Vraag

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 16:07
Ik zoek een?
Fitness tracker (vervanging voor mijn mi band 6)

Wat is je budget?
Tsjah, tot een euro of 100 gok ik?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb met veel plezier dagelijks m'n mi band 6 gebruikt. Dit hield dan vanalles bij: slaap, stappen, calorien, etc. Als ik ga hockeyen zette ik een 'outdoor running' activiteit aan of voor fitness 'free activities' zodat hartslag net wat beter/frequenter werd gemeten. Alles kwam dan via de app (zepp life) netjes in google fit terecht, zodat ik aan het einde van de dag precies kon zien wat ik had gedaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nou, ik heb nu een aantal dagen een mi band 10 - dat zou volgens het internet een goede opvolger moeten zijn, maar nu na 2 dagen word ik al knettergek van de 'nieuwe' app die je moet gebruiken, namelijk mi fitness. Inmiddels ben ik er bijvoorbeeld achter dat deze app alleen stappen en hartslag synct als je een activiteit bent gestart. Ik wil dat alles wordt gesynct. Dus ook als ik van station naar werk loop zonder dat ik daar een activiteit voor hoef te starten.

Anyway, het is blijkbaar vrij lastig om zoiets te vinden. Ik zie amper iets op het forum en ook weinig reviews in de pricewatch.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring met een simpel ding om je arm wat niet te duur is en gewoon heel de dag je stappen en hartslag bijhoudt en synct naar google fit (of health connect inmiddels). Plusje als je er ook op kunt zien hoe laat het is.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
Als je zoekt of oplossingen die met Google Fit integreren kom je op dit soort websites uit:
https://www.t3.com/featur...that-work-with-google-fit
Zit hier iets tussen wat je wat linkt, of juist wat al afgevallen is voor je?

• PhoeniX-
Bedankt voor je reactie! Ik ben vooral op zoek naar ervaringen met dergelijke nieuwe trackers om zo een goede vervanger voor de mi band 6 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
PhoeniX- schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:33:
Bedankt voor je reactie! Ik ben vooral op zoek naar ervaringen met dergelijke nieuwe trackers om zo een goede vervangen voor de mi band 6 te vinden.
Daar zijn reviews voor te vinden, zowel bij de modellen in de Pricewatch geschreven (je kunt aan de linkerkant filteren op bijvoorbeeld merk en prijs) categorie: Smartwatches , als op allerlei websites zoals https://www.dcrainmaker.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Ik vraag het niet voor niets hier aangezien ik op basis van de reviews bij de band 10 uitkwam die dus niet volstaat. Ik zoek geen smartwatch, een smartwatch is te duur en te groot om mee te hockeyen.

Ik stel het op prijs dat je antwoordt, maar een hele discussie hierover schieten we beiden niets mee op. Ik had gehoopt op mensen die zeggen: he ik heb deze van dat ene merk, die doet wat je wilt.

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 11:45
Samsung Galaxy Fit 3.

• PhoeniX-
Thanks @Eindhovenk! Ik heb net een fitbit inspire 3 binnen, daar ga ik nu eerst eens mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhoeniX-
Voor de volgende: de fitbit doet precies wat ik wil. Is wel ietsje duurder (80 euro) maar dat is het me wel waard
Pagina: 1