probleem met pc die op random moment in of uit game freezed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jirler
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19-08 20:53
Ik zit al een best lange tijd met een probleem .mijn pc freezed vaak op random momenten in of uit een game en soms zelfs als mijn pc opstart of afsluit. terwijl dit gebeurt hoor ik bijna altijd een bzzzz geluid komen door mijn headset die met mijn pc is gekoppeld met draad. Deze freeze duurt meestal tussen de 5 minuter en een uur.

Mijn pc heeft de volgende onderdelen:
-466GB ssd storage
-1TB harde schijf storage die met een kabel aan mijn pc vastzit
-een Nvidea geforce 3060 8GB
-32 GB aan kingston ddr4 RAM
-een AMD ryzen 5 4600G 4 GHz
- een hyper fsp80+pro power supply 500W
-Een asus prime B550M-A moederbord

om dit probleem te verhelpen heb ik al verschillende dingen gedaan:
-Een ram check gedaan
-Een virus check gedaan
-een msconfig gedaan
-bij task manager gekeken toen die freezde
- alle hardware erin en eruit gehaald om te checken of alles oke was
- in de bios gekeken of er niet perongeluk iets overclocked was.

Het zou mij enorm helpen als ik hier een helpend antwoord op zou kunnen zijn.
Alvast bedankt :)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:53
Welk merk en type RAM?

Op welke BIOS versie draait het moederbord?

Controleer de ssd en hdd met Crystal Disk.

Voeding is prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jirler
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19-08 20:53
de RAM type en merk staan in de beschrijving van de pc onderdelen en wat bedoel je met de voeding is prut. Is dit te weinig voor de andere onderdelen? en hoe check ik de dick met crystal disk en is dit veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:22
jirler schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:43:
de RAM type en merk staan in de beschrijving van de pc onderdelen en wat bedoel je met de voeding is prut. Is dit te weinig voor de andere onderdelen? en hoe check ik de dick met crystal disk en is dit veilig?
Het merk staat in de beschrijving van de voeding en dat het DDR4 is, maar niet het typenummer.
Durf niet over de voeding het met zekerheid te zeggen, maar mogelijk een slecht design die mogelijk schade aan je onderdelen aanbregt in geval van spanningspieken. Een voeding is namelijk meer dan een 80+ certificering (Let op: efficientie, geen kwaliteit) en wattage.
En crystal disk info is volledig veilig om te gebruiken om je SSD en HDD mee te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:53
32GB Kingston zegt erg weinig. Is dat 2x16GB of 4x8GB. De snelheid kan 2133 zijn maar ook 4000 of hoger en alles daar tussenin. Is het gekocht als kit of aparte modules. Allemaal zaken die stabiliteit in de weg kunnen zitten.

Wat betreft de voeding: het is een goedkoop model met een verouderd platform, slechte spanningsregeling en missende beveiligingen. En als de ripple hoog is krijg je de symptomen die jij ervaart.