Britse overheid raadt aan e-mails te verwijderen om water…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Artikel: .geek: Britse overheid raadt aan e-mails te verwijderen om water te besparen
Auteur: @TijsZonderH

Geen objectieve nieuwsgeving dit: "Daar gaan die paar oude vakantiefoto's waarschijnlijk weinig bij helpen..." Of ik nu akkoord ben of niet met dat advies, zet je met zulke eind-zinnetjes een stap weg van objectiviteit en verder richting sensatie-nieuws.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:11

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Het is een geekje, daarin zijn we altijd wat losser in onze schrijfstijl. Ik vind het nogal overdreven om dat meteen sensatienieuws te noemen.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Deed ik niet. Ik zei "een stap weg van objectiviteit en een stap richting sensatienieuws", daar blijf ik bij. Maar uiteraard hebben jullie je eigen eind-redactionele richtlijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39

3_s

Sensatie of niet, het is gewoon fout. Alle beetjes helpen.
Als één iemand meer of minder z'n gazon sproeit met leidingwater, maakt niet uit. Maar als iedereen ermee stopt, plots wel.

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 07:25
Onder de aanname dat we akkoord zijn dat lijsten van dingen die we verkeerd doen nooit lang genoeg zijn en iedereen decennia geleden beter moest beseffen dat consumaxxen onze kinderen onmetelijk leed gaat berokkenen: álle vormen van bewustmaking van overconsumptie zijn vitaal, want het bedrijfsleven spendeert miljarden aan PR spin om die kost gewoon terug onder de mat te vegen.

De lijst effe tier-raten is een beetje goedkoop en ook niet bijster constructief, maar goed, beter dan niks. Met dat laatste paragraafje een punt bagatelliseren dat net zo geldig is als het aankaarten van eender wat voor wanverbruik, en terloops heel het opzet alweer wat onderuithalen? Objectief zwak redeneerwerk, Tijs. Geekje of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:28

dragonhaertt

@_'.'

3_s schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:04:
Sensatie of niet, het is gewoon fout. Alle beetjes helpen.
Als één iemand meer of minder z'n gazon sproeit met leidingwater, maakt niet uit. Maar als iedereen ermee stopt, plots wel.
Data vasthouden kost op zich geen extra stroom (en warmte)
Data verwijderen daarentegen... wel

Daarmee werkt het dus gewoon averechts, tenzij er een datacenter gesloten wordt omdat er minder mensen cloud data nodig hebben.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:39

3_s

dragonhaertt schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:15:
[...]

Data vasthouden kost op zich geen extra stroom (en warmte)
Data verwijderen daarentegen... wel

Daarmee werkt het dus gewoon averechts, tenzij er een datacenter gesloten wordt omdat er minder mensen cloud data nodig hebben.
Als de schijf uit staat tot je ze gebruikt, heb je gelijk. Maar dat lijkt me niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
rdcL.be schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:47:
Onder de aanname dat we akkoord zijn dat lijsten van dingen die we verkeerd doen nooit lang genoeg zijn en iedereen decennia geleden beter moest beseffen dat consumaxxen onze kinderen onmetelijk leed gaat berokkenen: álle vormen van bewustmaking van overconsumptie zijn vitaal, want het bedrijfsleven spendeert miljarden aan PR spin om die kost gewoon terug onder de mat te vegen.
Ik durf wel te stellen dat een focus leggen op zulke absolute non-issues averechts werkt. Mensen nemen het hele lijstje niet meer serieus als je met zulk soort dingen aankomt, en waarom de sproeiers minder aanzetten? Je hebt al je vakantiefoto's verwijderd, wat moet je nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdcL.be
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 07:25
Sissors schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:14:
[...]

Ik durf wel te stellen dat een focus leggen op zulke absolute non-issues averechts werkt. Mensen nemen het hele lijstje niet meer serieus als je met zulk soort dingen aankomt, en waarom de sproeiers minder aanzetten? Je hebt al je vakantiefoto's verwijderd, wat moet je nog meer doen?
Tja. In dat geval is mijn initiële aanname niet juist en hebben we geen gemeenschappelijk startpunt om vanuit te vertrekken.
Pagina: 1