Toon posts:

Vierkantjes

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd hoe je van die vierkantjes maakt achter elkaar dus gewoon een hele lijn met viekantjes dus en dan iets van een gradient erover.

Ik kan nu geen voorbeeld vinden maar als ik er niet naar zoek kom ik ze overal tegen :D

Zoals ik het nu doe is 1.vierkantje maken, 2.copy&paste, 3.uilijnen -> stap1

Dit schiet niet echt op en het zal ongetwijfeld erg makkelijk zijn in bijv photoshop

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Wordt me niet helemaal duidelijk wat je nu precies bedoelt...

Kzou zeggen ga eens surfen zonder te zoeken dan en post een voorbeeldje.

Maybe is dit wat voor je: http://www.designsbymark.com/pstips/texture_technodots.shtml en dan uitvoeren met vierkantjes ofzo ?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Nee die technodots heb ik al gehad :)

Nee het is simpeler gewoon een rijtje vierkantjes achter elkaar.

Zoiets zeg maar, maar dan helemaal dicht :P

[][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][][]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

kan natuurlijk met patroon in Photoshop maar nog makkelijker is Illustrator, 1 vierkantje tekenen, die kopieeren met bepaalde tussenruimte en dan ctrl-d (herhaal laaste bewerking) voor een hele rits.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

probeer eens alt+2588? ;)

Verwijderd

Ik denk dat wat jij bedoelt het mozaic filter is.
Photoshop -> Filter -> Pixelate -> Mozaic

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Op dinsdag 18 september 2001 08:06 schreef OzBoz het volgende:
kan natuurlijk met patroon in Photoshop maar nog makkelijker is Illustrator, 1 vierkantje tekenen, die kopieeren met bepaalde tussenruimte en dan ctrl-d (herhaal laaste bewerking) voor een hele rits.
Is absoluut een goeie oplossing, 'k gebruik 'em zelf ook altijd. Voor de mensen die geen Illustrator hebben (of willen gebruiken >:) ):

Maak een vierkantje, crop 'em exact op alle hoeken +1px (afhankelijk van wat je wilt uiteraard) > Select All > Edit Define Pattern.

New Image, zo groot je wilt, Select All > Shift + F5 (fill) > (selecteer) Pattern

klaar. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je een hele reeks van die vakjes achter elkaar wilt zetten kun je idd het mozaïekfilter van Photoshop gebruiken.

Balk » Gradient » Filter » Pixelate » Mosaic

Als je er randjes omheen wilt hebben, dus echt zo'n

rij wilt hebben met een gradient erin, doe het dan als volgt:

Balk »
Links 1 vierkantje, groen met zwarte rand.
Copy-Paste, pleur er een hele zooi achter elkaar.
(als je er 8 hebt staan kun je díe weer Copy'en, dan hoef je niet per één hokje door te plakken...) :z

Selecteer van vierkantje 1 de binnenkant, kies 'Selection' 'Similar' en druk op Clear.
Nu ram je er een layer bij, die plaats je erachter (layer2 achter layer1). Vervolgens geef je layer2 een gradient...

en klaar!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz >>
Ik zal het eens proberen, maar het liefst wil ik het in Photoshop doen aangezien ik dat nu een beetje aan het leren ben. Toch bedankt, want dat gaat nog van pas komen als ik zeer binnenkort aan illustrator begin :)

HDD >>
ondanks het knipoogje had ik het geprobeerd (er zit namelijk ergens een vierkantje tussen :D)

Blues >>
Nee sorry die bedoelde ik niet, toch bedankt.

Willem >>
IK heb het geprobeerd alleen zoals ik het nu doe krijg ik een groot wit vlak, dat komt denk ik omdat ik dit niet snapte 'exact op alle hoeken +1px'.

Verwijderd

Topicstarter
Toeter >>

Eerst lukte het niet daarna voor de helft heel vreemd.. maar ach dat zal wel aan mij PS noob capaciteiten liggen :)
Bedankt!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op dinsdag 18 september 2001 15:33 schreef funksngrooves het volgende:
Toeter >>

Eerst lukte het niet daarna voor de helft heel vreemd.. maar ach dat zal wel aan mij PS noob capaciteiten liggen :)
Bedankt!
Kijk eens bij pattern in de Help, maak 1 vierkantje, maak daar een patroon van en vul een selectie waar je ze wilt hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

http://home.wanadoo.nl/g4fmdk3/ont/ont06.jpg

Bedoel je die blokjes die bovenaan op deze jpg staan?

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets ja, maar dan een beetje gradient erIN en een beetje aangekleed, maar daar komt het ongeveer op neer ja :)

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
maak een nieuwe image 10x10 pixels, achtergrond transparant.

teken dan een blokje, maar zorg dan je links en onder een pixeltje over laat.
CTRL+a dan edit->define pattern

dan in je gewone image het deel selecteren waar je de vierkantjes wilt hebben.. dan edit->fill.

kies in dat menutje dan weer pattern..

en klaar bist du!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Afbeeldingslocatie: http://www.happie-internet.nl/images/onder.gif

bedoel je zoiets? /\

Hoe heb ik dat gedaan?
Gewoon steeds 1 vakje gemaakt en 1 kleur en die gecopy-pasted en een beetje gesleept, duurt wel ff, maar geeft een cool effect :).

Mzzl.

nog steeds een nickchange

Verwijderd

Waarom heb je niet gewoon een Brush gedifined.

Kun je met 1 klikje een nieuw vierkantje doen.
Ben je zo klaar lijkt me

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Op woensdag 19 september 2001 18:57 schreef illem het volgende:
Waarom heb je niet gewoon een Brush gedifined.

Kun je met 1 klikje een nieuw vierkantje doen.
Ben je zo klaar lijkt me
Jah maar als je allemaal verschillende vierkantjes wilt, en ook soms nog met de occapicity (o.i.d. de wazigding tool :)) werkt tja dan heb je geen keuze. En daar komt bij dat je lekker creatief bezig bent... :)

nog steeds een nickchange

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!

Ik vond PhotoShop altijd maar een beetje een onhandig programma, maar als je multimedia studeerd kun j er niet omheen :)
Ik begin er al aan te wennen!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:38
Op woensdag 19 september 2001 21:27 schreef Power Boy het volgende:
Jah maar als je allemaal verschillende vierkantjes wilt, en ook soms nog met de occapicity (o.i.d. de wazigding tool :)) werkt tja dan heb je geen keuze. En daar komt bij dat je lekker creatief bezig bent... :)
vierkante brushset inlezen en tussen de sizes heen en weer gaan met de tekst haken, de "[" en "]" dus en opacity instellen met numerieke eiland :) handig he al die shortcuts in PS ;)
Pagina: 1