Eettafel stoelen - nepleer bladdert, verder in goede staat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 23:10

JT

VETAK y0

Topicstarter
Wij hebben een zestal stoelen waarvan de toplaag van de stoelen af bladdert, dat is echt niet meer goed, het probleem is dat het een enorme zooi geeft in gebruik. Je kunt de stoffering ritsen. De stoelen zelf zitten echter nog dikke prima en het onderstel is ook nog dikke prima. Het ontwerp is ook gewoon aardig courant. Ik heb geïnformeerd voor het stofferen van de stoelen maar dat is met gemak duurder dan de aanschafprijs van de stoelen. Kringloop heeft geen interesse, die hebben laatst nog een hele vrachtwagen naar de stort gebracht. Gratis afhalen op Marktplaats werkt ook niet.

Ik vind het enigszins moeilijk te verkroppen dat die stoelen alleen naar de stort moeten vanwege die afbladderende laag - dat is toch je reinste vervuiling en grondstoffenvernietiging, eigenlijk voor een product dat nog prima functioneert 8)7 Dit is het gevolg van alle goedkope Chinese productie natuurlijk want als ik ze in een derdewereldland kon laten stofferen dan had het prima uit gekund.

Anyhows, de reden dat ik dit topic open is als laatste strohalm om te zien of mensen hier nog andere opties weten wat ik ermee zou kunnen doen. Anders ga ik denk ik het onderstel maar gebruiken om tafeltjes van te maken ofzo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:43

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

als optie nog het zelf proberen te stofferen...maar daar moet je wel zin in en tijd voor hebben.

kudo's voor je genomen moeite overigens.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
JT schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:52:

Ik vind het enigszins moeilijk te verkroppen dat die stoelen alleen naar de stort moeten vanwege die afbladderende laag - dat is toch je reinste vervuiling en grondstoffenvernietiging, eigenlijk voor een product dat nog prima functioneert 8)7 Dit is het gevolg van alle goedkope Chinese productie natuurlijk want als ik ze in een derdewereldland kon laten stofferen dan had het prima uit gekund.
Daarom moet je fatsoenlijke stoelen kopen die lang meegaan en niet goedkope stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:27

Anyhows, de reden dat ik dit topic open is als laatste strohalm om te zien of mensen hier nog andere opties weten wat ik ermee zou kunnen doen. Anders ga ik denk ik het onderstel maar gebruiken om tafeltjes van te maken ofzo.
Nope, hier zijn de stoelen met nepleer toplaag na 9 jaar ook naar de stort gegaan. Vonden we ook zonde, want ze waren technisch nog prima en zaten heerlijk! Maar nieuwe stoelen waren goedkoper dan opnieuw bekleden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 23:10

JT

VETAK y0

Topicstarter
Fraggert schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:55:
als optie nog het zelf proberen te stofferen...maar daar moet je wel zin in en tijd voor hebben.

kudo's voor je genomen moeite overigens.
Qua tijd, ook omdat het wat nieuws is dat ik moet leren (en mijn interesse er ook totaal niet ligt) echt te tijdsintensief, ook met alles wat nog op mijn todolijst staat (nog allerlei andere zaken met restmaterialen B) )
GioStyle schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Daarom moet je fatsoenlijke stoelen kopen die lang meegaan en niet goedkope stoelen.
Een mens leeft, wordt ouder en leert. Als je mij had vertelt dat een dergelijke laag na 7-8 jaar exit is dan had ik een andere keuze gemaakt. En ook al was ik destijds al bezig met duurzaam leven, dat ben ik nu meer en ik kijk daardoor ook meer naar dit soort zaken dan destijds.
President schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:00:
[...]

Nope, hier zijn de stoelen met nepleer toplaag na 9 jaar ook naar de stort gegaan. Vonden we ook zonde, want ze waren technisch nog prima en zaten heerlijk! Maar nieuwe stoelen waren goedkoper dan opnieuw bekleden...
Bij ons dus zelfs nog een jaar eerder. Maar zelfde situatie dus. Zo zonde.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 13-08-2025 12:04 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
Net zoals @Fraggert denk ik dat je het stofferen dan misschien zelf zou kunnen proberen? Youtube staat vol met goede videos mbt zulke DIY klussen.

Misschien nog een optie om een advertentie op marktplaats te zetten of via werkspot om te zien of je iemand kan vinden die het voor een schappelijk bedrag wil doen.

Vroegah had je in Ermelo of Harderwijk een bedrijf zitten dat stofferingsklussen deed en hierbij werkte met mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, mijn oude werkgever liet daar voor klanten altijd bureaustoelen opnieuw stofferen. Die deden daar altijd heel goed werk en was erg betaalbaar... maar dan heb ik het over 20 jaar geleden en kan mij niet meer herinneren hoe het bedrijf heet helaas. Maar misschien dat je het nog in die hoek zou kunnen zoeken. Dan ben je ook nog sociaal verantwoord bezig ;)

Edit: en het schoot mij net te binnen... het bedrijf heette toen "Proson"... blijkbaar nu Inclusief Groep.

https://www.inclusiefgroep.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 13-08-2025 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Ik heb geïnformeerd voor het stofferen van de stoelen maar dat is met gemak duurder dan de aanschafprijs van de stoelen.
Waar heb je geïnformeerd? een "echte" stoffeerder of de kleding hersteller/ het naai ateliertje "om de hoek"? Indien het eerste en de hoezen inderdaad afritsbaar zijn zou ik een paar van die kleine winkeltjes proberen of die niet een paar nieuwe hoezen voor je kunnen maken.

