Reolink Duo 3V PoE PVC buis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-08 23:02
Graag wil ik de Reolink Duo 3V PoE camera aansluiten op een PoE switch via een bestaande PVC leiding. Omdat de reolink splitter die er standaard op zit niet door een normale PVC buis kan heb ik dit stuk eraf geknipt zodat je alleen nog de kabel overhoud. Hier wilde ik een RJ45 connector opzetten, maar helaas werkt die dan niet meer. Waarschijnlijk heb ik de kleurcodes niet helemaal juist verbonden, er zijn namelijk verschillende aansluitschema's te vinden (er zijn maar 6 aders). Zie o.a. dit topic met verschillende aansluitschema's:
- https://www.reddit.com/r/...reolink_tail_whip_pinout/

Hoe kom ik erachter wat de juiste is voor mijn camera? Daarnaast zit ik dan nog wel met de uitdaging om een RJ45 koppelingstuk in de PVC te krijgen, want de standaard kabel is niet lang genoeg om er helemaal doorheen te gaan (mist denk ik een meter).

Mogelijke opties:
- Een vaste UTP kabel maken aan de Reolink camera (maar ik kan hier niet veel over vinden.. waarschijnlijk wel de beste optie)
- RJ45 connector wel op de juiste manier aansluiten en een koppelingstuk vinden die wel in een PVC buis past (maar lijken nét te groot)
- Mogelijk een Keystone aansluiten op de kabel zodat er daarna direct een UTP kabel aan kan (al lijken de keystones ook nét te groot voor een PVC buis)

Hebben jullie nog andere ideeën of wat de beste mogelijkheid is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
Ik heb nog de volgende oplossing gevonden welke waarschijnlijk wel geschikt is:
LSA zonder sluitingen, bidirectionele plug RJ45

Gaat denk ik wel werken? Weet alleen niet helemaal hoe je de kabels dan moet verbinden. Maar neem aan dat dit eigenlijk niet anders werkt als met een normale UTP connector. Mocht iemand daar tips over hebben dan zou dat fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 20:47
-snip-

Nevermind! Ik ben een idioot en had niet door dat het hier om de Dome versie van de Duo3 ging. 8)7

Edit:

Om toch even een zinvol idee op te gooien:
Een 3d geprintte junction box zou een mooie optie zijn lijkt mij. Dan hoeven er geen kabels geknipt te worden en kan je hem zo vervangen voor een hypthetische Duo 4V als die uit komt. :)
(De RLC-843A heeft dezelfde vorm als een Duo 3V meen ik)

Edit 2:
Is het ontleden van de waterdichte connector die afgeknipt is een optie? Dan zou je daar wellicht kunnen kijken wat de juiste volgorde van aansluiten is.

[ Voor 170% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 13-08-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:18
mussov schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:49:
Graag wil ik de Reolink Duo 3V PoE camera aansluiten op een PoE switch via een bestaande PVC leiding. Omdat de reolink splitter die er standaard op zit niet door een normale PVC buis kan heb ik dit stuk eraf geknipt zodat je alleen nog de kabel overhoud. Hier wilde ik een RJ45 connector opzetten, maar helaas werkt die dan niet meer. Waarschijnlijk heb ik de kleurcodes niet helemaal juist verbonden, er zijn namelijk verschillende aansluitschema's te vinden (er zijn maar 6 aders).
De camera is 10/100mbps, dus je hebt maar 4 aders nodig. De overige 2 aders zijn voor de optionele 12V voeding.

Je hebt alleen posities 1,2,3 en 6 nodig op de connector.
Hebben jullie nog andere ideeën of wat de beste mogelijkheid is? :)
Ik zou Reolink Junctiobox D20 achter de camera schroeven en daar via de bestaande buis een UTP kabel naar toe brengen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
Bedankt voor het meedenken! Ik wil graag de camera zonder extra verloopstuk direct op de muur monteren.

Ben vandaag bezig geweest om de ‘LSA connector’ werkend te krijgen maar helaas zijn deze verbindingen nogal lastig. Komt mogelijk ook deels omdat het voor cat 7 bedoeld is en deze kabels cat 5e zijn waardoor deze mogelijk te dun zijn om er goed in te klemmen (al weet ik eigenlijk niet wat die van de Reolink is). Kreeg op een gegeven moment wel dat het PoE lampje van de switch ging branden, maar helaas verder geen signaal. Geprobeerd om de aders aan te drukken maar dat had geen effect.

Wel heb ik nog eerst getest door een RJ45 connector aan de camera te bevestigen met onderstaand Reolink schema, dan werkt het als ik deze direct in de switch stop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRPiVi4deGuLjeekYcaezUQ-Ctk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9YnqWJHZogE5ni9R2ZkkQE9.jpg?f=fotoalbum_large

Wil morgen proberen om er daarom toch maar weer een RJ45 connector op te zetten en dan een ander koppelstuk zoals deze te gebruiken:
https://www.amazon.nl/dp/B0CQGL6NN3

Want ik heb geen idee welke ader(s) nu fout zitten met de LSA connector. Hopelijk past bovenstaande connector dan in de PVC (is niet helemaal wat je wil, maar voor nu denk ik de beste optie).