(Google) Navigatie op custom google 'my map'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
In Google maps kan je een custom map maken met allerlei punten etc en ik gebruik die om een roadtrip door italie te plannen. Gaat leuk.

Maar nu lijkt het erop, en ik kan me niet voorstellen dat dit niet kan- is dat je deze kaart NIET ook daadwerkelijk kan gebruiken om te navigeren in google maps... Je kan hem delen en openen in google maps op je mobiel, maar navigeren doet hij niet.

Je zou nog de punten opnieuw in een lijst kunnen zetten, maar dan 'plant' hij een nieuwe route, en gebruikt hij helemaal niet de custom route uit je 'my map'. Dit lijkt zo stom, omdat het in 'my maps' echt autoroute heet..

Ik heb gisteren het halve internet afgezocht maar kom niet echt verder en het lijkt echt een niet ontwikkeld iets. Lijkt me onbegrijpelijk van google.

Zie ik nu iets over het hoofd of is er misschien dan een andere manier om die hele route wel te kunnen gebruiken in de navigatie?

Alle reacties

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:50
Voor zover ik weet ondersteunt Google Maps dit niet inderdaad.

Je kan wel de route exporteren naar KML en dan bijvoorbeeld Magic Earth gebruiken als navigatie. Die kan wel voorgedefinieerde routes volgen. Ik gebruik die zelf altijd om leuke motorroutes die op internet te vinden zijn te rijden op vakantie.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Daar lijkt het inderdaad naar toe te gaan, en ik begrijp dan echt niet de toegevoegde waarde van 'My maps'. Mi mogen ze daar wel eens goed voor waarschuwen dat dit niet te koppelen is aan hun navigatie product, want dat kan je heel veel tijd en frustratie schelen.

Daarnaast dwing je zelfs je klanten naar juist een ander navigatie product dan je eigen google kind... vreemde bedrijfsvoering.. En het moet niet moeilijk zijn voor ze, ze hebben alle coordinaten etc van de route in hun eigen omgeving. heel bijzonder dit. Ook bijzonder vervelend.

En dit - ook al een AI samenvatting' is dan natuurlijk bijzonder misleidend, met name punt 3.. Dit is precies wat ik wilde, maar lijkt dus pertinent onmogelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0-OkkJeTxH-uonWLDuDJZPy0AE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6Tz9NWb1fh0pquEIXl98nzK.jpg?f=fotoalbum_large
__R__ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:53:
Maar waarom maak je niet gewoon een route aan in MAPS met 36 tussenstops en sla je die op? Ik kan dat gewoon in de Google Maps app op mijn android telefoon. Zelfs de optie delen en route toevoegen aan startscherm.

Dan bereik je toch hetzelfde?

[ Voor 45% gewijzigd door superduper op 14-08-2025 12:28 ]

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:51
Maar waarom maak je niet gewoon een route aan in MAPS met 36 tussenstops en sla je die op? Ik kan dat gewoon in de Google Maps app op mijn android telefoon. Zelfs de optie delen en route toevoegen aan startscherm.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is inderdaad een alternatief ten opzichte van MyMaps en zal werken voor korte routes waarbij het aantal tussenstops geen beperking is.

Of langere routes maar dan kun je tegen de beperkingen van het aantal tussenstops aanlopen, wanneer je persé die mooie bergweg wilt volgen.
Gevolg is dat je dan je routes moet gaan opknippen.

De functionaliteit die Google Maps Navigation biedt voor planning van trips en routes is beperkt.
Ja er zijn opties, maar ze zijn allemaal omslachtig.

Alleen wanneer je pertinent wilt vasthouden aan Google Maps voor je navigatie (vanwege Android Auto integratie bijvoorbeeld) zou ik voor planning daarom Google Maps willen adviseren maar voor road trips planning met navigatie zijn er tegenwoordig betere alternatieven.

Motorrijders (zoals ik) gebruiken tegenwoordig tools als
  • MyRouteapp.com
  • Calimoto.com
  • Kurviger.de
De gratis versies/functies voldoen vaak ook voor plannen/maken van autoroutes.

My Route App werkt ook met Android Auto en MyRoute Next Navigation kost je 3,95 per maand (en je kunt ook d trial proberen)
Lifetime subscription wordt nu al aangeboden voor 50 euro. Dat is de prijs van 2x tanken als motorrijder dus voor mij was dat een no-brainer

Voordeel van een Navigatie app is dat je daarmee toegang hebt tot het eenvoudig importeren van duizenden routes middels GPX op diverse sites, of routes die al gedeeld worden door gebruikers van de app.

Deel jouw route bijvoorbeeld eens via het forum van My Route of alternatief en vraag input van andere rijders en je krijgt al snel veel tips om je route te optimaliseren of leuke plekjes / mooie stops op je route

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
__R__ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:53:

Hier kan je slecht een route echt definitief vastleggen; hij probeert toch steeds een 'beste/snelste' alternatieve route te plannen, met als consequenties dat je allerlei onnodige tussenpunten op kritieke plaatsten moet leggen. In mY maps sleep je simpelweg de route in elkaar en lijkt deze goed vast te liggen.

Ik gebruik idd een android unit in de auto, maar als standalone via mijn mobiele Wifi hotspot en geen 'android auto' meer. Dus ik kan evt overstappen naar een stand alone android app voor navigatie. Ik heb ooit wel eens gewerkt met OsMand dus zal eens kijken wat ik daarmee kan.

Blijf erbij dat het een enorm gemiste kans is...
Pagina: 1