Historisch gasverbruik: 800 m³/jaar (marge genomen voor koude winter, was 600 in '24)
- 60-80 liter nodig - 2 personen die douchen, geen bad, geen kinderen
- DWTW willen we laten aanleggen
- Goedkoop
- Stil
- Design
- Zuinig
- Verkrijgbaarheid
- Milieuvriendelijk
In oktober gaan we naar vloerverwarming en ik wil graag een all-electric warmtepomp, helemaal nu a.s.r. een extra duurzaamheidslening van 2% rente heeft waarbij ik de warmtepomp dus over 30 jaar kan afbetalen.
Ik heb diverse offertes opgevraagd, en verwacht uit te komen op een 5 of 6kW.
Twee vragen voor mensen met praktijk ervaring:
• Kan ik de pomp achter een tuinset verstoppen? Mijn idee is dat ik toch niet buitenzit als de warmtepomp aan staat en dat ik in de zomer dus prima recht voor de warmtepomp kan gaan zitten. Werkt dit denken jullie? Ik moet vooral mijn vriendin overtuigen dat het onze tuin niet lelijk maakt.
• Ik zie zo veel verschillende merken en heb de indruk dat veel leveranciers al hun favoriet hebben. Welk merk of type past er goed bij mijn situatie denken jullie?
Het kan onder dit raam komen in de achtertuin.
De pellet banken gaan eruit en er komt een nieuwe tuinset voor te staan.
Afvoer van regenpijp loopt er al dus daar zou ik smeltwater naar kunnen leiden.
De voordeur is direct aan de straat dus daar is geen optie.
Afgiftesysteem:
- 68 m² vloerverwarming, moeten we nog laten aanleggenSWW:
- boiler kan op huidige plek CV- 60-80 liter nodig - 2 personen die douchen, geen bad, geen kinderen
- DWTW willen we laten aanleggen
Warmtepompvoorkeur:
L/W, voorkeur in volgorde:- Goedkoop
- Stil
- Design
- Zuinig
- Verkrijgbaarheid
- Milieuvriendelijk
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteedIn oktober gaan we naar vloerverwarming en ik wil graag een all-electric warmtepomp, helemaal nu a.s.r. een extra duurzaamheidslening van 2% rente heeft waarbij ik de warmtepomp dus over 30 jaar kan afbetalen.
Ik heb diverse offertes opgevraagd, en verwacht uit te komen op een 5 of 6kW.
Twee vragen voor mensen met praktijk ervaring:
• Kan ik de pomp achter een tuinset verstoppen? Mijn idee is dat ik toch niet buitenzit als de warmtepomp aan staat en dat ik in de zomer dus prima recht voor de warmtepomp kan gaan zitten. Werkt dit denken jullie? Ik moet vooral mijn vriendin overtuigen dat het onze tuin niet lelijk maakt.
• Ik zie zo veel verschillende merken en heb de indruk dat veel leveranciers al hun favoriet hebben. Welk merk of type past er goed bij mijn situatie denken jullie?
Het kan onder dit raam komen in de achtertuin.
De pellet banken gaan eruit en er komt een nieuwe tuinset voor te staan.
Afvoer van regenpijp loopt er al dus daar zou ik smeltwater naar kunnen leiden.
De voordeur is direct aan de straat dus daar is geen optie.
:strip_exif()/f/image/x0aOU69lsZ3fmn1Vnh3sLCMm.png?f=user_large)