Temperatuur videokaart....

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een Creative Geforce256 Pro, en heb daar gisteren een P1 koeler opgezet. Nu ben ik heel benieuwd wat de temperatuur van de kaart is. Waar vind ik die? Ik ben met behulp van de search niks verder gekomen. Nu is ook nog de site van tweakfiles gesloten... De bijgeleverde software van de videokaart voorziet geen temp. weergave... Ideeen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Zelf een tempmetertje tussen de koelribben plaatsen?
Zo'n digitale thermometer koop je al voor een tientje dus dat zijn de kosten niet. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Han
  • Niet online
Meet ik dan niet de temperatuur van de heat-sink ipv de chip? Daar zit toch aanzienlijk verschil tussen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Jawel, daarom moet je er ook een graad of 5-10 bijtellen. Ligt aan de kwaliteit van de heatsink. Hoe beter de heatsink, hoe ndichter je bij de temp van de GPU zal komen.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 08:32 schreef Merely het volgende:
Ik heb een Creative Geforce256 Pro, en heb daar gisteren een P1 koeler opgezet. Nu ben ik heel benieuwd wat de temperatuur van de kaart is. Waar vind ik die? Ik ben met behulp van de search niks verder gekomen. Nu is ook nog de site van tweakfiles gesloten... De bijgeleverde software van de videokaart voorziet geen temp. weergave... Ideeen?
[lolmode]
De temperatuur van je kaart vind je ook niet in de search... DUH!! Dan zou GoT helemaal geweldig zijn
[/lolmode]

• Han
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 09:17 schreef Masta-T het volgende:

[lolmode]
De temperatuur van je kaart vind je ook niet in de search... DUH!! Dan zou GoT helemaal geweldig zijn
[/lolmode]
Mmmm.. helemaal mee eens. Ik ga dus z.s.m. een temp. metertje halen (hoop dat die te krijgen zijn bij de gem. electronicaboer) En dan heb ik een temperatuur... Maar ja, geen vergelijk! :'( Is er een site waar men de temp. post? Anders....

Is dit geen idee voor een nieuwe topic? :7

[topic=230883/1/25] *D

Kom maar op...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op dinsdag 18 september 2001 09:07 schreef obsidian het volgende:
Jawel, daarom moet je er ook een graad of 5-10 bijtellen. Ligt aan de kwaliteit van de heatsink. Hoe beter de heatsink, hoe ndichter je bij de temp van de GPU zal komen.
ehm, je bedoelt hoe slechter de heatsink? goeie heatsink = geeft snel zijn warmte af. dus zal veel cooler zijn dan de gpu?

correct me if i am wrong.

• Mister_X
als je trouwens even verteld wat voor mobo jij hebt...

want op mijn mobo van anderhalf jaar oud, zitten aansluitinge voor dergelijke temp sensors, wat ik nou gedaan heb is ook zo'n temp meter voor een 10 tje gekocht, daar kan je op 2 manieren de temp meten, 1 buiten temperatuur (lange draad met uiteinde sensor) 1 binne temperatuur, die zit gewoon op het apperaatje zelf,

wat ik gedaan heb is die sensors allebei slopen, en dan het weerstandje (blauw) elk een snoertje aanvast gesoldeert (Dus je haalt die weerstandjes erhelemaal uit, en zorgt dat je alleen dat kale weerstandje hebt! , blauw dingetje met 2 voetjes eraan) dan pak je dus 2 draadjes (voor - en + ) kwakt aan het uiteinde een stekkertje eraan, en wholla, prik hem op de juiste plek op je moederbord en je hebt een proffesionele sensor die normaal (voor je mobo) 25,- piek kost, en je hebt er nog 2 ook!

wat is hier het voordeel aan? als je mobo idd dus die aansluitingen heeft, kan je dmv programma's gewoon je temperatuur bekijken, zonder dat je zo'n lomp apparaatje nodig hebt die extern ergens hangt!

lekker goedkoop en toch goed. en de sensors zijn kleiner dus kan je ze overal tussen proppen (weerstandje even een plakbandlaagje overheen terbescherming), cool he?!

• Han
  • Niet online
Zie sig... Een Asus A7V133a. Heb even gekeken in de manual van de mobo... niks kunnen vinden.

• Mister_X
Op dinsdag 18 september 2001 10:07 schreef Merely het volgende:
Zie sig... Een Asus A7V133a. Heb even gekeken in de manual van de mobo... niks kunnen vinden.
had ik niet opgelet... nahja.. (je sig)
Pagina: 1