Gaming / video editing desktop advies

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views

Vraag

• JesseAvoize
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16-08 23:18
Hi Tweakers, ik maak deze post omdat ik hulp nodig heb met het uitzoeken/samenstellen van de beste prijs kwaliteit verhouding Gaming desktop.
Het systeem zal gebruikt worden voor voornamelijk gaming (hobby) en video editing (werk). Ik ben van plan om games zoals killing floor 3, battlefield 6 (zodra deze uit is;)) en andere, wat zware games te spelen op relatief hoge graphics indien mogelijk.

Het systeem mag om en nabij de 2500 euro kosten, inclusief assemblage en verzending. Zelf ben ik niet in staat om te assembleren, dus het ideale scenario zou zijn als ik een PC direct vanaf een link kan kopen / zelf kan samenstellen op websites zoals Alternate of Azerty.

Ik heb nog geen onderdelen liggen, wel heb ik een externe SSD die ik graag zou aansluiten op mijn PC. De PC hoeft minimaal 1 TB, maximaal 2 TB ssd geheugen te hebben.

Momenteel gebruik ik voor de benoemde bezigheden een Gaming laptop van het merk Lenovo Legion. Ik ben erg tevreden over Lenovo, in hoeverre mogelijk mag dit terug komen in de PC. Echter is dit geen harde vereiste. Het is maar net wat ik gewend ben. Ik geef niks op RGB, dus op dat mag er absoluut bespaard worden.

Ik ben niet van plan te overklokken, tenzij dit toch een grote aanrader blijkt te zijn.

Vroeger zou ik nog de tijd en energie hebben om zelf de ideale build volledig uit te zoeken. Helaas laat mijn huidige planning dit niet meer toe, en laat ik het werk graag aan de professionals op Tweakers over. Mijn dank is bij voorbaat erg groot, elke vorm van hulp wordt zeer gewaardeerd.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:56
Best Buy Guide: De beste 4k-game-pc
In plaats van de 7700 stop je er een 7800x3d in en je hebt een pc van 2500.

Als je toch moet besparen ipv de 5080 een 9070xt, of wil je op 4k spelen?

Klaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 14-08-2025 21:14 ]

• JesseAvoize
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16-08 23:18
hi @99ruud99 , bedankt voor je snelle reactie. Ik had inderdaad deze guide al voorbij zien komen. Echter ben ik niet in staat om zelf een PC te assembleren, en zo ver ik kan zien gaat het bij de BBG om losse onderdelen. Vandaar dat ik vroeg of iemand wellicht een link naar een directe aankoop kon vinden. Erg bedankt voor je reactie!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:13
Dat kan je zelf ook doen. Eigen inzet is vereist

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:57
JesseAvoize schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:59:
De PC hoeft minimaal 1 TB, maximaal 2 TB intern geheugen te hebben.
Dat gaat een duur grapje worden...

Dergelijke vragen worden niet gewaardeerd op Tweakers. Eerst even inlezen en dan goede vragen stellen...

[ Voor 13% gewijzigd door pvanmegen op 14-08-2025 21:55 . Reden: Quote aangepast ]

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de Best Buy Guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 14-08-2025 22:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.