Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Beste Tweakers,

Mijn vraag
Sinds kort heb ik een nieuwe pc samengesteld en heb als cpu koeler de Lian li hydroshift 2 gekozen.
Nu loop ik tegen een probleem aan met de aansturing van de verlichting en LCD scherm, na het aansluiting volgens de handleiding knipperend de verlichting zowel in offline modus (preset verlichting profielen) als via de software van Lian li.
Na wat google werk kwam ik tegen dat de PWM headers op het moederbord via de BIOS moest aanpassen naar PWM uitgang en full speed. Dit heb ik aangepast maar helaas zonder gewenst resultaat.
De verlichting blijft knipperen en de verlichte ring om het LCD scherm staat uit bij het opstarten en valt niet aan te sturen via de software.

Het volgende wat ik heb geprobeerd is de ventilatoren los gekoppeld en aangesloten via een fan controller van Lian li zodat deze voeding ergens anders vandaag krijgt dan via de fan header op het moederbord, ook dit zonder resultaat (verlichting van de ventilatoren doet het nu wel normaal 8) )

Omdat ik er even klaar mee was ben heb ik maar een game opgestart en na een tijdje begon ineens de ring om het lcd te branden in de kleur die ik had ingesteld maar het LCD scherm ververst zich niet meer. 8)7

Dus zodra de temperatuur van de CPU oploopt krijgt de pomp en dergelijke wel genoeg voeding ondanks de fan headers op PWM full speed staan??

Heb ik nog een verkeerde instelling staan in het BIOS zodat de de 4 pin headers toch niet volledig uitgestuurd worden?

Heb ook al meerdere headers geprobeerd, de waterkoeler is nu aangesloten op CPU_OPT (2 pins header) en CPU_FAN (4 pins header).

Ook heb ik een Edge hub op mijn voeding zitten, hierop heb ik ook al een keer waterkoeler op gehad maar ook dit mocht niet baten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte b650 aorus elite ax v2
Lian Li edge hub
software: L-connect 3 (laatste versie)

Alvast bedankt!