• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Topicstarter
Binnenkort plaatsen wij hier vraag en antwoord over een bijzonder ontwerp warmtepomp met zeer laag geluidsniveau ook geschikt voor tussenwoningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuS2QzufoJEQua9Shh8glSxCEec=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Uv9hXukzyUuW640YLwOMY8we.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttjaq22rBzeEKHXjyMRrOi6YSCo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rPd4rG4fu8qZgdd6lPao3b45.png?f=user_large

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon deze dus: https://zealux.com/produc...l-air-to-water-heat-pump/

Altijd jammer als er wordt gesmeten met ultrastil, 80% geluidsreductie en andere termen en er dan een "op drie meter afstand" tabelletje getoond wordt. Gezien negen van de tien pompen in de directe omgeving van een erfgrens staan moet je dan gaan rekenen.

En zo stil is het nou ook weer niet, de Bosch Compress doet 26 dB(A) op "drie meter". Dat is dus de helft van de helft van het geluid van de Zealux.

• Carboy54
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Topicstarter
pagani schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:36:
Gewoon deze dus: https://zealux.com/produc...l-air-to-water-heat-pump/

Altijd jammer als er wordt gesmeten met ultrastil, 80% geluidsreductie en andere termen en er dan een "op drie meter afstand" tabelletje getoond wordt. Gezien negen van de tien pompen in de directe omgeving van een erfgrens staan moet je dan gaan rekenen.

En zo stil is het nou ook weer niet, de Bosch Compress doet 26 dB(A) op "drie meter". Dat is dus de helft van de helft van het geluid van de Zealux.
TUV rapport geeft 55 dB max op de pomp en op 2 meter door het ontwerp al onder de 40 dB zonder nachtmodus. Wij beschikken over de rapporten en is dus zonder aanpassingen in veel situaties realiseerbaar. Je kan er zelfs coniferen voor zetten, wordt het geheel nog stiller en dat lukt niet bij de duurdere en zwaardere compress.

[ Voor 9% gewijzigd door Carboy54 op 14-08-2025 16:46 ]

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als ik de doelgroep zie zal deze niet betaalbaar zijn, het ontwerp met een sierpaneel op het grootste oppervlak spreekt me wel aan :)
Gewoonlijk ben je beperkt door een uitblaasrooster dat vrij moet blijven of mag je er een kast omheen bouwen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:55:
Als ik de doelgroep zie zal deze niet betaalbaar zijn, het ontwerp met een sierpaneel op het grootste oppervlak spreekt me wel aan :)
Gewoonlijk ben je beperkt door een uitblaasrooster dat vrij moet blijven of mag je er een kast omheen bouwen.
Prijzen zijn vergelijkbaar in de mid range zoals b.v. de Itho Amber. Wrappen of bossages ervoor is allemaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carboy54
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htN-LVLuFjqgl9Kfv8Xy80-ZQyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HK86RNlLeqVgnfjvGnZU1yGy.jpg?f=fotoalbum_large

Work in progress 10 kW R290

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:10
Is dit een gesponsord of commercieel topic?
Ik krijg tenminste de indruk dat een importeur of vertegenwoordiger dit topic is begonnen om z'n product te pluggen. Lijkt me dat ze dit prima op hun eigen website kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carboy54
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

Topicstarter
WackoH schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 00:22:
Is dit een gesponsord of commercieel topic?
Ik krijg tenminste de indruk dat een importeur of vertegenwoordiger dit topic is begonnen om z'n product te pluggen. Lijkt me dat ze dit prima op hun eigen website kunnen doen.
Gezien op een ISH beurs in het buitenland. Er zijn nog geen importeur of vertegenwoordigers in Nederland op dit moment. Vandaar de test om te kijken of ze waar kunnen maken wat ze beloven. Zou in het dichtbevolkte Nederland een aanvulling kunnen zijn en met een beetje fantasie een hoge Waf.

[ Voor 3% gewijzigd door Carboy54 op 24-08-2025 10:48 ]

Pagina: 1