Streamingdienst (NL ziet) icm met een fysieke streamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 26-09 11:49
Hallo,

Wij hebben een vakantiehuisje waar alleen ziggo te krijgen is. Nu is de prijs van internet + TV de laatste jaren flink gestegen terwijl er 60% van de tijd geen gebruik van word gemaakt.

3 directe buren van mij hebben hetzelfde. Zelf zouden wij alleen genoeg hebben aan internet. En de huisjes liggen relatief dicht bij elkaar dat we in 1 dag een utp grondkabel tussen de huisjes kunnen leggen en 1 gezamelijk netwerk kunnen maken met een internet abonnement.

Wij zijn allemaal handig genoeg om via de telefoon content naar de tv te streamen.

Echter de huisjes worden verhuurd en 90% van de gasten zijn oudere mensen die over het algemeen weinig verstand hebben van streamen en dergelijke.

De gasten willen standaard tv kijken, dus een beetje zappen (omhoog zender-omlaag zender volume lager-volume hoger). Verder geen poespas dus zo simpel mogelijk.

Nu zie ik dat er tal van oplossingen zijn (google tv, android tv, fire stick, apple tv, Xiaomi Mi TV Box S, etc).
Welke is het meest digibeet vriendelijk en evenaart het ouderwets zappen ivm met bijvoorbeeld een nl ziet abbo?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:02

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb geen ervaring met NL-ziet maar de Ziggo app op de AppleTV en FireTV is prima.

Ik zou persoonlijk zeggen dat een Apple TV het meest robuust is. Bij Android (ik heb naast de FireTv ook ervaring met de Thompson Box) is het toch altijd een beetje rommelen. Is de prijs ook naar. En de fire tv heeft ook die irritante Bloatware op het home-scherm.

Max 3 schermen bij Ziggo Go. Als je afspreekt met de buren (je spreekt over 4 huisjes) dat iedereen die met UTP kabel werkt 1x Ziggo Go gebruikt ben je toch klaar?

Het vierde huis kan ouderwets via een decoder kijken aangezien daar de binnenkomende lijn ligt.

Omdat het over 4 huisjes gaat zit je dan wel vast aan een TV+Internet abbo (ipv Internet only). Maar dan ben je wel klaar. Met NLziet kosten 4 schermen ook gewoon 19.90.

Ik ken de NLziet app niet dus ik ben wat bevooroordeeld. Maar ik verwacht dat het met ziggo Go (en 1x decoder) prima gaat werken.

[ Voor 79% gewijzigd door FreakNL op 13-08-2025 20:09 ]