Alternatief voor Experiabox v10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 14:11
Ik heb een Experiabox v10 waarmee ik na de laatste update alleen maar ellende heb. TP link wifi extender werkt niet meer waar dat voorheen geen probleem was. Superwifi 1 2e hands gekocht, ook niet stabiel te krijgen door de monteurs, ze zijn nu twee keer geweest. en volgens info van KPN helpdesk zelf komt dat door die update. Het KPN forum staat vol met gefrustreerde gebruikers waarvan ik er inmiddels een van ben.
Eigenlijk wil ik gewoon een stabiel wifi in huis. Snelheid is rond de 100mb. Ik ben her en der aan het zoeken, ook op Tweakers maar ik kom er niet uit.
Is een Fritzbox een alternatief, maar welke dan en kan ik dat zelf werkend krijgen zonder veel netwerk kennis. Of is een mesh netwerk beter, maar ook dan: welke apparatuur en kan ik dat zelf. Ik heb een alles in een abbo dus met interactieve tv en bellen over een vaste lijn. Wie kan me adviseren.

[ Voor 4% gewijzigd door Malus65 op 13-08-2025 13:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:26

Illusion

(the art of)

Een fritzbox met fritzrepeaters kan zeker een goed alternatief zijn, maar die zal je dan zelf moeten kopen en installeren.
Jekan ook eerst kpn eens vragen om een box14, evt met dreigen opzeggen en/of verlengen van contract.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:49

de Peer

under peer review

Ik heb die van mij vervangen door een Draytek Vigor 160. Ik zit bij youfone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
Ik heb volgende week een afspraak met monteur waarbij ik al heb afgesproken dat ik een nieuwe Experiabox krijg. Maar al lezend her en der krijg ik de indruk dat daar ook weer veel issues mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
KPN heeft voor diverse Fritboxen zelfs tutorials staan hoe in te stellen...

https://www.kpn.com/inter...-fritz-box-7590/p3_d24181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-09 19:28
Wat is je budget? Je wifi wordt beter als je er meer aan uitgeeft. Met een enkele router / access point heb je gewoon onvoldoende dekking blijkt. Wat je nodig hebt is meer access points.

Bijvoorbeeld 1x Unifi Ultra Gateway, 1x Unifi POE lite met switch en dan een Unifi U7 AP per verdieping en je zit er goed bij.

Enige waar je dan nog over kan klagen is dat het wifi bij anderen zo slecht is :*)

[ Voor 42% gewijzigd door Tillumen op 13-08-2025 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malus65
Tillumen schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:56:
Wat is je budget? Je wifi wordt beter als je er meer aan uitgeeft. Met een enkele router / access point heb je gewoon onvoldoende dekking blijkt. Wat je nodig hebt is meer access points.

Bijvoorbeeld 1x Unifi Ultra Gateway, 1x Unifi POE lite met switch en dan een Unifi U7 AP per verdieping en je zit er goed bij.

Enige waar je dan nog over kan klagen is dat het wifi bij anderen zo slecht is :*)
Budget maakt niet zo heel veel uit, ik wil het goed in orde hebben. Ik zit meer met installeren want ik heb daar gewoon niet veel kaas van gegeten. Dus liefst iets wat vrij makkelijk te doen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Malus65 op 13-08-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tillumen
Malus65 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 15:29:
[...]

Budget maakt niet zo heel veel uit, ik wil het goed in orde hebben. Ik zit meer met installeren want ik heb daar gewoon niet veel kaas van gegeten. Dus liefst iets wat vrij makkelijk te doen is.
Die Unifi spullen zijn redelijk makkelijk te installeren. Zit een app bij om alles in te stellen. Werkt met een centrale controller (ingebouwd in de gateway) dus je hoeft niet alle apparaten afzonderlijk in te stellen.

Meeste werk is de kabels trekken tussen de APs en de switch. Daar ontkom je niet aan la je goed voor mekaar wil hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Tillumen op 13-08-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
Het is alleen dat ik alles liefst zonder kabels zie, kabels trekken wordt een probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tillumen
Malus65 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:44:
Het is alleen dat ik alles liefst zonder kabels zie, kabels trekken wordt een probleem.
Wil je nou goed wifi of niet? Het is een keer een gedoe en daarna voor een hele tijd in orde. Ik zou het wel weten. Desnoods huur je iemand in die vaker doet en er handig in is.

[ Voor 7% gewijzigd door Tillumen op 13-08-2025 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01
Kabels trekken is bijna nooit een probleem. Gewoon langs/achter de plint, klein gaatje naar de volgende kamer etc is echt niet veel werk voor de hoeveelheid stabiliteit dat het oplevert. Uitzonderingen zijn vloerverwarming of een huurcontract dat boren verbiedt maar verder is het altijd de beste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malus65
Bedankt voor de reacties zover, ik ga toch kijken hoe ik kabels kan gaan trekken.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Malus65 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:28:
TP link wifi extender werkt niet meer waar dat voorheen geen probleem was.
Om welke TP-Link WiFi extender gaat het hier precies?
Malus65 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:44:
Een alternatief is nog een Power-line verbinding/AP naar de locatie(s) waar je kabels niet kan/wil leggen.

• Malus65
Ik heb een TP link RE 650 als range extender. Ik werd gebeld n.a.v. mijn klacht en er wordt nog een keer naar gekeken maar de dame die mijn klacht behandeld merkte zelf dat ze de Experiabox niet kan bereiken. Is hij wel actief? Ja hoor, we hebben internet. Nou dat is dan wel heel vreemd. Ja dat vind ik ook, dit is ook precies onderdeel van mijn issues.

[ Voor 87% gewijzigd door Malus65 op 14-08-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Illusion schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:41:
Een fritzbox met fritzrepeaters kan zeker een goed alternatief zijn, maar die zal je dan zelf moeten kopen en installeren.
Jekan ook eerst kpn eens vragen om een box14, evt met dreigen opzeggen en/of verlengen van contract.
Je kan bij KPN ook een FritzBox huren voor 7,50 euro per maand. Dan geven ze ook goede ondersteuning, en heb je ook een plus-abonnement waarbij ze (als het goed is) niet het hele standaard bel-script aflopen, en wat vakkundiger zijn.

Je kan er ook zelf eentje kopen, maar dan gaat KPN je niet helpen bij storingen, en laten ze je 'downgraden' naar je KPN modem om de lijn door te meten. In het begin was die modem best verrot slecht, maar toen de nieuwe KPN Firmware automatisch werd het uitgerold werkte dat ding stukken stabieler.

Maar ik zweer bij een FritzBox, en ik zou eigenlijk aanraden om hem bij KPN te huren. Ik had er een gekocht maar bij vlagen was de lijn instabiel. Mijn gehuurde Fritzbox als vervanging werkt tot nu toe wel goed.... (fingers crossed). Wat er mis is.... geen idee....

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 14-08-2025 23:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1