Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokePower
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-09 16:51
Ik zoek een?
Nieuwe smartphone.

Wat is je budget?
Rond de 600/750 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een smartphone met een goede, tot uitstekende camera, die kan draadloos opladen en waarvan de chip ook dit in orde is. Meestal gebruik ik telefoons rond de drie vier jaar.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi 15, Pixel 9 Pro XL, Poco F7 Ultra

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel heel erg over de Pixel, maar daarover vertellen ze dat de chip niet geweldig is. Nu doe ik gewoon alledaagse dingen en de games die ik erop speel vragen nog niet veel, maar kan veranderen. Ter vergelijking draaien de games op mijn huidige Oppo Find X3 Lite prima zonder problmene. Ook de accuduur en opslag houden mij hierin een beetje tegen...
Zelf wil ik geen Samsung, iPhone of ander merk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:10
Ik zou dan even wachten tot na de 20e. Dan is de pixel 10 er. Zal ook niet de snelste chip hebben maar die is wel weer wat sneller
Voor huis tuin en keuken gebruik zal je echt het verschil niet merken. Is vooral benchmark en eventueel zware games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ga in de winkel langs en houd de toestellen even vast. Je Oppo telefoon heeft een andere schil dan Xiaomi/Poco gebruikt, en heeft meer functionaliteit dan een Pixel heeft ingebouwd.

Gezien je nu een midrange "Lite" toestel gebruikt verwacht ik dat je met gaan van de genoemde toestellen problemen gaat ondervinden.
Wel vraag ik mij af of je nog naar Oppo/OnePlus gekeken heb voor je volgende telefoon gezien je nu ook op Oppo zit. Is daar iets wat je tegenstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:24
Ook misschien een goede optie voor je is de Honor Magic7 Pro. Nieuw wel net buiten je budget (€799), maar als retourmodel voor €699 ook geen slechte keus.

7 jaar updates. Super camera. Betere accuduur & chip dan de Google Pixel 9 Pro XL. Xiaomi 15 wel iets beter qua accuduur, maar je krijgt dan wel een betere camera ervoor terug.
De Honor is ook oorspronkelijk een veel duurdere vlaggenschip en dat zie je in de specs terug.

Als je voor een Pixel zou gaan zou ik ook even wachten tot de 20e. Wellicht dat de batterij efficiëntie dan weer wat vooruit is gegaan, zeker omdat ze nu voor TSMC ipv Samsung gaan voor de nieuwe Tensor volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:09
Wat alleen vaak vergeten wordt, is dat je voor de pixel 10 de hoofdprijs gaat betalen.

Als je budget circa 700 euro is, dan ga je nooit een pixel 10 kunnen kopen (misschien de 10a met "maar" 128GB opslag).

Ik ben zelf voor de 9 pro gegaan met 256 GB opslag en koste me 740 euro. Ik ben er heel blij mee, en ik wil zelf altijd het liefst een telefoon van een Europees of Amerikaans bedrijf (is gewoon een gevoel)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokePower
swhnld schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:05:
Ga in de winkel langs en houd de toestellen even vast. Je Oppo telefoon heeft een andere schil dan Xiaomi/Poco gebruikt, en heeft meer functionaliteit dan een Pixel heeft ingebouwd.

Gezien je nu een midrange "Lite" toestel gebruikt verwacht ik dat je met gaan van de genoemde toestellen problemen gaat ondervinden.
Wel vraag ik mij af of je nog naar Oppo/OnePlus gekeken heb voor je volgende telefoon gezien je nu ook op Oppo zit. Is daar iets wat je tegenstaat?
Het probleem is dat alleen de Pixel fysiek in de winkels ligt bij ons in de buurt. De schil en de interfaces heb ik allemaal al gehad en nergens problemen ondervonden.
Oppo heeft op dit moment alleen de Find X8, maar die is nog boven mijn budget en de OP ben ik nog niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokePower
vandeven66 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:59:
Ook misschien een goede optie voor je is de Honor Magic7 Pro. Nieuw wel net buiten je budget (€799), maar als retourmodel voor €699 ook geen slechte keus.

7 jaar updates. Super camera. Betere accuduur & chip dan de Google Pixel 9 Pro XL. Xiaomi 15 wel iets beter qua accuduur, maar je krijgt dan wel een betere camera ervoor terug.
De Honor is ook oorspronkelijk een veel duurdere vlaggenschip en dat zie je in de specs terug.

Als je voor een Pixel zou gaan zou ik ook even wachten tot de 20e. Wellicht dat de batterij efficiëntie dan weer wat vooruit is gegaan, zeker omdat ze nu voor TSMC ipv Samsung gaan voor de nieuwe Tensor volgensmij.
Thanks, had deze wel gezien maar nog niet de prijs. De Pixel 10 gaat ver boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokePower
Wachten... schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:13:
Wat alleen vaak vergeten wordt, is dat je voor de pixel 10 de hoofdprijs gaat betalen.

Als je budget circa 700 euro is, dan ga je nooit een pixel 10 kunnen kopen (misschien de 10a met "maar" 128GB opslag).

Ik ben zelf voor de 9 pro gegaan met 256 GB opslag en koste me 740 euro. Ik ben er heel blij mee, en ik wil zelf altijd het liefst een telefoon van een Europees of Amerikaans bedrijf (is gewoon een gevoel)
Het gevoel deel ik deels, ik wilde graag voor de XL versie gaan, aangezien deze iets groter is dan de 9 pro
Pagina: 1