Nieuwe Voeding voor mijn pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 23:08
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe voeding, modulair, semi modulair. of niet modulair, het maakt mij niet zoveel uit. hij moet gewoon goed zijn.

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk, maar wel kwaliteit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee merk, maakt mij niet uit.

Het gaat om een upgrade voor het volgende systeem:

Voeding Cooler Master GM G450
CPU: Ryzen 5 3600, GPU: AMD 6600
32GB op 3000MHZ
4x SSD.
Moederbord: Gygabyte B450M DS3H

Zoals je ziet, heb ik nu maar een kleine voeding. omdat ik toen ik de pc bouwde dat alles we wat energie zuiniger zou worden, maar dat is nooit gebeurd. Tevens valt de computer zomaar uit met de nieuwe battlefield. Dus vandaar een upgrade gezocht.

Beste antwoord (via Thewisbone op 14-08-2025 17:34)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als de computer uitvalt kan dat door meerdere oorzaken worden veroorzaakt: geheugen, processor, moederbord, videokaart, usb apparaten.

Het maximum verbruik van de videokaart is 129W in de Tweakers test en 80W voor de processor.
Deze voeding heeft 2x 12V rails met een vermogen voor 24A en 28A, 288W en 336W.

Het is meer dan genoeg vermogen voor jouw computer. De kans dat het opgenomen vermogen het probleem is, is klein. Het kan wel zo zijn dat de voeding het niet (meer) goed doet. Bijvoorbeeld als de spanning onder belasting te diep zakt. Maar het kan ook elk van de andere componenten zijn. Kun je de spanning uitlezen met HWiNFO? Of heb je een multimeter?

Kijk ook eens met HWiNFO of de temperaturen te hoog worden.

Dat gezegd hebbende, uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 550W is een zuinige voeding in idle. Dat is een single rail voeding.

Alle reacties

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 23:08
Oké, ik kies gewoon willekeurig 1 uit van de 1700.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als de computer uitvalt kan dat door meerdere oorzaken worden veroorzaakt: geheugen, processor, moederbord, videokaart, usb apparaten.

Het maximum verbruik van de videokaart is 129W in de Tweakers test en 80W voor de processor.
Deze voeding heeft 2x 12V rails met een vermogen voor 24A en 28A, 288W en 336W.

Het is meer dan genoeg vermogen voor jouw computer. De kans dat het opgenomen vermogen het probleem is, is klein. Het kan wel zo zijn dat de voeding het niet (meer) goed doet. Bijvoorbeeld als de spanning onder belasting te diep zakt. Maar het kan ook elk van de andere componenten zijn. Kun je de spanning uitlezen met HWiNFO? Of heb je een multimeter?

Kijk ook eens met HWiNFO of de temperaturen te hoog worden.

Dat gezegd hebbende, uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 550W is een zuinige voeding in idle. Dat is een single rail voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18

Bolletje

Moderator Harde Waren
In de openingspost wordt er maar beperkt informatie gegeven; het maakt allemaal niet uit, maar moet wel goed zijn. Met het uitvallen kan het de voeding zijn, maar hoeft niet. Dan is het moeilijk te adviseren.

@mrmrmr wijst je al de goede richting in, door te kijken waardoor de computer uitvalt.

Als je dan uitkomt dat je toch een nieuwe voeding wil, heb je dan nog extra eisen? In de toekomst mischien meenemen bij een upgrade? Is 60 euro veel? 100 euro?