Windows - installatie - activeren door winkel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Stel ik laat een PC samenstellen op basis van mijn wensen.
Ik vraag de winkel ook de bestellde retail versie van Windows te installeren.

Hoe gaat het dan in de praktijk v.b.w. de Windows key, de activatie en het koppelen van de key aan mijn Outlook account?

Tijdens het installeren van Windows komt er een venster om Windows te linken aan een Outlook account en te activeren.
Het moet gelinkt worden aan -mijn- account.
Of kan de winkel die stap overslaan, zodat ik dit later zelf kan doen?
(Desnoods door Windows opnieuw te installeren)

Thanks!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMcTlQCZxfozyopfRbe6aZTHqyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QX8td0amt059BPa5ZkHdiFhG.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via tww62 op 14-08-2025 14:42)

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 21:37
Normaal gesproken kan de winkel Windows zo installeren dat bij de eerste start van de PC door jou de Out-Of-Box-Experience (OOBE) wordt doorlopen. Daarin doe je de stappen om de installatie te koppelen aan jouw accounts. Als ze hun werk niet zo goed doen, dan krijg je een installatie van Windows met een lokale admin account zonder wachtwoord 8)7

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 21:37
Normaal gesproken kan de winkel Windows zo installeren dat bij de eerste start van de PC door jou de Out-Of-Box-Experience (OOBE) wordt doorlopen. Daarin doe je de stappen om de installatie te koppelen aan jouw accounts. Als ze hun werk niet zo goed doen, dan krijg je een installatie van Windows met een lokale admin account zonder wachtwoord 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09
tww62 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:52:
Stel ik laat een PC samenstellen op basis van mijn wensen.
Ik vraag de winkel ook de bestelde retail versie van Windows te installeren.

Of kan de winkel die stap overslaan, zodat ik dit later zelf kan doen?
(Desnoods door Windows opnieuw te installeren)
Ik zou dat gewoon zelf doen.
Dan heb je zelf alles in de hand en weet je zeker dat je een echte (duurdere) retail Windows krijgt.
En zoals @TheByteBoy al aangeeft, ook wat betreft account naam en wel of geen lokale/Microsoft account.

En met retail activaties wacht ik altijd even totdat ik helemaal zeker weet dat de PC goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 14-08-2025 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Dank voor de reacties.

@TheByteBoy Duidelijk. Dank. Wanneer men de WIndows installeert met een lokaal admin account, dan installeer ik het opnieuw, format C: , en koppel ik het aan mijn Outlook-account.

Nogmaals dank!