Evt. Kun je ook nog aangeven dat het niet morgen af hoeft, als ze het een beetje tussen de bedrijven door kunnen doen kan er misschien ook nog wel wat met de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:00
GioStyle schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Want duur staat gelijk aan duurzaam...het is tegenwoordig niet te doen met al die charlatans die goedkope stoelen voor een boel geld verkopen.
Achterhalen wat nog echt goede kwaliteit is, is niet zo makkelijk meer als vroeger en geld vragen ze allemaal wel...

(uitzonderingen daar gelaten, als je naar de Jysk gaat en kwaliteit verwacht dan heb je gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
DeMolT. schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:30:
[...]

Want duur staat gelijk aan duurzaam...het is tegenwoordig niet te doen met al die charlatans die goedkope stoelen voor een boel geld verkopen.
Achterhalen wat nog echt goede kwaliteit is, is niet zo makkelijk meer als vroeger en geld vragen ze allemaal wel...

(uitzonderingen daar gelaten, als je naar de Jysk gaat en kwaliteit verwacht dan heb je gelijk)
Ik heb expliciet het woord duur niet gebruikt om een reden en de reden is precies die jij beschrijft. Als jij voor kwaliteit gaat zit daar meestal wel een hoger prijskaartje aan en dat is niet erg als je daar bewust voor kiest. Alleen zal je wel kwaliteit moeten kunnen herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivs001
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:12
In Arnhem zit een stoffeerder die een praktijk cursus stofferen aanbied waarbij je dan aan de slag gaat met een eigen meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Wij hebben een zestal stoelen waarvan de toplaag van de stoelen af bladdert, dat is echt niet meer goed, het probleem is dat het een enorme zooi geeft in gebruik. Je kunt de stoffering ritsen. De stoelen zelf zitten echter nog dikke prima en het onderstel is ook nog dikke prima. Het ontwerp is ook gewoon aardig courant. Ik heb geïnformeerd voor het stofferen van de stoelen maar dat is met gemak duurder dan de aanschafprijs van de stoelen. Kringloop heeft geen interesse, die hebben laatst nog een hele vrachtwagen naar de stort gebracht. Gratis afhalen op Marktplaats werkt ook niet.

Met "gratis af te halen" Facebook-groepen ben ik ALLES, maar dan ook werkelijk ALLES kwijtgeraakt. Driekwart van mijn inboedel tem bloempotten die gebarsten waren van de vorst
Volgens mij zitten daar veel mensen met verzameldwang. Soms sta je er ook van te kijken: ze zien eruit alsof ze net van de golfclub met hun loafers uit hun dikke Mercedes stappen om verwassen kinderdekbedovertrekken op te halen. Ik gaf ze weg met het idee: als je in armoede leeft zijn ze nog leuk voor een kind, maar nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:24
Chaki schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

Met "gratis af te halen" Facebook-groepen ben ik ALLES, maar dan ook werkelijk ALLES kwijtgeraakt. Driekwart van mijn inboedel tem bloempotten die gebarsten waren van de vorst
Volgens mij zitten daar veel mensen met verzameldwang. Soms sta je er ook van te kijken: ze zien eruit alsof ze net van de golfclub met hun loafers uit hun dikke Mercedes stappen om verwassen kinderdekbedovertrekken op te halen. Ik gaf ze weg met het idee: als je in armoede leeft zijn ze nog leuk voor een kind, maar nee!
maar als je Benz in de garage staat omdat jij een paar maanden in Mallorca zit kunnen die dekbedovertrekken mooi over de auto heen om het stof tegen te gaan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
No Hands schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

maar als je Benz in de garage staat omdat jij een paar maanden in Mallorca zit kunnen die dekbedovertrekken mooi over de auto heen om het stof tegen te gaan.
Patchwork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb zes eetkamer stoelen van een jaartje of 7 oud, grootste deel van die 7 jaar ben ik de enige gebruiker geweest. Toch gaan ze stuk voor stuk allemaal afbladderen.

Wat mij betreft gewoon waardeloos, waren ze duur? Nee, maar ze waren toch wel rond de 150 euro per stuk...Dus ook zeker niet spot goedkoop.

Erger mij net als TS eraan dat eigenlijk het enige wat je ermee kan doen weggooien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24

Honesty

kattenneus!

