tech.com.tw , vroeger was er ook een nederlandse site www.e-tech.nl maar die is uit de lucht lijkt het) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Ik ken je probleem. Als je deze modem probeert te installen via 'new hardware' en dan de driver zelf kiest, geeft hij bij mij ook irq-problemen.

Als je de installatiehandleiding volgt (RTFM :9 ) doet hij de hele install automatisch voor je. En bij mij werkt hij dan als een tierelier!!

Succes

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb inmiddels de link gevonden
hier vind je de nieuwste drivers:

http://www.e-tech.nu/support/faxmodem_files/downloads.htm

het staat zelfs in de FAQ op hun site, je moet de modem in ieder geval bij de Windows boot laten detecteren, en niet via [Add New Hardware] toevoegen! Als de "PCI Serial Controller" al in je Apparaatbeheer staat, verwijder die en start opnieuw op!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Allemaal hartelijk dank voor de hints en tips. Ik kan het helaas vanavond pas proberen (zit nu op m'n werk).

Monterey,
Ik zeik het merk E-tech niet af maar als ik al een week loop te kloten en het blijkt een driver probleem te zijn terwijl ik de drivers gebruik die er bij zaten, dan wordt ik er wel geirriteerd door dat de leverancier geen goede spullen levert :(

McBoldy,
Dat had ik ook al geprobeerd. Een handleiding zat helaas
NIET in het doosje... Which f*cking manual!

Limoentje,
Thanx voor de moeite ;)

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

in dat geval.....sorry :)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

http://www.e-tech.nu/ de nederlandse e-tech site dus ;)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

fijne layout heeft die page btw! heb je die achtergrond bij support/download gezien?? niet normaal welke webdesigner is daar bezig geweest? problems zowel in MSIE als Opera als Mozilla...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
Op dinsdag 18 september 2001 09:59 schreef limoentje het volgende:
fijne layout heeft die page btw! heb je die achtergrond bij support/download gezien?? niet normaal welke webdesigner is daar bezig geweest? problems zowel in MSIE als Opera als Mozilla...
Ik zie hier geen problemen, of het ligt aan mij..

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Een modern mobo, toevallig heb ik dezelfde, heeft apic.
Met apic komen alle pci sloten op 1 irq wat goed moet gaan.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:30

Illusion

(the art of)

nog een linkje naar een betere driver-site voor e-tech modems:
www.lapwing.nl

hier heb ik de mijne weg, werkt als een trein (ook PCI56RWM op Abit kt7a-raid, windows 2000 en ongeveer 8 apparaten op IRQ 11)
suc7

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Pagina: 1