Helaas hebben wij hier dezelfde ervaring, nep leer die er af is gebladderd, hier waren het wel stoelen die bij ons nooit lekker hebben gezeten(miskoop) maar is inderdaad jammer dat je er niks meer kan doen.
Nu hebben we andere stoelen gekocht maar nooit meer goedkoop nepleer.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zo'n stoelhoes eromheen geen optie? die heb je ook in alle soorten en maten tegenwoordig. als je even doorzoekt en niet de allergoedkoopste van Ali haalt kunnen die er best mooi uitzien :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nooberke schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:58:
Ik heb zes eetkamer stoelen van een jaartje of 7 oud, grootste deel van die 7 jaar ben ik de enige gebruiker geweest. Toch gaan ze stuk voor stuk allemaal afbladderen.
Dat goedkopere nepleer heeft een verwachte levensduur van 3 tot 5 jaar totdat ze afbladderen, dus ja, dat is gewoon het product dat je hebt gekocht :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb geïnformeerd voor het stofferen van de stoelen maar dat is met gemak duurder dan de aanschafprijs van de stoelen.
Niet om te jennen maar hiermee bevestig je zelf ook de huidige wereld van 'liever goedkoop kopen want duurzaam is te duur'.

Als de stoelen nog goed zijn, en ze zijn het je waard, dan is stofferen mi. een prima investering en ja dat is de duurzame en in dit geval de duurdere oplossing.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:15
GioStyle schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:36:
[...]

Ik heb expliciet het woord duur niet gebruikt om een reden en de reden is precies die jij beschrijft. Als jij voor kwaliteit gaat zit daar meestal wel een hoger prijskaartje aan en dat is niet erg als je daar bewust voor kiest. Alleen zal je wel kwaliteit moeten kunnen herkennen.
Je schreef dat je niet goedkope stoelen moest kopen. Niet goedkoop is duur. En dat is soms duurzamer en/of kwalitatief beter, maar soms ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Pat911 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:42:
[...]

Je schreef dat je niet goedkope stoelen moest kopen. Niet goedkoop is duur. En dat is soms duurzamer en/of kwalitatief beter, maar soms ook niet.
Het is vast makkelijk leven als je alleen in zwart/wit denkt, maar tussen goedkoop en duur zit bijvoorbeeld ook nog betaalbaar, gemiddeld en noem maar op. Maar goedkoop en kwalitatief/duurzaam gaan niet samen.

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Ik had hetzelfde probleem met de schoenen van mijn dochter en vond het zonde om telkens nieuwe te moeten kopen.

Online kun je vinyl-reparatiesets kopen. Dit is een soort dikke verf waarmee je beschadigde plekken kunt herstellen. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren. Misschien is dit ook een optie voor de stoelen.

Zoals je op de foto's kunt zien, is het geen esthetisch perfecte oplossing. Ik vond het lastig om het mooi en egaal aan te brengen. Misschien lukt het beter met wat meer geduld.

Ik heb in het verleden zelf ook een headset zo kunnen repareren.

Foto's: https://imgur.com/a/LcHnszr
(lukt even niet via de Tweakers image upload)

[ Voor 6% gewijzigd door Kip op 14-08-2025 12:02 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-09 23:08
Dit is orecies de reden dat we echt leren banken en stoelen hebben. Kost wat maar dan heb je ook wat. Nog nooit spijt van de aankoop gehad.

Stoelen a 400 per stuk maar zien er na 13 jaar nog als nieuw uit. Zelfde met de bank a 5500.

Overigens proberen winkels mensen ook bewust op het verkeerde been te zetten kwa benaming van de bekleding

Oa woorden als vegetarisch leer, PU leer. Etc

Maar snap heel goed dat je baalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaki
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:58:

Wat mij betreft gewoon waardeloos, waren ze duur? Nee, maar ze waren toch wel rond de 150 euro per stuk...Dus ook zeker niet spot goedkoop.

Erger mij net als TS eraan dat eigenlijk het enige wat je ermee kan doen weggooien is.
Als enige gebruiker moet je regelmatig wisselen van stoel. Als ze normaal gesproken 4 jaar meegaan zit je dan op 24 jaar. Minus gasten = ongeveer 20 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Chaki schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:21:
[...]

Als enige gebruiker moet je regelmatig wisselen van stoel. Als ze normaal gesproken 4 jaar meegaan zit je dan op 24 jaar. Minus gasten = ongeveer 20 jaar
Nepleer vergaat hoe dan ook wel, ook zonder gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Chaki schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:21:
[...]

De tijd lijkt toch meer invloed te hebben dan het zitten...Het materiaal is gewoon broos na een x aantal jaar en vergaat dan heel snel als je ze gebruikt.

Voor mij geen kunstleer meer in ieder geval :| , staat zo armoedig die aangevreten stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 16:20
Ik heb ook ooit een set stoelen bij de milieustraat bij het restafval gegooid met precies hetzelfde probleem. Zie het als het moment in je leven waarop je besluit beter te kijken naar wat je aanschaft.

Maar toen toch ook teleurgesteld in de rommel die we produceren.
Pagina: 1